Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på ferie i Kroatia. 3 barn i alderen 2-16 år og 2 voksne. Leier via airbnb og har brukt 13000 på en uke (som da dekker alt vi har brukt penger på her nede). Samboer er sur fordi han mener jeg har sløst, men 2000 per dag er jo ikke så mye?! Det er DYRT her. Bare to is på butikken er 5-6 euro liksom og da går jo pengene. Spist «hjemme» et par ganger ellers ute og vært sparsommelig der også og valgt pizza etc. Mat på butikk er også dyrt her, bare oppvaskmaskintabletter koster 20 euro. 6 store flasker vann 6-7 euro, halv vannmelon 9 euro osv.

Hva bruker folk på en sånn badeferie når det ikke er all inclusive egentlig? 

Vi har ok råd altså, ikke noe med det! Men han jeg deler seng med er gnien 😆 Synes jo selv jeg har vært flink! 

Anonymkode: 79d42...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2000 for tre barn og to voksne per dag er definitivt ikke mye.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

4000,- pr dag er vår forbruk. 2000 på hotell, 2000 på andre ting som mat, aktiviteter etc.

Anonymkode: 05f24...5f0

AnonymBruker
Skrevet

2000 er ikke mye, nei. 

Anonymkode: 24c42...5f6

• Liker 3
Skrevet

Det er absolutt ikke mye 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke kan bruke 2000 kr per dag, bør en være hjemme. Ergo - det er ikke mye!

Anonymkode: 5532f...ae1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke mye etter dagens priser. I fjor sommer kom jeg ikke under 3500 kr dagen, enda så hardt jeg prøvde. 

Anonymkode: aae79...ff3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Dere er 5 personer på ferie. Det var ikke mye i det hele tatt.

Om han syns det burde han faktisk holde seg hjemme.

Hva forventet han at dere skulle bruke?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er helt villt lite jeg, for fem personer.

Om man ikke kan spise ute eller spise is og frukt når man er på ferie, da må man nesten være hjemme?

Anonymkode: 18c28...79b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er 400 kroner per pers. som skal dekke mat, bo og andre utgifter? 

Det er jo ingenting. Skjønner ikke at dere klarer ha en ferie til prisen. Bedre å være hjemme enn å gå på esktrem sparebluss på ferie. Det skaper ingen gode opplevelser. 

Anonymkode: c881e...71f

AnonymBruker
Skrevet

Kr 2000 rekker ikke langt på ferie, spesielt ikke når man tar høyde for daglige utgifter. Vi estimerer bestandig med 5000 kroner per dag i lommepenger for å dekke ting som inngangsbilletter til attraksjoner, transport som taxi, måltider på restaurant og andre aktiviteter. Kostnadene løper raskt opp, særlig når man reiser med både voksne og eldre barn.

Anonymkode: 7f192...c74

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det per dag. Alene.

Anonymkode: ab139...300

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er på ferie i Kroatia. 3 barn i alderen 2-16 år og 2 voksne. Leier via airbnb og har brukt 13000 på en uke (som da dekker alt vi har brukt penger på her nede). Samboer er sur fordi han mener jeg har sløst, men 2000 per dag er jo ikke så mye?! Det er DYRT her. Bare to is på butikken er 5-6 euro liksom og da går jo pengene. Spist «hjemme» et par ganger ellers ute og vært sparsommelig der også og valgt pizza etc. Mat på butikk er også dyrt her, bare oppvaskmaskintabletter koster 20 euro. 6 store flasker vann 6-7 euro, halv vannmelon 9 euro osv.

Vi har ok råd altså, ikke noe med det! Men han jeg deler seng med er gnien 😆 Synes jo selv jeg har vært flink! 

Du har sløst? Er han en slags passiv passasjer i samlivet? 
Hvorfor har ikke han da tatt ansvar for handling og planlegging?

Anonymkode: faf19...adc

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er 400 kroner per pers. som skal dekke mat, bo og andre utgifter? 

Det er jo ingenting. Skjønner ikke at dere klarer ha en ferie til prisen. Bedre å være hjemme enn å gå på esktrem sparebluss på ferie. Det skaper ingen gode opplevelser. 

Anonymkode: c881e...71f

Det er jo i tillegg til Airbnb, så ikke inkludert boutgiftene. 

Helt enig i at de ikke har brukt mye penger og at TS' samboer må realitetsorientere seg litt, altså, og 2000 kr. inkludert bolig når man er fem stykker hadde fort vært "bedre å være hjemme" og "ingen gode opplevelser". Men her er det altså helt tydelig snakk om 2000 kr. dagen i løpende pengebruk etter at fly og Airbnb er betalt, og det kan da gi en helt fin ferie. Så høres mannen til TS ut som han henger igjen i prisnivåene fra 10-15-20 år tilbake.

Anonymkode: fecb3...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mer enn 2000 pr person! Ferie er god mat og vin, spare kan jeg gjøre hjemme.

Anonymkode: e580c...48c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har sløst? Er han en slags passiv passasjer i samlivet? 
Hvorfor har ikke han da tatt ansvar for handling og planlegging?

Anonymkode: faf19...adc

Dette!

Anonymkode: fd490...d35

Skrevet

Vi setter av 4000 dagen, og vi har ikke barn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For en trist mann du lever med.

en ting er om dere faktisk har dårlig råd men trist å ikke kunne kose seg litt ekstra på ferie.. 

ser for meg at han tar ut ting du legger i handlevogna også å sier noe som «nei dette trenger vi ikke» 

hadde fått fnatt!!!

Anonymkode: 2bd3c...fd4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo tvert imot lite, med de prisene som er så skal du være greit uvitende på forhånd om dette sjokkerer han.

Gnien? Ja, burde holdt det hjemme

Anonymkode: 36366...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

400 kroner dagen per person, for samtlige måltider på ferie? Det er ikke mye, nei. 

Anonymkode: 8e8fd...e3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...