uglejenta Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Hvor mange plagg pleier dere å ha i vaskemaskinen om gangen på ullprogram? Jeg har pleid ca 5-6 av mine tynne ulltrøyer/stillongser, eller ca. 10 babyplagg om gangen. Kan jeg ta mer?
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Trommelen skal være maks 1/3 full når du vasker ull. Hvor mange plagg det blir er vanskelig å si nøyaktig. Grunnen til at du ikke skal stappe maskinen full er at det er mindre bevegelse i trommelen på ullprogram. På noen maskiner går ikke trommelen rundt, men "vugger" fram og tilbake. Hvis det da er for mye tøy inni vil ikke det som ligger øverst bli vått. Anonymkode: 2ed10...d81 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni uglejenta skrev (5 timer siden): Hvor mange plagg pleier dere å ha i vaskemaskinen om gangen på ullprogram? Jeg har pleid ca 5-6 av mine tynne ulltrøyer/stillongser, eller ca. 10 babyplagg om gangen. Kan jeg ta mer? Noen vaskemaskiner tar 4 kilo, andre tar 9 kilo. Det skal stå hvor mange kilo tørt tøy hvert program tar. Hvor mye tøy vi har avgjør hvor mye som havner i maskinen, samtidig. Anonymkode: f1e40...41e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Min tar 1.5kg på ullprogram. Det er ikke mange plaggene. Anonymkode: 197a4...8a1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Men hvordn vet man hvor mye kilo klærne er. Veier dere de liksom? Anonymkode: fa397...55b
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvordn vet man hvor mye kilo klærne er. Veier dere de liksom? Anonymkode: fa397...55b Jeg har en liten vaskekurv som jeg har sjekket vekten på et par ganger (med klær i). Så når den er halvfull med ullundertøy, er det ca 1-1,5 kg. Slipper å veie hver gang på den måten. Anonymkode: 197a4...8a1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvordn vet man hvor mye kilo klærne er. Veier dere de liksom? Anonymkode: fa397...55b Bruk vekt, til du begynner å forstå at to gensere veier så mye, osv. kjøkkenvekt er kjekt å ha. Anonymkode: f1e40...41e
newman01 Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 8.03): Men hvordn vet man hvor mye kilo klærne er. Veier dere de liksom? Anonymkode: fa397...55b Maskinen veier for deg. Og så sier den fra om den er misfornøyd med mengden. Min AEG gjør det ihvertfall. men jeg tror ikke den er så nøye på vekta, for den driter i om plaggene er våte eller tørre. Virker som den prøver å måle hvor mange plagg det er ved å snurre trommelen rundt og stoppe for å føle hvor mange plagg som faller. Eller noe. Ikke helt sikker på hva den faktisk gjør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå