AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Jeg skal flytte i midten av måneden og noen andre skal inn i midten av mnd. Har hele veien betalt inneværende måned og fått streng beskjed om at jeg må betale for full måned nå og. Tør ikke krangle med huseier, hva gjør jeg? Anonymkode: 892d4...0db
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tør ikke krangle med huseier, hva gjør jeg? Anonymkode: 892d4...0db Da leverer du nøklene først ved månedsskiftet. Anonymkode: 4ac14...84c 17 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da leverer du nøklene først ved månedsskiftet. Anonymkode: 4ac14...84c Den andre må nn den 20. Så det går ikke Anonymkode: 892d4...0db
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Du viser til husleieloven. Utleier har ikke lov til å berike seg selv ved å motta dobbel leie på det viset. Anonymkode: ee3e2...ad6 25 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den andre må nn den 20. Så det går ikke Anonymkode: 892d4...0db Ikke ditt problem. Dersom du skal betale for hele måneden har du eksklusiv tilgang hele måneden. Si fra til utleier at dersom han skal ha betalt fra deg hele måneden så skal du ha boligen hele måneden og han får nøkler ved månedsskifte. Tipper han sier det er ok med halv leie. Anonymkode: 4ac14...84c 20 12
Blått Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke ditt problem. Dersom du skal betale for hele måneden har du eksklusiv tilgang hele måneden. Si fra til utleier at dersom han skal ha betalt fra deg hele måneden så skal du ha boligen hele måneden og han får nøkler ved månedsskifte. Tipper han sier det er ok med halv leie. Anonymkode: 4ac14...84c Dette 100 %! Skal du betale for hele måneden så skal du ha tilgang til boligen hele måneden 7 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni Bestemmelsen om at de nye må inn 20. hvor kommer det i fra? Har du sagt forut du vil flytte ut tidligere enn oppsigelsestid? Anonymkode: 9f2bf...730
Carrot Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke ditt problem. Dersom du skal betale for hele måneden har du eksklusiv tilgang hele måneden. Si fra til utleier at dersom han skal ha betalt fra deg hele måneden så skal du ha boligen hele måneden og han får nøkler ved månedsskifte. Tipper han sier det er ok med halv leie. Anonymkode: 4ac14...84c Enig i dette! Ikke ditt problem, jeg ville flyttet ut og ikke gitt fra meg nøklene og gitt klar beskjed om at jeg beholder retten til å disponere boligen ut perioden hvis jeg betaler ut perioden. Hva skal huseier gjøre? kaste deg ut? Selv om du har gått med på å flytte eller bedt om å få flytte midt i perioden kan ikke huseier ta dobbel leie.. Endret 12. juni av Carrot 3 1
BobbySocks Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den andre må nn den 20. Så det går ikke Anonymkode: 892d4...0db Men det er jo kkke ditt problem? Du leier kåken hele mnd så lenge du har betalt hele mnd. 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Støtter det alle over sier. Viss huseier krever betaling for hele måneden så er leiligheten din hele måneden. Da kan ikke ny leietaker flytte inn før den 1.07 Huseier kan ikke kreve husleie fra deg men la en ny leietaker bo der. Krev halv leie eller si du flytter ut 30 juni og overleverer da nøkkelen og leiligheten. Anonymkode: e43af...73b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Du kan disponere leiligheten ut mnd. Si det til den idiot griske utleieren. Ikke en damn shit han kan gjøre med det. Bortsett fra å la deg slippe å betale for hele mnd da. Om ikke beholder du nøkkel ut leieperioden. Dritlei historier om griske useriøse utleiere. Ta igjen for pokker. Du får, bokstavelig talt, ingenting igjen for å gjøre som han sier. Men han får ekstra penger for ingenting. Anonymkode: 609c5...d15 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni Om du må betale full måned så skal du også disponere leiligheten. Om huseier bestrider det sånstår du på ditt. Anonymkode: b24be...547 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni Du trekker ti dager fra leien. Anonymkode: 48f10...ff0 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bestemmelsen om at de nye må inn 20. hvor kommer det i fra? Har du sagt forut du vil flytte ut tidligere enn oppsigelsestid? Anonymkode: 9f2bf...730 Jeg har sagt jeg har ny bolig før oppsigelsestiden går ut, det er ganske normalt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trekker ti dager fra leien. Anonymkode: 48f10...ff0 Jeg forsøkte og det ble ikke godt tatt i mot. Er så redd for at huseier skal finne på noe rundt depositumet som skal tilbake så jeg tør ikke gå i mot heller. Anonymkode: 892d4...0db 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #15 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan disponere leiligheten ut mnd. Si det til den idiot griske utleieren. Ikke en damn shit han kan gjøre med det. Bortsett fra å la deg slippe å betale for hele mnd da. Om ikke beholder du nøkkel ut leieperioden. Dritlei historier om griske useriøse utleiere. Ta igjen for pokker. Du får, bokstavelig talt, ingenting igjen for å gjøre som han sier. Men han får ekstra penger for ingenting. Anonymkode: 609c5...d15 Jeg kan miste depositumet. Har tatt bilder og video av hvordan det så ut da jeg flyttet inn, likevel redd for at han skal finne på noe Anonymkode: 892d4...0db 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni Hvis du er konfliktsky kan du spørre han dette som et åpent spørsmål. Skal jeg betale X antall kroner for 1-19 og levere nøklene da, eller skal jeg betale full måned og levere nøklene 30 juni? Det som skjer er at han da må svare og hvis han krever betalt full mnd, men også nøklene tidligere, så er det direkte ulovlig. Da har du det svart på hvitt uten at du har behøvd å være konfroterende. Anonymkode: 999e7...4ac 9 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni Han mente først at han var i samtale med noen som skulle flytte inn, men at det ikke var skrevet kontrakt. Så sier jeg da at jeg selvfølgelig betaler hele og at jeg kanskje misforsto. Han får gi beskjed om det ikke blir slik for da bruker jeg lengre tid på flyttingen min. Da skrev han igjen at han regner med at den andre flytter inn. Det ble så rart alt sammen. Anonymkode: 892d4...0db 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er konfliktsky kan du spørre han dette som et åpent spørsmål. Skal jeg betale X antall kroner for 1-19 og levere nøklene da, eller skal jeg betale full måned og levere nøklene 30 juni? Det som skjer er at han da må svare og hvis han krever betalt full mnd, men også nøklene tidligere, så er det direkte ulovlig. Da har du det svart på hvitt uten at du har behøvd å være konfroterende. Anonymkode: 999e7...4ac Det er svart på hvitt allerede. Anonymkode: 892d4...0db
AnonymBruker Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan miste depositumet. Har tatt bilder og video av hvordan det så ut da jeg flyttet inn, likevel redd for at han skal finne på noe Anonymkode: 892d4...0db Hvor mange måneders depositum er det? Står de på en depositumskonto som dere begge to skrev under på, eller bad han om depositum sendt til han direkte..? Anonymkode: 999e7...4ac
AnonymBruker Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mange måneders depositum er det? Står de på en depositumskonto som dere begge to skrev under på, eller bad han om depositum sendt til han direkte..? Anonymkode: 999e7...4ac Det er 30k. Depositumskonto. Anonymkode: 892d4...0db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå