AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Jeg er 42 og fant i dag mitt første grå hår. Litt tidligere enn ønsket, men c'est la vie. Men lurer på hvor fort det skjer at alt blir grått? Regner med at det er individuelt, men hvordan var det for deg? Jeg har ufarget hår, naturlig farge mørk blond/lys brun. Litt gyldent. Lysere på sommeren av solen. Anonymkode: 7b984...08a
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Det varierer veldig. Noen blir gråe i slutten av tenårene, andre ikke før 70 årene. Det er veldig genetisk. Se på foreldrene (og besteforeldre dine) Anonymkode: 2bc67...c2f
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Jeg (K51) fant første grå hår for ca 5 år siden. Det var i skillen fremme. Har lang bob og mørkeblondt hår. I starten var det bare ett og annet hår, så jeg nappet ut. Så ble det flere, og da måtte jeg jo slutte med nappingen. Det artige er at jeg bare har grå/hvite hår i en stripe på hver side fremme (luggen), og ingenting annet. Så det er egentlig ganske fint😄 Vurderer å stripe, men vil vente litt til.. Anonymkode: f87ef...0e0
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 16.38): Jeg er 42 og fant i dag mitt første grå hår. Litt tidligere enn ønsket, men c'est la vie. Men lurer på hvor fort det skjer at alt blir grått? Regner med at det er individuelt, men hvordan var det for deg? Jeg har ufarget hår, naturlig farge mørk blond/lys brun. Litt gyldent. Lysere på sommeren av solen. Anonymkode: 7b984...08a Er like gammel som deg og fant første grå hår tidlig i 20-åra.nå er nok 60-70% grått. Så morsomt at du synes et grått hår når du er 42 år er tidligere enn ønsket😄 du er heldig, og jeg misunner deg! Anonymkode: 46b9a...0f7 1
AprilLudgate Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Jeg hadde ett markert område som var helgrått nesten hvitt siden 20 årene, usikker på når det dukket opp. Det lå under endel hår. Så hadde jeg naturlig hår uten grått frem til fødsel, og det skjedde noe pga stress tror jeg - håret så litt mer matt ut. Ikke synlig grått, men sikkert i prosess. Stripet håret frem til 38 år, farget litt fra 40-42, og har vokst alt ut nå som 44. Nå er jeg salt og pepper - men mer grått i front. Så om jeg tar det i hestehale type «slick back» så ser det mye mer lysegrått ut på toppen, men ikke lengdene. Søster som er 50 er også salt og pepper, mor har alltid farget håret. Aldri sett henne med ettervekst 😅 Men ja: det skjedde i en rasende fart mer gråning ved ekstremt stress. Mulig det hadde skjedd uansett 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni Jeg var 38 da det første grå dukka opp. Nå er jeg 63 og er fremdeles mørkhåret. Jeg har mange grå hår, men de er jevnt fordelt blant de mørke, og kun synlige på nært hold. Anonymkode: bbc62...1f7
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 16.38): Jeg er 42 og fant i dag mitt første grå hår. Litt tidligere enn ønsket, men c'est la vie. Men lurer på hvor fort det skjer at alt blir grått? Regner med at det er individuelt, men hvordan var det for deg? Jeg har ufarget hår, naturlig farge mørk blond/lys brun. Litt gyldent. Lysere på sommeren av solen. Anonymkode: 7b984...08a Jeg ble ikke grå, ble klok og vis 😂 Anonymkode: 7a972...814 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni Jeg var i begynnelsen av 40-årene da hårfargen endret seg mye. Fikk samtidig en autoimmun sykdom. Anonymkode: 8a94c...7e8
AnonymBruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni Jeg fant første grå hår tidlig i 20-årene, og slik var det bare ett og annet grått hår gjennom hele 20-årene. Nå er jeg 34 og det kommer mer og mer grå hår, men helt jevnt fordelt over hele hodet. Jeg er veldig fornøyd med det, og vil bare la det skje naturlig☺️ Anonymkode: 20b8f...68e
AnonymBruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni Fant første grå hår da jeg ble 40 år, er nå 48 og det har ikke blitt så mange av de enda - men håret er blitt mer matt liksom🥴 Anonymkode: 60967...e49
Eneri Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni Fant mitt første grå hår da jeg var 40. Har rødblondt hår. Nå er jeg 52, ble liksom ikke mer grå. Er vel ett og annet innimellom, men sist jeg var hos frisøren så hun bare noen grå hår i tinningene og ikke noe mer. Håretitt blir lysere av sommersola. Akkurat nå har jeg litt striper, mulig det har skjult grå hår jeg ikke vet om. Håper det går holder seg borte rn stund til, før jeg "må" begynne å farge det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå