AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni …ikke fordi de er frekke eller slemme, men rett og slett fordi de er litt, tja, korte. Trenger hjelp med alt mulig de har fått hjelp med tusen gang før, skaper rot i systemet, diskuterer kun mennesker og været, sprer misinformasjon om ting fra A til Å. Altså, jeg blir bare ganske lei. Jeg sier ikke at jeg er Petter Smart og har skyhøy IQ, men å benekte at noen av kollegaene mine rett og slett er dumme gjør jeg ikke. Jeg føler ikke at jeg har noe til felles med dem og jeg tappes av energi av å være rundt dem. Noen andre som kan relatere? Jeg er forresten sykepleier og jobber på sykehus. Anonymkode: ee28a...a22
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Jeg opplever det samme. Som konsekvens har jeg blitt mindre sosial på jobben, det er psykisk slitsomt. Anonymkode: bb4cc...188
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Tja. Om man føler man er smartere enn alle andre, er det kanskje noe galt med EQ’en? Smarte folk klarer å omgås flere typer mennesker. Men prøv å minske kontakten, utenom jobb selvfølgelig. Anonymkode: d6d80...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): …ikke fordi de er frekke eller slemme, men rett og slett fordi de er litt, tja, korte. Trenger hjelp med alt mulig de har fått hjelp med tusen gang før, skaper rot i systemet, diskuterer kun mennesker og været, sprer misinformasjon om ting fra A til Å. Altså, jeg blir bare ganske lei. Jeg sier ikke at jeg er Petter Smart og har skyhøy IQ, men å benekte at noen av kollegaene mine rett og slett er dumme gjør jeg ikke. Jeg føler ikke at jeg har noe til felles med dem og jeg tappes av energi av å være rundt dem. Noen andre som kan relatere? Jeg er forresten sykepleier og jobber på sykehus. Anonymkode: ee28a...a22 Så du hevder at dine sykepleierkollegaer er mindre begavede?? 😅 Du ønsker sikkert bare svar på det du lurer på, om det er noen her som kan relatere til hvordan du har det. Da tar jeg frem popcornet og venter spent på svar. Anonymkode: 9d547...e19
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Jobber i bhg, og velger mine kamper med omhu. Gidder ikke å kjempe med vikarer om bagateller feks. Anonymkode: 90254...fce 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Ja, det finnes jo dumme folk over alt. Eller folk som er ekstremt ulike meg på andre måter. Men for at jeg skal mislike folk med lav iq må de også være litt uspiselige eller vi må komme veldig på kant. Det siste kan løse seg. Forøvrig har vi alle ting vi ikke helt forstår eller bruker tid på å lære oss. Livet blir hyggeligere om man bare forventer at det er sånn. Hilsen hun som bruker tid på å skjønne systemer, særlig de hun ikke bruket daglig Anonymkode: 410fe...ce2
Egenskap Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): …ikke fordi de er frekke eller slemme, men rett og slett fordi de er litt, tja, korte. Trenger hjelp med alt mulig de har fått hjelp med tusen gang før, skaper rot i systemet, diskuterer kun mennesker og været, sprer misinformasjon om ting fra A til Å. Altså, jeg blir bare ganske lei. Jeg sier ikke at jeg er Petter Smart og har skyhøy IQ, men å benekte at noen av kollegaene mine rett og slett er dumme gjør jeg ikke. Jeg føler ikke at jeg har noe til felles med dem og jeg tappes av energi av å være rundt dem. Noen andre som kan relatere? Jeg er forresten sykepleier og jobber på sykehus. Anonymkode: ee28a...a22 ja, det var vel ikke det du lærte på skolen. Det som skjer i mellom det som er din kompetanse. Det kan være du er en leder. Og vil om litt ta steget opp i leder posisjon. Vet ikke alderen din. Men.
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Jeg tenker at dersom du føler deg bedre enn alle andre, så bør du kanskje søke deg videre? Kanskje passer du bedre til en administrativ stilling med mindre kontakt med mennesker? Du kan ikke forandre folkene rundt deg, men du kan forandre deg selv. Anonymkode: ee634...1d6
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Og her var det janteloven som styrte mot ts ja! Du skal ikke tro du er smartere enn andre! Jo,det har du faktisk lov til å mene for av og til er det fakta. Har det likt som deg. På min arbeidsplass er de enspora og smådumme ,holder seg lite oppdatert og jeg har ingenting å snakke med dem om. Anonymkode: 75c5c...92a 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Da har du kanskje bommet litt på arbeidsplass? Jeg har kun jobbet på arbeidsplasser hvor alle har høy utdannelse, og der er det ikke et problem at jeg skulle føle meg for "smart" for å si det sånn... Er stadig imponerte over hvor reflekterte og godt informerte mine kolleger er. Anonymkode: 33866...393 1 1
Knirke Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Skriv ned alt det dumme de sier, og hvordan det får deg til å føle. Skriv også ned hva du har lyst til å si til dem (men er for høflig til) Jeg har brukt den teknikken på mange brødhuer av noen kollegaer. Noen ganger skriver jeg det i en mail som jeg sender til meg selv 5 år frem i tid. Jeg har fått meg en god latter flere ganger, over ting og folk som jeg helt hadde glemt😄, som var fryktelig irriterende der og da. Litt morsomt er det også å reflektere over hvor langt jeg har kommet på de 5 årene, og de ikke har kommet seg videre overhodet.
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni Jobber selv på et sykehjem der folk er både «korte» og originale. Etter første året ga jeg opp. Jeg skrur av hjerne når jeg snakker til enkelte. Og jeg er direkte med å si « nei du klare det du, jeg har troen på deg jeg» Klart det noen kollegaer som synes jeg er nedlatende fitte og har brukt de orden. Men heldigvis er de mindre tall. Velg dine kamper og ikke forvent å forstå eller like alle du jobber med. Ta de for hvem de er, og med mindre du er veldig original selv, vil du finne to-tre kolleger som du vill trives med. Anonymkode: 9dfa7...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da har du kanskje bommet litt på arbeidsplass? Jeg har kun jobbet på arbeidsplasser hvor alle har høy utdannelse, og der er det ikke et problem at jeg skulle føle meg for "smart" for å si det sånn... Er stadig imponerte over hvor reflekterte og godt informerte mine kolleger er. Anonymkode: 33866...393 Det er jo ikke nødvendigvis likhetstegn mellom høy utdannelse og smart. Anonymkode: 75c5c...92a
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er jo ikke nødvendigvis likhetstegn mellom høy utdannelse og smart. Anonymkode: 75c5c...92a Jo, på gruppenivå. Jeg tok yrkesfaglig utdanning i si tid. Opplevde det samme som ts. Hoppet på en femårig universitetsutdannelse, og opplever at kollegaer er mer jevnbyrdige hva angår intellekt. Du får vurdere om du er på riktig sted, ts. Man skal trives på jobben, så mange timer som man tilbringer der. Anonymkode: c24de...cd9
Macro Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni Smarte folk har vel en tendens til å dumme seg ned, og dumme folk det motsatte🤷♀️😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå