Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene en stund etter å ha levd i et dødt ekteskap lenge. Nå har jeg møtt en mann som jeg trives godt sammen med. Jeg syns han er pen, har fin kropp, har god jobb, er snill og tolmodig, vi ler sammen, sexen er fantastisk. Men nå har jeg kjent han i sju mnd. og jeg kjenner ikke sommerfugler/forelskelse. Men jeg liker han veldig godt og blir glad av å være sammen med han. Vi er begge i 40-årene. 

Anonymkode: d8f92...391

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke fortsette å leve i "nyforelsket"-boblen? Trenger jo ikke kjøre full pakke med å flytte sammen, gifte dere osv om man ikke er helt sikker på at man skal tilbringe resten av livet sammen.

Anonymkode: b6039...278

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker for fornuftige voksne ikke lar seg rive med av forelskelser :)

Anonymkode: 8583e...843

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har vært alene en stund etter å ha levd i et dødt ekteskap lenge. Nå har jeg møtt en mann som jeg trives godt sammen med. Jeg syns han er pen, har fin kropp, har god jobb, er snill og tolmodig, vi ler sammen, sexen er fantastisk. Men nå har jeg kjent han i sju mnd. og jeg kjenner ikke sommerfugler/forelskelse. Men jeg liker han veldig godt og blir glad av å være sammen med han. Vi er begge i 40-årene. 

Velger du tid sammen med han om du har andre alternativ? Savner du han? Føler du fortrolighet? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

For min del så kjente jeg fremdeles på forelskelse, men også noe dypere. Vi grodde inn i hverandre og han føltes som å komme hjem.

Han er bestevennen min, kjæresten min, partneren min og elskeren min.

Vi kan være i samme rom uten å si et ord til hverandre og det føles bare helt naturlig. Vi kan prate om alt mellom himmel og jord. Absolutt alt jeg snakker med venner om kan jeg snakke med han om.

Jeg vil ikke være borte fra han. Livet med han er bare bedre.

Vi forlovet oss året etter vi møttes og har kjøpt hus sammen.

Var 40 og 47 da vi møttes.

Anonymkode: a9e38...ff2

Skrevet

Hvorfor må du ha svar på det?

Kan du ikke bare hygge deg så lenge det går? 

• Liker 6
Skrevet

Så lenge du kjenner tenning for ham, at har lyst på sex med ham, så har du alt man trenger i kjærlighet. Den forelskafølelsen du snakker om, det suget i magen, det er egentlig avvisning det. Eller belønning, når du endelig har fått et svar du har ventet lenge på og var usikker på å få.. "Ukonsekvent belønning".  Ikke misforstå "forelskelse/sug i magen" med noe bra. 

Hvis denne fyren hadde begynt å avvise deg titt og ofte, gi mixed signaler, da ville du fått sommerfugler i magen for ham også. Egentlig er det bare dumt at vi kaller det noe fint, sommerfugler, egentlig er det vakum i magen pga at føler deg gal og ikke aner opp ned på fyren pga føler deg avvist og bekreftet ca annenhver gang. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tenker for fornuftige voksne ikke lar seg rive med av forelskelser :)

Anonymkode: 8583e...843

Klarer du å styre følelser du eller? Det tror jeg ikke noe på.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Eureka! skrev (3 minutter siden):

Så lenge du kjenner tenning for ham, at har lyst på sex med ham, så har du alt man trenger i kjærlighet. Den forelskafølelsen du snakker om, det suget i magen, det er egentlig avvisning det. Eller belønning, når du endelig har fått et svar du har ventet lenge på og var usikker på å få.. "Ukonsekvent belønning".  Ikke misforstå "forelskelse/sug i magen" med noe bra. 

Hvis denne fyren hadde begynt å avvise deg titt og ofte, gi mixed signaler, da ville du fått sommerfugler i magen for ham også. Egentlig er det bare dumt at vi kaller det noe fint, sommerfugler, egentlig er det vakum i magen pga at føler deg gal og ikke aner opp ned på fyren pga føler deg avvist og bekreftet ca annenhver gang. 

Du må ha et ganske skrudd forhold til kjærlighet.

Forloveden min gir meg fremdeles tid av forelskelse og sommerfugler. I tillegg til dyp kjærlighet.

Vi er bestevenner. Finnes ikke tegn til usikkerhet eller tvil mellom oss.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må ha et ganske skrudd forhold til kjærlighet.

Forloveden min gir meg fremdeles tid av forelskelse og sommerfugler. I tillegg til dyp kjærlighet.

Vi er bestevenner. Finnes ikke tegn til usikkerhet eller tvil mellom oss.

Kan du forklare forskjellen på sug i magen og sommerfugler i magen? 

Og gi deg med å si at "noen har skrudd forhold til", det er frekk og nedlatende manipulering. Du kan forsøke å skrive uten å prøve deg på slike virkemidler. 

Utdrag fra denne artikkelen i vg: – Dersom du møter en person som du umiddelbart får masse sommerfugler i magen overfor, vil jeg si at det er bekymringsfullt. For det betyr som regel at den andre trigger nervesystemet ditt på en slik måte at du blir utrygg, sier Nasserzadeh. https://www.vg.no/nyheter/i/wEldoA/ekspertens-fem-raad-for-partnervalg#:~:text=– Dersom du møter en person som,måte at du blir utrygg%2C sier Nasserzadeh.

AnonymBruker
Skrevet
Eureka! skrev (Akkurat nå):

Og gi deg med å si at "noen har skrudd forhold til", det er frekk og nedlatende manipulering. Du kan forsøke å skrive uten å prøve deg på slike virkemidler. 

Utdrag fra denne artikkelen i vg: – Dersom du møter en person som du umiddelbart får masse sommerfugler i magen overfor, vil jeg si at det er bekymringsfullt. For det betyr som regel at den andre trigger nervesystemet ditt på en slik måte at du blir utrygg, sier Nasserzadeh. https://www.vg.no/nyheter/i/wEldoA/ekspertens-fem-raad-for-partnervalg#:~:text=– Dersom du møter en person som,måte at du blir utrygg%2C sier Nasserzadeh.

Du sidestiller jo sug i magen og sommerfugler med et vakum som et tegn på at noe ikke er bra.

Det stemmer ikke. Da må du kjenne på noe helt annet.

For jeg kjenner på sommerfugler og forelskelse med forloveden min daglig. Spesielt der han sier eller gjør noe jeg setter pris på. 

AnonymBruker
Skrevet
Eureka! skrev (3 minutter siden):

Ps, er betalt artikkel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sidestiller jo sug i magen og sommerfugler med et vakum som et tegn på at noe ikke er bra.

Det stemmer ikke. Da må du kjenne på noe helt annet.

For jeg kjenner på sommerfugler og forelskelse med forloveden min daglig. Spesielt der han sier eller gjør noe jeg setter pris på. 

Det er veldig vanskelig å kjenne forskjellen på sug i magen og sommerfugler i magen. Hvis du ikke har forsøkt begge så kan du ikke si noe om det faktisk. 
De følelsene du snakker om, med dyp kjærlighet og full tillitt er IKKE det mange forbinder med sommerfugler i magen. Det ekspert utsagnet jeg kopierte inn forklarer kort hva jeg mente. 

AnonymBruker
Skrevet
Eureka! skrev (26 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å kjenne forskjellen på sug i magen og sommerfugler i magen. Hvis du ikke har forsøkt begge så kan du ikke si noe om det faktisk. 
De følelsene du snakker om, med dyp kjærlighet og full tillitt er IKKE det mange forbinder med sommerfugler i magen. Det ekspert utsagnet jeg kopierte inn forklarer kort hva jeg mente. 

Du sier jo sommerfugler og sug i magen er det samme, mens nå sier du det ikke er det samme?

Og utdraget ditt er en påstand, ikke fakta.

Jeg kjente på sommerfugler da jeg møtte forloveden. Og de samme sommerfuglene kjenner jeg på nå. 

En annen ting er instinkt og murring. Det prøver å fortelle deg noe. Det har jeg kjent på med ekser og andre jeg datet. Og de forholdene forlot jeg nettopp pga den murringen.

AnonymBruker
Skrevet
Eureka! skrev (1 time siden):

Kjenner du ikke forskjell på kiling / sommerfugler og sug i magen? Den ene føler man når man gleder seg til noe og den andre når man gruer seg for noe.

Anonymkode: c6a5e...a3c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes du om personligheten hans ellers? 

Får han deg til å le?

Har dere det morsomt sammen?

Hvordan er samspillet dere imellom?

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner du ikke forskjell på kiling / sommerfugler og sug i magen? Den ene føler man når man gleder seg til noe og den andre når man gruer seg for noe.

Jeg har datet og misforstått de to følelsene. Sug i magen kjentes som deilige sommerfugler. Rett og slett for "suget i magen" kommer når man spekulerer og venter, mens "sommerfuglene" kommer når man får svar. Det er så vanlig å forveksle alt med "sommerfugler i magen". 

Endret av Eureka!
siterte feil.
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er enig med den du svarer her. Det er ikke enkelt å vite om forelskelsen og sommerfuglene kommer av de gode følelsene eller om man føler seg usikker. Jeg vet i alle fall at den ekte forelskelsen, som var trygg og god, IKKE inneholdt spenningen med de såkalte sommerfugler i magen. Det var en helt annen ro, glede og kjærlighetsfølelse enn de såkalte sommerfuglene. 

Tenk logisk, når du skal holde en viktig presentasjon får du den spenningen og sommerfugler i magen. Det er IKKE følelser du skal ha sammen med din partner. Kanskje du må revurdere både eget forhold og tolkning av egne følelser, og hvordan du tar ting for gitt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sier jo sommerfugler og sug i magen er det samme, mens nå sier du det ikke er det samme?

Og utdraget ditt er en påstand, ikke fakta.

Jeg kjente på sommerfugler da jeg møtte forloveden. Og de samme sommerfuglene kjenner jeg på nå. 

En annen ting er instinkt og murring. Det prøver å fortelle deg noe. Det har jeg kjent på med ekser og andre jeg datet. Og de forholdene forlot jeg nettopp pga den murringen.

Nå gjør du deg litt kort og enkel. Om det var så lett å kjenne etter om det er "de riktige" kriblingene/sommerfuglene i magen, ikke de vonde, så ville ingen gått inn i destruktive og toxic relasjoner hvor den ene ikke er like engasjert som den andre. Bare her på kg er det konsant tråder om folk som holdes på gress og ikke forstår noe av den de dater. Samt hundetusener av viodeoer på insta og YouT om å "finne ut om han er seriøs" osv. 

Rart det, når det er så enkelt å kjenne etter forskjellen på sommerfugler og sug i magen :) 

Iom at slike forhold finnes i hopetall, så kan du konkludere med at folk ikke har lett for å skille mellom de gode eller vonde sommerfuglene i magen. 

AnonymBruker
Skrevet

Svaret er selvfølgelig nei. Høres praktisk ut da, som da den pakistanske jenta treffer sin fremtidige og får beskjed av mamma at du vil lære deg å elske han med tiden. 

Anonymkode: b4027...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...