Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er noen som bryr seg om fravær på vgs ift å søke jobb. Jeg var syk i to uker og har levert legeerklæring så det er gyldig fravær, men er det noen som vet om det betyr noe ift jobbsøking?

Anonymkode: df4cf...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg var veldig stresset over det på VGS da jeg hadde en del fravær 1. og 2. året. Tredje året så passet jeg derfor på å ha 0 timer fravær.

Aldri opplevd at en arbeidsgiver har spurt om vitnemål eller fravær på VGS noensinne.

Anonymkode: ff1ae...db9

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett på de papirene. Og ingen som jeg søkte når jeg var ung som så på de papirene heller. 

Anonymkode: b02ec...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Særlig ikke hele dager med en forklaring. 

Mange enkelttimer er verre.

Jeg har sett typ 24 dager og 33 enkelttimer. Den personen ville jeg naturligvis ikke funnet på å ansette.

Anonymkode: c2fdc...73d

AnonymBruker
Skrevet

INGEN seriøs arbeidsgiver spør om å få se vitnemål fra VGS….

Anonymkode: 3610e...38a

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er dokumentert, er dette greit. Alle kan bli syke. Men fraværet har en betydning når man søker sommerjobb, helgejobb eller liknende. Vi er ofte referanser for våre unge elever og da er arbeidsgiver svært opptatt av fravær, orden og adferd. 

Anonymkode: a152b...1b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 10.53):

Jo en del gjør faktisk det. Og en del ser da på orden og oppførsel og fravær.

Anonymkode: 20233...385

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ansvar for lærlinger, og det er ingen tvil om at min første utsiling er basert på fraværet.

Er det høyt, så skal det mye til før jeg vurderer personen som passende - da må karaktene være eksepsjonelle, og jeg vil likevel være noe skeptisk ved et potensielt intervju.

Nå er ikke lærlingeplass det som er temaet her, men det er jobb det og. Så langt unna er det jo ikke.

Anonymkode: 4db66...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 10.53):

Når arbeidstakeren kommer rett fra VGS, så må man jo nesten det. Det er ingen annet grunnlag.

En seriøs arbeidsgiver bruker selvsagt muligene den har til å vurdere potensielle arbeidstakere. Noe annet ville vært useriøst.

Anonymkode: 4db66...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...