Gå til innhold

Hørte på radioen i sted at venner gjør deg lykkeligere. Dine tanker der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva med dem som ikke har venner som meg. Hva med oss? Ulykkelige. Jeg er det. 

Anonymkode: 4e57f...ed0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer helt sikkert, jeg er lykkelig med venner. Hvordan de uten venner har det kan jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: baefc...60d

• Liker 1
Skrevet

Venner kan bidra til lykke.

Og mange andre ting.

Hva ønsker du da?

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er definitivt når det handler om individer.

Jeg hadde ikke blitt lykkelig av mange venner fordi jeg ikke ville greid å opprettholde mange vennskap på en for meg god måte.

Jeg som alle mennesker trenger sosiale interaksjoner men det betyr ikke at alle mennesker trenger samme type, mengde eller kvalitet i de interaksjonene.

Flere er ikke bedre for min del ihvertfall, det vet jeg av erfaring.

Anonymkode: bea07...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun gode venner. Jeg er mye lykkeligere uten de jeg hadde.

Anonymkode: 4b88b...fc6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tviler ikke. Jeg føler meg ulykkelig uten venner, og de gangene jeg føler jeg faktisk har venner kjenner jeg meg mye lykkeligere.

Føler det er ingenting som ødelegger livet mitt mer enn at jeg ikke har venner eller andre å ha sosial omgang med regelmessig.

Anonymkode: 2f06d...795

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, det vil jeg si. Jeg føler meg heldig som har mange venner. 

Jeg ble mobbet på barneskolen og videregående, og jeg er veldig glad jeg hadde gode venner rundt meg. Det gjorde det lettere. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og hva med dem som ikke har venner som meg. Hva med oss? Ulykkelige. Jeg er det. 

Ikke alle venner, men noen ja. Mange fasade/falske folk. Venner som prøver seg på kjæresten din, baksnakker osv. Som gjør livet surt! Så fins det gode venner, de gjør det vel bedre ja!

Men mange idag har mer enn nok med seg og sitt og barna sine. Altfor mye å følge opp no i forhold til før!

Du trenger bare en god venn ;)

Ikke mange! Har du det?

Anonymkode: 313c2...a25

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De eneste "vennene" jeg har er mann og barn, og jeg er for det aller meste lykkelig. Ellers får jeg rush av lykke når jeg er alene i skogen/på fjellet, mens lykkerushet ikke er tilstede dersom jeg er på tur med andre. Har kuttet mange relasjoner for å komme dit jeg er i dag, og jeg har det mye bedre nå enn da jeg hadde flere relasjoner. 

Kan absolutt forstå at noen/mange blir lykkeligere av å ha venner, men det gjelder ikke for meg😊

Anonymkode: 8a78f...8e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting er definitivt når det handler om individer.

Jeg hadde ikke blitt lykkelig av mange venner fordi jeg ikke ville greid å opprettholde mange vennskap på en for meg god måte.

Jeg som alle mennesker trenger sosiale interaksjoner men det betyr ikke at alle mennesker trenger samme type, mengde eller kvalitet i de interaksjonene.

Flere er ikke bedre for min del ihvertfall, det vet jeg av erfaring.

Anonymkode: bea07...6a5

Det ble heller ikke sagt noe om hvorvidt mange venner gjør en lykkeligere, kun at venner gjør en lykkeligere.

Anonymkode: bbd49...e07

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder ikke for meg. Jeg er glad i de vennene jeg har, men de er få, håndplukket og selv da blir jeg sliten av å møte dem i mer enn 2 timer. 

Anonymkode: a5830...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en håndfull veldig gode venner og ganske mange litt mer perifere venner, og alle er jeg glad i og alle bidrar til min lykke - og jeg forhåpentligvis til deres. 

Det har ikke alltid vært slik, jeg hadde kun én venn på barne- og ungdomsskolen. Men å få og bevare vennskap kan læres, det forsto jeg etterhvert. 

Ingen av disse vennene ser jeg hver eller nesten hver dag, det sier seg selv, men selv om det har gått en, to tre måneder siden sist vi treffes, så føles det som om det var i går. 

Venner er nok det jeg tenker er det viktigste for å være lykkelig, selvsagt i tillegg til ok helse og ha råd til hus og mat og slike selvfølgeligheter på lykkebarometeret.

Anonymkode: 3cf2e...1b0

• Hjerte 1
Skrevet

Å det er mange venner jeg er lykkeligere uten! 

AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange  venner, men det er et fåtall av de som faktisk utgjør en forskjell i min lykke, i hverdagen. Noen av de gjør meg til og med hakket mer bekymret enn jeg hadde vært, uten vennskapet. 

Men de få som jeg definerer som nære venner, gjør meg jo glad. Men i hverdagen så er det samboer og familien min som gir meg aller mest lykke. 

Men det er gull verdt å finne en hobby man brenner for (hvor man treffer andre), flere av mine vennskap har jeg fått på den måten. Er det ikke også en side på Facebook som heter noe sånt som heygirl? Tror de fleste byer har en egen gruppe (altså heygirl + navnet på byen), kan jo være verdt et forsøk? :)

Anonymkode: a5e5b...868

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det gjelder ikke for meg. Jeg er glad i de vennene jeg har, men de er få, håndplukket og selv da blir jeg sliten av å møte dem i mer enn 2 timer. 

Anonymkode: a5830...7b0

Men hadde følt deg lykkeligere hvis du ikke ha dem?

Anonymkode: b0183...6ec

Skrevet

Det er helt sikkert fint for de som ønsker seg det, og for barn. Jeg synes venner i voksen alder er slitsomme å forholde seg til. Familie også. 

Forskning viser at de som har kjæledyr er lykkeligere og lever lengre, og jeg stoler mer på den forskningen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn. 

Hadde  mange som barn, ungdom og ung voksen. Var venneløs i 10 år før jeg fikk min nye bestevenn. 

Jeg har en sykdom som gjør at mitt sosiale beger tømmes fort så orker ikke å møtes mer enn en gang i måneden. Snakker ofte på tlf. Selv det er slitsomt. 

Hadde jeg blitt venneløs igjen Hadde jeg nok syns det er positivt. Blir sliten av å holde på vennskapet.

Trives veldig godt i eget selskap 🙂

Anonymkode: 5625e...70a

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 17.18):

Det kommer litt an på vennene. Ikke alle venner har vært like gode for min del. Har måttet kutte ut et par av dem. Noen vennskap kan faktisk bidra til ulykkelighet. 

Hadde noen venninner som prøvde å presse meg til ting jeg ikke hadde lyst til, og som jeg følte prøvde å bestemme over meg. Behandlet meg som mindreverdig rett og slett. Det er en forferdelig og grusom følelse. 

Idag opplever jeg at de vennene jeg har er gode. De er en berikelsen og et positivt tilskudd til mitt liv. 

Kvalitet framfor kvantitet. Vi koser oss glugg når vi er sammen. 

En god venn er en som oppmuntrer, heier på deg, dømmer ikke og som virkelig ønsker deg alt det beste. Har man en slik venn så er det gull verdt. 

En god klem fra en god venn er mer verdt en ti tusen spenn. 

Anonymkode: af5a0...513

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...