AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Mistet hår, og trenger å vite om det finnes kompetanse felt der man vet hvordan få hårsekkene til å våkne til liv igjen. Er det noen som kan dette i Norge? Anonymkode: b93d3...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni For min del har næringsstoffer vært løsningen. Både kosthold og i en periode tilskudd. Noen nevnt her: https://www.maxhairthailand.com/en/best-vitamins-for-hair-growth/ Anonymkode: 4a2a6...354
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Målet er å få hårsekkene til livet igjen, mener du da: AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min del har næringsstoffer vært løsningen. Både kosthold og i en periode tilskudd. Noen nevnt her: https://www.maxhairthailand.com/en/best-vitamins-for-hair-growth/ Anonymkode: 4a2a6...354 at det vil hjelpe? Det spises allerede masse vitaminer. Men hårsekkene har støtt på p-piller, og som ikke ble fanget opp av fastlege og andre spesialister. Når det er skjedd så står man særdeles alene med utfordringene. Virker som det ingen kunnskap om dette i landet derfor må jeg spørre her. Anonymkode: b93d3...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mistet hår, og trenger å vite om det finnes kompetanse felt der man vet hvordan få hårsekkene til å våkne til liv igjen. Er det noen som kan dette i Norge? Anonymkode: b93d3...7bc Det problemet har det angivelig funnets ulike vidunderkurer mot i flere tiår. Men ingen har klart å finne noe vidunderkur som synes å fungere på annet enn å fylle sin egen lommebok. Aksepter at kroppen din endres, og aldres. Du er ikke tenåring lengre. Anonymkode: f3bb1...521 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det problemet har det angivelig funnets ulike vidunderkurer mot i flere tiår. Men ingen har klart å finne noe vidunderkur som synes å fungere på annet enn å fylle sin egen lommebok. Aksepter at kroppen din endres, og aldres. Du er ikke tenåring lengre. Anonymkode: f3bb1...521 i dette tilfellet handler det ikke om alderdom, men feil medisinering. Doktorstaben tar ikke ansvar, og mangler kunnskap. Det er godt mulig de har det i andre land som har bedre personell og kunnskap, og der man ser hele bildet, og vil hjelpe. Anonymkode: b93d3...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Målet er å få hårsekkene til livet igjen, mener du da: at det vil hjelpe? Det spises allerede masse vitaminer. Men hårsekkene har støtt på p-piller, og som ikke ble fanget opp av fastlege og andre spesialister. Når det er skjedd så står man særdeles alene med utfordringene. Virker som det ingen kunnskap om dette i landet derfor må jeg spørre her. Anonymkode: b93d3...7bc Ja, det er det jeg mener. Ikke bare kosttilskudd i seg selv, men i riktig mengde/sammensetning - sammen med kosthold. Sistnevnte veldig viktig. Jeg skal selvsagt ikke være bastant på at det vil hjelpe i alle tilfeller, men det er helt klart èn mulighet. Anonymkode: 4a2a6...354
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): i dette tilfellet handler det ikke om alderdom, men feil medisinering. Doktorstaben tar ikke ansvar, og mangler kunnskap. Det er godt mulig de har det i andre land som har bedre personell og kunnskap, og der man ser hele bildet, og vil hjelpe. Anonymkode: b93d3...7bc Mener du at noen feilaktig har gitt deg p-piller? Du hadde ikke behov for prevensjon eller p-piller for å redusere menssmerter? Anonymkode: f6869...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mener du at noen feilaktig har gitt deg p-piller? Du hadde ikke behov for prevensjon eller p-piller for å redusere menssmerter? Anonymkode: f6869...1c9 Det tok skade på flere områder, og håret/hodebunn/hårsekker fikk kraftig smell. Innså kompetansen i helsepersonell ikke er god, når jeg trengte hjelp så fikk jeg ikke det. Betennelse i hodebunn. Spørsmålet er om det finnes reversjering av en kan gjøre. Hårsekkene er i kraftig dvale. Anonymkode: b93d3...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Ølgjør og minoxidil Eneste som virkelig har dokumentasjon er minioxidil. Her er min etter og før: 6 mnd bruk Anonymkode: a691a...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Menoxidil og Finasterid er det eneste i verden som har bevist effekt (Menoxidil får liv i hårsekker igjen, Finasterid stopper videre hårtap), alt annet er svindel (bortsett fra hårtransplantasjon selvfølgelig). Finasterid gis ikke til kvinner som er eller kan bli gravide da det skader foster. Anonymkode: fbdd9...358 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ølgjør og minoxidil Eneste som virkelig har dokumentasjon er minioxidil. Her er min etter og før: 6 mnd bruk Anonymkode: a691a...d9e Mister man ikke håret hvis man slutter med Minioxidil? Anonymkode: 182ab...de2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mister man ikke håret hvis man slutter med Minioxidil? Anonymkode: 182ab...de2 Jo, man må gå på det resten av livet. Anonymkode: 00985...7e5
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, man må gå på det resten av livet. Anonymkode: 00985...7e5 Finnes det midler som kan kure innenifra? Anonymkode: b93d3...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni #15 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mister man ikke håret hvis man slutter med Minioxidil? Anonymkode: 182ab...de2 Jeg bruker 400 kr pr mnd på minoxidil (det er det verdt) pr nå bruker jeg den 2. Hver dag og har ikke mistet noe. Jeg sprayer 3-4 spray på toppen etter en dusj og håndkletørt hår. En ren rutine. Anonymkode: a691a...d9e
AnonymBruker Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker 400 kr pr mnd på minoxidil (det er det verdt) pr nå bruker jeg den 2. Hver dag og har ikke mistet noe. Jeg sprayer 3-4 spray på toppen etter en dusj og håndkletørt hår. En ren rutine. Anonymkode: a691a...d9e Jeg har lest og hørt at Minoxidil finnes i tablettform også, stemmer det? Og hvor ofte sprayer du? Bare når du vasker håret eller ellers? Jeg har lyst å prøve den, men de sier den må sprayes på daglig og håret ser fett ut, og jeg sliter allerede med fett hår. 😕 Anonymkode: bcd6d...bcb
AnonymBruker Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Finnes det midler som kan kure innenifra? Anonymkode: b93d3...7bc Minoxidil i tablettform vil vel ikke bare stimulere hårvekst på hodet, men også ellers på kroppen. Anonymkode: f6869...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest og hørt at Minoxidil finnes i tablettform også, stemmer det? Og hvor ofte sprayer du? Bare når du vasker håret eller ellers? Jeg har lyst å prøve den, men de sier den må sprayes på daglig og håret ser fett ut, og jeg sliter allerede med fett hår. 😕 Anonymkode: bcd6d...bcb Får ikke tabletter i norge hvis ikke legen mener det er nødvendig. Jeg sprayet ved leggetid og vasket om morgenen i 6 mnd. Nå gjør jeg det samme men annenhver dag. Kvinner trenger ikke 2 ganger om dagen slik som menn. Det sprutet ut hår etter ca 4 mnd Anonymkode: a691a...d9e
Ugresset Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest og hørt at Minoxidil finnes i tablettform også, stemmer det? AnonymBruker skrev (1 time siden): Minoxidil i tablettform vil vel ikke bare stimulere hårvekst på hodet, men også ellers på kroppen. Anonymkode: f6869...1c9 Anonymkode: bcd6d...bcb Jo, det finnes. 3700 kr for 100 tbl, men en tablett deles i fire så de hundre tablettene varer i 400 dager for meg (kvinne). Jeg har ikke merket mer hårvekst andre steder på kroppen. Brukt siden oktober. Jeg brydde meg ikke om det ville gro mer hår på kroppen hvis jeg bare fikk tykkere hår igjen, og det har jeg. Må legge til at jeg fortsatt mister like mye hår, av de lange, men det har nå vokst ut en tykk manke så jeg går utifra at drt er de "gamle" hårene som faller av og det gjør ikke noe når jeg vet det kommer nye. Jeg prøvde sprayen og fikk veldig fett hår av det. Jeg syns det var noe kliss så hudlegen tok en rask titt på håret mitt og skrev resept på tablettene.
AnonymBruker Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni Ugresset skrev (2 minutter siden): Jo, det finnes. 3700 kr for 100 tbl, men en tablett deles i fire så de hundre tablettene varer i 400 dager for meg (kvinne). Jeg har ikke merket mer hårvekst andre steder på kroppen. Brukt siden oktober. Jeg brydde meg ikke om det ville gro mer hår på kroppen hvis jeg bare fikk tykkere hår igjen, og det har jeg. Må legge til at jeg fortsatt mister like mye hår, av de lange, men det har nå vokst ut en tykk manke så jeg går utifra at drt er de "gamle" hårene som faller av og det gjør ikke noe når jeg vet det kommer nye. Jeg prøvde sprayen og fikk veldig fett hår av det. Jeg syns det var noe kliss så hudlegen tok en rask titt på håret mitt og skrev resept på tablettene. Hørt at de har en del bivirkninger på hjertet? Må man ta de også for alltid? Anonymkode: a691a...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå