AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Legen til barnet er kjent for (ifølge legelisten) å være lite til hjelp, så vet ikke om jeg kan stole på henne når hun mener at vi bare må vente til det går over. Jenta vår er som nevnt veldig sliten, slapp og trøtt, surklete i brystet («kaffetrakter» lyd som er der på inn og utpust) og noen ganger rask pust. Det startet som en forkjølelse. Tett bryst, sliten og gråt har vart i en mnd nå. Legen hadde ikke lyst å teste å gi ventolin, noe jeg vet kan lindre selv om det skulle vise seg å ikke være astma. Bør vi gå til privat lege? Jenta har for øvrig slitt med ett eller annet i et år nå (veldig urolig og mye gråt) og jeg tenkte at det kanskje kunne være astma, for hun har vært hyppig forkjølt og alltid over lang tid. Hun har vært syk og delvis dårlig form 50-70 % av tiden. Fastlegen i dag mente at det ikke er astma, for hun var ikke tett langt ned i brystet. Anonymkode: 37945...dee
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni For å gi et bilde på hvor dårlig hun er, så kunne hun aldri i verden ha vært i barnehagen de siste 30 dagene hadde hun hatt barnehageplass. Anonymkode: 37945...dee
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Hvorfor har dere ikke allerede vært privat? Anonymkode: 38ee3...fb2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Dra privat! Vi fikk til slutt kranglet oss til henvisning til barnespesialist og et tok legen ca 10 sekunder å fastslå at det var barneastma. Da hadde vi vært til fastlege og legevakt haugevis med ganger og fått beskjed om at det bare var vanlig virus og sånt må de små tåle🤬🤬🤬🤬 Det jeg angrer mest på var at jeg aldri brukte utestemme på legevakt og at vi ikke dro privat. Med astmamedisin har vi fått et "nytt" barn som nå har en mye bedre hverdag!! (Obs: får dere astmamedisin så husk å skylle munn godt etter inhalator, fornå unngå munnsopp!!!) Anonymkode: 9adee...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Jeg hadde kontaktet helsestasjonen for hjelp der. Men også gått privat. Det kan være barneastma. Anonymkode: fca5d...e58 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor har dere ikke allerede vært privat? Anonymkode: 38ee3...fb2 Ikke meg du spør, men man ønsker jo å stole på fastlegen og tro at de vil det beste for barna😔 Anonymkode: 9adee...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni Jeg hadde dratt privat for flere uker siden. Om du bor i nærheten av Oslo, så ville jeg dratt på barnelegevakten på Volvat. Anonymkode: fb199...8e9 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Dra privat eller legg mer press på legen, det der er jo uhørt! Evt be om henvisning til barnelege. Anonymkode: 2183b...896 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Takk for svar alle, bestiller privat med en gang ❤️ Ble helt på gråten av legetimen i dag, hun bagatelliserer veldig. Og som noen har nevnt her så ønsker man jo å stole på fastlegen, og tror heller at det er en selv som overdramatiserer. Anonymkode: 37945...dee 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dra privat! Vi fikk til slutt kranglet oss til henvisning til barnespesialist og et tok legen ca 10 sekunder å fastslå at det var barneastma. Da hadde vi vært til fastlege og legevakt haugevis med ganger og fått beskjed om at det bare var vanlig virus og sånt må de små tåle🤬🤬🤬🤬 Det jeg angrer mest på var at jeg aldri brukte utestemme på legevakt og at vi ikke dro privat. Med astmamedisin har vi fått et "nytt" barn som nå har en mye bedre hverdag!! (Obs: får dere astmamedisin så husk å skylle munn godt etter inhalator, fornå unngå munnsopp!!!) Anonymkode: 9adee...3ae Astmautredning har IKKE noe p gjøre på legevakt, det er fullstendig bortkastete tid å bruke legevakten på dette. Anonymkode: a8c7b...082
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Legen til barnet er kjent for (ifølge legelisten) å være lite til hjelp, så vet ikke om jeg kan stole på henne når hun mener at vi bare må vente til det går over. Jenta vår er som nevnt veldig sliten, slapp og trøtt, surklete i brystet («kaffetrakter» lyd som er der på inn og utpust) og noen ganger rask pust. Det startet som en forkjølelse. Tett bryst, sliten og gråt har vart i en mnd nå. Legen hadde ikke lyst å teste å gi ventolin, noe jeg vet kan lindre selv om det skulle vise seg å ikke være astma. Bør vi gå til privat lege? Jenta har for øvrig slitt med ett eller annet i et år nå (veldig urolig og mye gråt) og jeg tenkte at det kanskje kunne være astma, for hun har vært hyppig forkjølt og alltid over lang tid. Hun har vært syk og delvis dårlig form 50-70 % av tiden. Fastlegen i dag mente at det ikke er astma, for hun var ikke tett langt ned i brystet. Anonymkode: 37945...dee Barn med våt hoste skal nå ha antibiotika og ikke astmamedisiner. Det er det siste nye. https://www.helse-stavanger.no/kliniske-studier/antibiotika-mikrobiologi-og-immunologi-hos-barn-med-kronisk-vat-hoste/ Studien går for seg over hele landet, og dette skulle fastlegen kjent til. Ditt barn er midt i målgruppen. Anonymkode: 890e1...49d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå