Gå til innhold

kjøpe stikkkontakter selv, eller tar elektrikeren egne? Hva er best/billigst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

SKal ha stikkkontakter på badet. Har funnet noen som ser ut til å være gode, på Megaflis. Kjøpe de selv eller krever elektrikere at de kun installerer de de selv har. 

Det er av elko merke på megaflis

Anonymkode: a08d6...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med elektrikeren. Mange installerer kun det de selv har med/har avtale med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt elektriker ordne dette. 

Anonymkode: 5a40b...58b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

elko er elko og godkjent - en elektriker som ikke monterer godkjent utstyr men kun eget evt ville jeg byttet ut..  

Anonymkode: 88227...1e2

• Liker 1
Skrevet

Om du krever at de monterer utstyr du har kjøpt inn så vil du erfare at ved feil på utstyret så må du betale de for å fikse evnt feil som oppstår i utstyret eller utbedringer. Dette er kostnader du skal kunne få dekket av de som leverte utstyret, men det er ofte en motbakke og ikke verdt arbeidet. Og kostnadene går ofte opp i vinningen.

Nå er det og sjeldent feil på materiell av ok kvalitet (som Elko) så risikoen er lav.

Det jeg ville gjort var å be om tilbud fra elektriker med spesifisert delekost, og se hva du faktisk sparer på det og om de godtar det.

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt elektriker til å levere. Sannsynligvis vil det ikke være veldig stor prisforskjell, da elektriker skrur opp timeprisen hvis de ikke leverer materiell.

Om det skulle oppstå feil på utstyret må du selv reklamere mot megaflis, og det vil kunne oppstå diskusjon om ansvaret ligger hos butikk eller elektriker. Har elektriker levert utstyret trenger du kun å forholde deg til dem. 

Anonymkode: f7df1...aa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Hør med elektrikeren. Mange installerer kun det de selv har med/har avtale med.

☝️

Anonymkode: 3b5e4...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...