Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vgs, reagerte veldig på at det sto koran vers på tavla, dette har stått der i nesten en uke. Det er vers som jeg googlet meg til, men de var rasistiske og oppfordret folk til å ta "avstand fra vanntro". 

Overreagerer jeg eller hva synes dere? det sto" Quran 9:4 og 8:12" 

Vet ikke hvilke råd jeg skal gi. Synes det er ekkelt men hva gjør man, om noe?

Anonymkode: 3aadf...b02

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klag!

Anonymkode: 35114...d67

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør nå først hvorfor det står der. 

Anonymkode: 51242...5b5

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klaget. 

Anonymkode: 2b4a2...ef8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du bilder av at det sto der? Hvis ikke så tror jeg ikke du kommer langt.

Anonymkode: c0285...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør nå først hvorfor det står der. 

Anonymkode: 51242...5b5

Det var en islamsk feiring i pinsehelgen, kanskje i forbindelse med den. Men disse versene er veldig hatefulle og står uten kontekst. Så det er jo hva det er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du bilder av at det sto der? Hvis ikke så tror jeg ikke du kommer langt.

Ja tok bilder.

• Liker 1
Skrevet

Tok du bilde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja tok bilder.

Kan du dele her?

Gjest Elline
Skrevet (endret)
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Kan du dele her?

Endret av Elline
.
Gjest Elline
Skrevet

Har ikke lyst til å la det stå, så sletter det snart. Legg merke til at dette ikke er læreren sin skrift.

Skrevet

Tror jeg ville først og fremst spurt læreren hva som var tenkt med det der. Men å gå til rektor eller lage en stor sak ut av det der hadde jeg ikke gjort med det første.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det nok en elev som har tullet, ta det opp med læreren du, eller bare visk det vekk. 

Anonymkode: 0f1c7...6e9

Gjest Elline
Skrevet
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Tror jeg ville først og fremst spurt læreren hva som var tenkt med det der. Men å gå til rektor eller lage en stor sak ut av det der hadde jeg ikke gjort med det første.

Men læreren er muslim, jeg vil ikke virke rasistisk. Eller tråkke noen på tærne heller. Eller overdriver jeg nå også? Er skikkelig dårlig klassemiljø og hun bagatelliserer alt også. Jeg slutter på den skolen nå, snart sommer men jeg følte egentlig at dette er toppen av isfjellet. En av hundre ting som blir bagatellisert.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde spurt læreren, og så hadde jeg gått til Rektor. Hvis ikke det hadde hjulpet så hadde jeg tatt det opp enda lengre i systemet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Quran 9:4 og 8:12

TS sitt google er ulikt mitt:

Quran 9:4, from Surat At-Tawbah, states that polytheists who have upheld their treaties with you and have not supported an enemy against you, should have their treaties fulfilled until their term expires. This is because Allah loves those who are mindful of Him. 

What is the verse 8 12 in the Quran?

[Remember] when your Lord inspired to the angels, "I am with you, so strengthen those who have believed. I will cast terror into the hearts of those who disbelieved, so strike [them] upon the necks and strike from them every fingertip."

Anonymkode: 3d2ba...aba

Skrevet
Elline skrev (1 minutt siden):

Men læreren er muslim, jeg vil ikke virke rasistisk. Eller tråkke noen på tærne heller. Eller overdriver jeg nå også? Er skikkelig dårlig klassemiljø og hun bagatelliserer alt også. Jeg slutter på den skolen nå, snart sommer men jeg følte egentlig at dette er toppen av isfjellet. En av hundre ting som blir bagatellisert.

Du tråkker ikke noen på tærne med å spørre hva de mente med den teksten der. Eller henvisningen.

Det er bare å stille et åpent og ærlig spørsmål. Er hun lærer og muslim setter hun sikkert pris på spørsmålet og kan avklare evnt meningen med det.

• Liker 2
Gjest Elline
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS sitt google er ulikt mitt:

Quran 9:4, from Surat At-Tawbah, states that polytheists who have upheld their treaties with you and have not supported an enemy against you, should have their treaties fulfilled until their term expires. This is because Allah loves those who are mindful of Him. 

What is the verse 8 12 in the Quran?

[Remember] when your Lord inspired to the angels, "I am with you, so strengthen those who have believed. I will cast terror into the hearts of those who disbelieved, so strike [them] upon the necks and strike from them every fingertip."

Anonymkode: 3d2ba...aba

Surah At-Tawbah - 5 - Quran.com Det var 9:5 .....

AnonymBruker
Skrevet

En snakker med læreren det gjelder før man kobler på avdelingsleder, og eventuelt rektor. Det kan stå der av en grunn, som gir mening etter du har spurt. 

Anonymkode: 59c96...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...