AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Hva gjør klassekontakter, hvor ofte er det møter eller annet de må være med på? Aner ikke hva det går ut på, men siden ingen melder seg frivillig til å være det vil jeg vite mer om hva det går ut på og kanskje melde meg😊 Anonymkode: 82462...bd8
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Hos oss fordeler klassekontakten oppgavene på den sosiale aktivitetsplanen. Samler inn til blomster til læreren på slutten av året. Og er kontaktperson i forhold til annet som skal formidles fra FAU som feks. 17.mai arrangement. Ikke stort mer enn det. Anonymkode: 616bc...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Det er jo neste ikke noe jobb, bortsett fra det året klassen skal stå for 17.mai arrangementer. Jeg er alltid klassekontakt, jeg. Steller i stand noen få sosiale hendelser i løpet av året. kjøper blomster til læreren til når det er sommerferie. Lager en plan over hvem som skal ta med hva på sommeravslutning. I 7.klasse forsøker man å få inn nok penger til en avslutningstur. Anonymkode: ea4b0...28d
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Her organiserer de diverse gjennom året.. eller dvs. de delegerer og setter opp gruppe etter klasselister. setter opp hvem som har ansvar for juleavslutningen, sommeravslutning, Halloween, og ellers ting som bidrar til et godt klassemiljø. Anonymkode: 821d1...0be
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Vi lagde faste regler/oppgaver til klassekontakter i 1.kl. De skal arrangere noe sosialt 1-2ganger i skoleåret med barn og voksne fot klassen. Gjerne arrangere treff for foreldre/mammakveld etc. Gå på møte i FAU. En gang i mnd. Anonymkode: c3ceb...d29
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Alt utenom bestemmer man selv. Jeg har feks ikke arrangert noe ekstra, mens hun ifjor hadde halloweenfeiring, julegrøt og sommeravslutning. Anonymkode: c3ceb...d29
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi lagde faste regler/oppgaver til klassekontakter i 1.kl. De skal arrangere noe sosialt 1-2ganger i skoleåret med barn og voksne fot klassen. Gjerne arrangere treff for foreldre/mammakveld etc. Gå på møte i FAU. En gang i mnd. Anonymkode: c3ceb...d29 Hvorfor er det alltid kvinner som skal sendes på mammatreff? Det er så utrolig irriterende! Vas og meningsløs skravling, ryktespredning og baksnakking. Heldigvis har klassekontaktene her kun invitert til arrangemanger der begge foreldre er velkomne. Anonymkode: 6413e...d6c
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Klassekontakt er i utgangspunktet kontaktpunktet mellom foreldrene i klassen og kontaktlærer/skolen. Så da er oppgaven EGENTLIG bare å ta kontakt med lærer/skolen dersom foreldrene ønsker å ta opp noe som gjelder hele klassen, eller for å få informert ut til alle foreldrene om ting som gjelder hele klassen. Det er også ganske vanlig at klassekontakten tar litt ekstra ansvar, i form av å organisere felles gave fra barna til lærer ved sommeravslutning, og noen ganger også være den som setter i gang å arrangere foreldretreff/klassefester eller andre sosiale ting. Noen steder er klassekontakt også den som representerer foreldrene i klassen inn i FAU. Andre steder er det en egen person. Dette er oftest 2-3 møter i halvåret på kveldstid. og der får man oftest litt informasjon fra skolen. Gjerne tidligere enn andre foreldre, og ofte mer enn andre foreldre. Og så diskuteres det ting som gjelder hele skolen og alle barna. Anonymkode: f6722...3cc
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Her arrrangerer klassekontaktene halloweenfest (de pynter klasserommet, så det er litt jobb), sommerfest, handler blomst til lærerne. Ganske mange foreldrenettverksmøter og møter med rektor pga dårlig klassemiljø. Best å ta det tidlig så man slipper når de skal ha 17. mai-styr, men jeg har virkelig ikke lyst så krysser fingrene for at jeg slipper. Viss det ikke blir noe krøll, så er det en grei jobb. Hvis det blir konflikter og tull, så er det mye jobb. Anonymkode: d6dfe...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå