Gå til innhold

iPhone foreslår kontakter for å dele bilder etc. - hvordan slå av funksjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Telefonen min (iphone) foreslår forskjellige kontakter når jeg trykker på dele-ikonet. Er det mulig å få bort denne funksjonen? Det er spesielt den funksjonen som "henter inn" de jeg har mest kontakt med på snapchat jeg vil fjerne. Jeg har barn som av og til låner telefonen min, og de har i vanvare greid å dele bilder fra kamerarullen min med snapchat-gruppa på jobben 🙈 Vil gjerne unngå at det skjer igjen.

Anonymkode: b5c7f...ab8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne innstillinger-appen på telefonen, gå til "Apple Intelligence og Siri" og finn frem til "Vis ved deling" lengre ned på siden.

Dette gjør at forslag fra Siri ikke dukker opp når du skal dele noe :)

Dersom du kun vil at dette skal gjelde Snapchat er det mulig og, men da vil ikke Snapchat dukke opp i noen Siri forslag.

• Liker 1
Skrevet
hildemariee12 skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg så godt! Har selv opplevd at iPhone plutselig foreslår Snapchat-kontakter i delingsmenyen, og det kan bli skikkelig kleint – spesielt hvis barn låner telefonen og sender noe ved et uhell 😅

Heldigvis går det an å skru av disse forslagene. Det du ser øverst i delemenyen er såkalte Siri-forslag, og de inkluderer kontakter du ofte deler med – også via Snapchat.

Slik fjerner du det:

1. Gå til Innstillinger

2. Scroll ned og trykk på Siri og søk

3. Skru av Forslag mens du deler

Da forsvinner kontaktforslagene fra toppen av delemenyen, og Snapchat-folka dine skal ikke dukke opp der lenger 😉

Du kan også skru av Forslag på låst skjerm hvis barna har tilgang til telefonen uten å låse den opp.

Håper det hjelper!

Kopiert fra ChatGPT eller?

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (22 minutter siden):

Åpne innstillinger-appen på telefonen, gå til "Apple Intelligence og Siri" og finn frem til "Vis ved deling" lengre ned på siden.

Dette gjør at forslag fra Siri ikke dukker opp når du skal dele noe :)

Dersom du kun vil at dette skal gjelde Snapchat er det mulig og, men da vil ikke Snapchat dukke opp i noen Siri forslag.

Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Kopiert fra ChatGPT eller?

Din forklaring var i alle fall både best og mest korrekt i forhold til det som faktisk står inne på Instillinger hos meg 😅

Takk!!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Din forklaring var i alle fall både best og mest korrekt i forhold til det som faktisk står inne på Instillinger hos meg 😅

Takk!!

TS

Bare hyggelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...