AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Hei har en bekjent som ble nylig tatt med 3,5 gram hasj, h*n studere sykepleien, hva vil konsekvensene være her? Det var eksamen i dag og h*n valgte ikke å dra fordi alt er så usikkert og om h*n i det hele tatt får beholde studieplassen og jobben. vær så snill å la vær å dømme, er ute etter svar fra noen som har hørt eller vært i samme situasjon. Anonymkode: a3c6c...e9d
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Mister neppe studieplassen / jobben, med mindre han ble tatt ruset på jobb. Studieplassen burde ikke ryke uansett, er kun krav om politiattest for visse lovbrudd, sist jeg sjekka var ikke narkotika på denne listen. Gjelder stort sett overgrepsdommer. Så dette burde på ingen måt påvirke karriereren. Idiotisk av vedkommende å droppe eksamen da. Anonymkode: 27ff2...209
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Herregud hvorfor droppe eksamen! Hvis politiet ikke aktivt kontakten jobben så er det ikke noe stress. Men naåååå ble det ødelagt uansett da pga handlingene i dag. Anonymkode: 33cc5...338 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Slapp av. Han får bare et forenklet forelegg. Det er likestilt med å for eksempel bli tatt i å kjøre litt for fort i bil. Jeg tipper boten blir på 2000-3000 kroner. Det havner ikke på rullebladet. Anonymkode: 2eb06...06c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Tror ikke noe vil skje men om han så skulle miste jobben så må han være 2 år rusfri (dokumentere 2 år rusfri) for å få jobben tilbake/ha mulighet til å jobbe innen sykepleie. Men tror det er svært lite sannsynlig at noe skjer med mindre det blir et gjentagende problem eller politiet kontakter direkte arbeidsgiveren. Studieplassen mister han ikke pga det Anonymkode: c4129...b45
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Studiestedet mitt er veldig strenge på rus når det tas skikkethetsvurderinger, og har de så mye som overhørt noe snakk på gangen, blir man kalt inn til samtale. Senest i vinter mistet en medstudent studieplassen pga. noe liknende. Får for vennen din sin del håpe at vedkommende ikke studerer samme sted som meg. Anonymkode: 37974...4d3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Studiestedet mitt er veldig strenge på rus når det tas skikkethetsvurderinger, og har de så mye som overhørt noe snakk på gangen, blir man kalt inn til samtale. Senest i vinter mistet en medstudent studieplassen pga. noe liknende. Får for vennen din sin del håpe at vedkommende ikke studerer samme sted som meg. Anonymkode: 37974...4d3 Hvor studerer du om det er mulig å spørre? Anonymkode: a3c6c...e9d
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Studiestedet mitt er veldig strenge på rus når det tas skikkethetsvurderinger, og har de så mye som overhørt noe snakk på gangen, blir man kalt inn til samtale. Senest i vinter mistet en medstudent studieplassen pga. noe liknende. Får for vennen din sin del håpe at vedkommende ikke studerer samme sted som meg. Anonymkode: 37974...4d3 Svært få blir funnet uskikket til yrket, alt for få spør du meg. Men det skal utrolig mye til at studiestedet ditt uavhengig av hvor du studerer finner ut av denne situasjonen, med mindre vedkommende snakker høylytt om det på studiet eller er rusa der. Så det er bare en ekstra bekymring "vennen" til TS neppe trenger stresse med. Anonymkode: 27ff2...209
Majer Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Det fører ikke til noen skikkelig straff selv om man ved å kjøpe illegale rusmidler finansierer drap, menneskehandel mm.
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni Majer skrev (18 timer siden): Det fører ikke til noen skikkelig straff selv om man ved å kjøpe illegale rusmidler finansierer drap, menneskehandel mm. Nei, og bra er det. Vi finansierer krig, drap og mye annet med svært mye av det vi kjøper. For eks. er vi gode til å finansiere folkemord, mer eller mindre direkte. Uten at det ser ut til å påvirke mønsterne til folk noe nevneverdig. Anonymkode: 17d1d...1da
jegerrinne Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni Var i hvertfall dumt ved å ikke å møtte til eksamen, for må vel vente 6 mnd før neste mulighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå