Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo en erfaring med dødt forhold allerede. Kjennes dette forholdet også dødt? Er det det du mener med at du ikke kjenner sommerfugler/forelskelse? 

Anonymkode: 94934...41e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenker for fornuftige voksne ikke lar seg rive med av forelskelser :)

Anonymkode: 8583e...843

Tull. Er 46 år og aldri vært mer forelsket i hele mitt liv ❤️

Anonymkode: 7ef7b...81e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (4 timer siden):

Klarer du å styre følelser du eller? Det tror jeg ikke noe på.

De aller fleste mentalt friske voksne kan regulere sine følelser,helt eller delvis. 

At du ikke evner å regulere følelsene dine overrasker ikke meg. 

Anonymkode: b4027...29f

Skrevet
Eureka! skrev (4 timer siden):

Så lenge du kjenner tenning for ham, at har lyst på sex med ham, så har du alt man trenger i kjærlighet. Den forelskafølelsen du snakker om, det suget i magen, det er egentlig avvisning det. Eller belønning, når du endelig har fått et svar du har ventet lenge på og var usikker på å få.. "Ukonsekvent belønning".  Ikke misforstå "forelskelse/sug i magen" med noe bra. 

Hvis denne fyren hadde begynt å avvise deg titt og ofte, gi mixed signaler, da ville du fått sommerfugler i magen for ham også. Egentlig er det bare dumt at vi kaller det noe fint, sommerfugler, egentlig er det vakum i magen pga at føler deg gal og ikke aner opp ned på fyren pga føler deg avvist og bekreftet ca annenhver gang. 

Forelskelse for meg er en slags varm boblende leken og forventningsfull fryd, og har veldig lite med det du kaller forelskelse å gjøre. Det du beskriver er det jeg ville kalle en usunn hekt, hvor man veksler mellom lykke og usikkerhet på vedkommende, som en mental berg- og dalbane, alt ettersom man blir lovebomet eller tråkket på/avvist. 

Jeg har vært veldig forelsket uten den utrygge tilnærming som du har, og er det tidvis fremdeles, i at det kan blusse opp igjen. På ingen måte av usikkerhet, men på grunn av sterke kjærlige følelser og boblende fryd over ham og at han er min. Hvor heldig jeg er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har jo en erfaring med dødt forhold allerede. Kjennes dette forholdet også dødt? Er det det du mener med at du ikke kjenner sommerfugler/forelskelse? 

Anonymkode: 94934...41e

Nei, opplever det ikke dødt, men i starten av mitt lange forhold til eksmannen var jeg veldig forelsket. Det er jeg ikke nå. Men kan det være fordi jeg er mye mindre styrt av følelser enn jeg var som yngre skal tro.

Anonymkode: d8f92...391

Skrevet
Trolltunge skrev (16 timer siden):

Forelskelse for meg er en slags varm boblende leken og forventningsfull fryd, og har veldig lite med det du kaller forelskelse å gjøre. Det du beskriver er det jeg ville kalle en usunn hekt, hvor man veksler mellom lykke og usikkerhet på vedkommende, som en mental berg- og dalbane, alt ettersom man blir lovebomet eller tråkket på/avvist. 

Jeg har vært veldig forelsket uten den utrygge tilnærming som du har, og er det tidvis fremdeles, i at det kan blusse opp igjen. På ingen måte av usikkerhet, men på grunn av sterke kjærlige følelser og boblende fryd over ham og at han er min. Hvor heldig jeg er. 

Det må ha blitt en misforståelse i måten jeg formulerte på, iom noen mente jeg hadde et skrudd forhold til kjærlighet. Det jeg mener med en "riktig forelskelse" er som ts beskriver startinnlegg; en man trives godt sammen med og blir glad av, en man ler sammen med og har fantastisk sex med. Jeg tror absolutt dette også kan beskrives som en boblende leken og forventningsfull fryd, som du sier. Det er i alle fall hva jeg kjenner igjen da jeg møtte min rette, både hva ts beskriver, og den forventningsfull fryd av å skulle dele hele helgen sammen. 

Men hva er det da ts savner når hun sier hun ikke føler sommerfugler i magen/ føler seg forelsket? 

Og det er her jeg mistenker at hun savner den følelsen som man faktisk ikke skal ha i et sunt og godt forhold. At hun forbinder "følelsen av forelsket" med den intense kriblingen, sug i magen, som jeg beskkrev. Som mer kan forbindes med hekt, ja. 
Det er faktisk sånn at om man ikke har forsøkt begge, så kan man ikke beskrive den forskjellen. 

Da jeg var singel i slutten av 20-årene dumpet jeg en fin fyr av akkurat den grunn, "jeg følte meg ikke forelsket". Det var liksom ingen sirkus i magen, alt var rolig og godt, og jeg forstod dette da som kjedelig og uriktig, og at jeg ikke var forelsket. Men da han senere var utilgjengelig, da var sommerfuglene der. 

Alt handler om hva man selv legger i ordet "føler seg forelsket". Jeg føler meg også forelsket nå, men det er helt annerledes enn hva jeg beskrev som forelsket for 15 år siden. Nå kjennes det rolig og godt, og næres ikke av å savne ham, men den gode følelsen når vi er sammen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...