AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Kan det være normalt at barn mister masse hår plutselig? Ble litt stresset. Skulle gre håret til åtte-åring og hun mista masse hår jevnt over. Aldri opplevd at hun har mistet så mye hår før. Håret er halvlangt og var ikke spesielt flokete. Hun var hos frisøren for omtrent en måned siden og frisør nevnte ingenting om det da. Ser ut som om det er med hårsekk, hårene er lange. Jeg har dratt litt gjennom det med hendene, og får fortsatt med en del hårstrå. Ikke merket dette tidligere. Kjenner jeg blir nesten litt redd. Ut i fra det jeg leser er det ikke noen farlige grunner til at barn mister håret(?), men jeg vet ikke om det er normalt heller? Hun gredde det selv tidligere i uka, så vet ikke åssen det var da. Bør jeg bestille legetime eller kan det være gode grunner til at det plutselig kom nå? Legger ved bilde av "hårklumpen", litt fordi jeg er usikker på om jeg overreagerer også. Jeg opplever det som veldig mye, men kanskje det egentlig ikke er uten for normalen. Og kanskje det er normalt å få med hårstrå når man drar gjennom det? For jeg følte det liksom ikke stoppet - hver gang jeg dro gjennom med hånden fikk jeg med flere hårstrå. Anonymkode: ce182...08d
Snublefot62 Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Jeg hadde bestilt legetime. Men jeg hadde ikke automatisk tenkt at det var noe alvorlig men at det kan være noe enkelt å fikse mtp manglende vitaminer eller eksem/utslett du må ta høyde for. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Jeg hadde bestilt legetime jeg også. Men om alt annet utelukkes så kaaaaaan det være hormonelle årsaker? Merket godt at ting endret seg i kroppen til min 8-åring i fjor. Selv kan jeg miste hår ved store hormonelle endringer. Men ville fått utelukket alt annet. Hun klør ikke? Eller får veldig fett hår? Mtp om det kan være en soppinfeksjon? Jeg måtte nylig frem med Fungoral shampo etter alt det fuktige været mistenker jeg, kjente det begynte å klø i hodebunnen. Soppinfeksjonene medfører også hårtap her. Anonymkode: 73587...41b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan det være normalt at barn mister masse hår plutselig? Ble litt stresset. Skulle gre håret til åtte-åring og hun mista masse hår jevnt over. Aldri opplevd at hun har mistet så mye hår før. Håret er halvlangt og var ikke spesielt flokete. Hun var hos frisøren for omtrent en måned siden og frisør nevnte ingenting om det da. Ser ut som om det er med hårsekk, hårene er lange. Jeg har dratt litt gjennom det med hendene, og får fortsatt med en del hårstrå. Ikke merket dette tidligere. Kjenner jeg blir nesten litt redd. Ut i fra det jeg leser er det ikke noen farlige grunner til at barn mister håret(?), men jeg vet ikke om det er normalt heller? Hun gredde det selv tidligere i uka, så vet ikke åssen det var da. Bør jeg bestille legetime eller kan det være gode grunner til at det plutselig kom nå? Legger ved bilde av "hårklumpen", litt fordi jeg er usikker på om jeg overreagerer også. Jeg opplever det som veldig mye, men kanskje det egentlig ikke er uten for normalen. Og kanskje det er normalt å få med hårstrå når man drar gjennom det? For jeg følte det liksom ikke stoppet - hver gang jeg dro gjennom med hånden fikk jeg med flere hårstrå. Anonymkode: ce182...08d Hvor mange dager er det siden det ble skikkelig gredd? Om du feks børster håret bare en gang i uken vil jo alt håret som ville ha fulgt med børsten komme på en gang og se litt voldsomt ut. Man mister mellom 50-100 hårstrå pr dag. Anonymkode: 44267...ea9
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Bestill legetime, og be om henvisning videre dersom blodprøver ikke avdekker en åpenbart årsak, kan være lurt å dra til en hudlege f.eks.. Anonymkode: 9c55c...a10
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Takk for svar alle sammen! Jeg oppdaget det i dag, er det lurt å vente å se om det fortsetter før jeg bestiller time? Synes dere det var veldig mye hår på bildet? jeg kan jo for så vidt bestille time uansett, er sikkert en del ventetid før hun får den. Hun klør ikke i hodebunnen, og håret er ikke spesielt fett. Merker jo at jeg selv får av litt hårstrå når jeg drar i mitt eget, men ikke så mange. Skal vaske håret hennes i dag - da vil jeg kanskje se om det fortsetter å falle av like mye? De siste dagene har hun gredd håret selv, det kan jo tenkes at hun ikke har gredd helt gjennom, slik at løse hårstrå ikke kom med. Anonymkode: ce182...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar alle sammen! Jeg oppdaget det i dag, er det lurt å vente å se om det fortsetter før jeg bestiller time? Synes dere det var veldig mye hår på bildet? jeg kan jo for så vidt bestille time uansett, er sikkert en del ventetid før hun får den. Hun klør ikke i hodebunnen, og håret er ikke spesielt fett. Merker jo at jeg selv får av litt hårstrå når jeg drar i mitt eget, men ikke så mange. Skal vaske håret hennes i dag - da vil jeg kanskje se om det fortsetter å falle av like mye? De siste dagene har hun gredd håret selv, det kan jo tenkes at hun ikke har gredd helt gjennom, slik at løse hårstrå ikke kom med. Anonymkode: ce182...08d Jeg ser når min syvåring børster seg selv så børster hun bare det ytterste håret. Jeg hadde børstet håret hennes de neste dagene for å se om det er like mye som faller ut før jeg hadde bestilt legetime. Anonymkode: 44267...ea9
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ser når min syvåring børster seg selv så børster hun bare det ytterste håret. Jeg hadde børstet håret hennes de neste dagene for å se om det er like mye som faller ut før jeg hadde bestilt legetime. Anonymkode: 44267...ea9 Takk for svar. Sjekket legetimer nå, og de har ikke ledig før etter sommerferien. Tenker at jeg kanskje kan se det an til over helgen, og hvis det fortsatt er like ille, så kan jeg høre om de kan få presset henne inne for blodprøver. Anonymkode: ce182...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Hvis det fortsetter utover helgen - ville det vært veldig rart å gå innom en frisør å be de se på det? De bør jo vite noe om hva som er normalt, og kan kanskje se noe om hvor i "hår-syklus" hun er. TS Anonymkode: ce182...08d
Snublefot62 Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Med såpass lang ventetid på legetime så hadde jeg bestilt den nå og heller avbestilt i god tid dersom dette bedret seg. "Etter sommerferien" er jo over to måneder frem i tid. Skal du vente noen uker til for å se det an før du bestiller så snakker vi jo tidlig høst før du får kommet til lege.
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Vi mister ca 100 hårstrå hver dag. Er det lengde på det så ser det ut som mye mer kontra kort hår. Det er vanlig at vi mister hår i sykluser. Men ser du hodebunnen mere no enn før f.eks. eller flekker som er uten hår så ta kontakt med legen. Kan være noe enkelt å fikse med vitaminer. Man kan å miste mere hvis man stresser. Flekkvis håravfall. Man kan å se om det kommer nye hår eller ikke også. Anonymkode: c0cf2...f54
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni Min søster mistet plutselig masse hår da hun var på den alderen, samt gikk ned i vekt. Legen fant ingenting galt med henne. Det viste seg at det var mugg på soverommet hennes (på baksiden av panelveggen). Anonymkode: 4b267...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå