Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I kveld har jeg tatt avskjed med en person jeg har hatt intense følelser for over flere år. Det ligger dessverre i kortene at vi aldri skal snakkes igjen.

Det kan ikke bli oss, fordi vi er etablert med hver vår familie. Vi møtte hverandre for sent i livet. Det er ubeskrivelig vanskelig å akspetere situasjonen, men det er allikevel ikke annet å gjøre, og jeg er helt knust.

Hvordan kommer jeg meg videre? Hvordan klarer jeg å finne igjen livsgleden og finne tilbake til forholdet jeg er i? Gode råd og varme klemmer mottas med takknemlighet.

Anonymkode: 8e016...21e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du er lykkelig i det etablerte forholdet ditt, om ikke bør du være ærlig med deg selv og familien. Vurdere hva som er best.

AnonymBruker
Skrevet
Mann1977 skrev (3 minutter siden):

Håper du er lykkelig i det etablerte forholdet ditt, om ikke bør du være ærlig med deg selv og familien. Vurdere hva som er best.

Viktig poeng. Ja, jeg er i et godt forhold. Har vært heldig der!

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg forstod innlegget ditt riktig. Men du har hatt sterke følelser for en mann som ikke er din partner. Og hatt kontakt med ham. Dvs vært emosjonelt utro?

Om du da bryter all kontakt nå og konsentrerer deg om mannen og familien din med ham, så er det beste og eneste løsningen for å komme fort videre.

Anonymkode: 842a1...046

AnonymBruker
Skrevet

Så du har vært emosjonelt utro i flere år mot partneren din?

Anonymkode: a671a...ad9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en ting å gjøre: ta tiden til hjelp. Det vil faktisk gå over.

Anonymkode: 192b0...883

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bare en ting å gjøre: ta tiden til hjelp. Det vil faktisk gå over.

Anonymkode: 192b0...883

Dette!

Det er en av de virkelig store klisjéene i livet, men det er helt sann. De fleste følelser dabber av med tid og stunder.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du da bryter all kontakt nå og konsentrerer deg om mannen og familien din med ham, så er det beste og eneste løsningen for å komme fort videre.

Bør ikke det være opp til mannen? At han får denne informasjonen og kan ta stilling til hva han vil gjøre med denne emosjonelle utroskapen?

Anonymkode: d6cb6...1fa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har vært (emosjonelt) utro i flere år, søker sympati for dette?

Jeg håper partneren din finner ut av hvilket svik du har utsatt han/henne for. 

Det er vanskelig å ha sympati for noen som klager over følelser når holder på som du gjør.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full forståelse. Har vært igjennom lignende selv. 

For meg har det tatt lang tid. Flere mnd.  Masse kjærlighetssorg. Aldri grått så mye i hele mitt liv. 
Og er vel første gang jeg har vært i et brudd, der jeg ønsket å fortsette.  Så første gang jeg har hatt skikkelig kjærlighetssorg.

Jeg har ikke greid å kutte kontakten helt. Og det har derfor gjort at det har dratt ut i tid. 
Men nå prøver jeg igjen.  
Vanskelig når man føler man har møtt en soulmate, og hvis alt bare hadde vært annerledes så kunne dette vært drømmemannen. 

Anonymkode: 0f89a...a31

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har full forståelse. Har vært igjennom lignende selv. 

For meg har det tatt lang tid. Flere mnd.  Masse kjærlighetssorg. Aldri grått så mye i hele mitt liv. 
Og er vel første gang jeg har vært i et brudd, der jeg ønsket å fortsette.  Så første gang jeg har hatt skikkelig kjærlighetssorg.

Jeg har ikke greid å kutte kontakten helt. Og det har derfor gjort at det har dratt ut i tid. 
Men nå prøver jeg igjen.  
Vanskelig når man føler man har møtt en soulmate, og hvis alt bare hadde vært annerledes så kunne dette vært drømmemannen. 

Anonymkode: 0f89a...a31

Dere er ikke soulmates, da hadde det vært enkelt. Det er spenningen av at dere gjør noe ulovlig og går bak ryggen på folk som stoler på dere. 

Anonymkode: ce9c7...623

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere er ikke soulmates, da hadde det vært enkelt. Det er spenningen av at dere gjør noe ulovlig og går bak ryggen på folk som stoler på dere. 

Anonymkode: ce9c7...623

Soulmates kan man være selv om. Det kan handle om andre ting. Å lære noe nytt feks. Å ha en soulmate er ikke nødvendigvis knyttet til romantisk kjærlighet, men det kan være det. Ved å bli kjent med nye mennesker på godt og vondt, så utvikler vi oss som mennesker. Jeg lærer noe nytt hele tiden om meg selv. Det er jeg veldig takknemlig for. 

Å gå bak ryggen på andre har jeg ikke sansen for, så akkurat det er jeg enig i. 

Anonymkode: 98cfa...058

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg. Må få trøst og råd for hvordan du skal takle å avslutte den årelange utroskapen mot mannen din. 

Håper det går bra med deg. Det må være fælt å ikke kunne være utro lenger...   🖕 

Anonymkode: 6a31b...4f0

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns mer synd på partnerne deres enn dere som har hatt dette forholdet. Hva syns de? Vet de om det?

Anonymkode: 7bd5a...c9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forelsket i en annen over flere år, det stemmer. Følelsene kom som kastet på meg, jeg har ikke dyrket dem fram. Snarere tvert imot, jeg har undertrykt og bekjempet disse følelsene så godt jeg har kunnet. Kanskje er det derfor de også vedvarer. 

Jeg har ikke gjort noe for å forføre denne mannen. Om det allikevel er emosjonell utroskap snakker vi i så fall på mikroskopisk nivå, men gjerne det, om det får dere moralister til å føle dere bedre. 

Å ja, jeg har spilt med åpne kort overfor mannen min forresten. Vi er voksne folk og vet at man ikke alltid styrer følelsene. Han vet hvor han har meg og hva jeg står for.

Takk til dere som har svart på spørsmålene mine.

ts

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå uansett tragisk for mannen din å måtte stå i dette. Konen har vært forelsket i en annen i årevis og er nå knust og har kjærlighetssorg grunnen denne andre mannen. 

Ja, man kan ikke alltid styre følelser. Men å være nummer 2 i årevis og muligens for alltid? Du burde gi ham sjansen til å være sammen med noen som er forelsket i ham på samme måte som du er forelsket i han andre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig å få følelser for andre underveis om man er i et langvarig forhold. Det er hva man gjør med det som betyr noe. 

Høres ut som om du gjør det riktige her. Selv om du opplevde sterke følelser for denne mannen, betyr ikke det at dere hadde fungert sammen i et forhold selv om dere hadde vært single heller. Er tross alt mye som skal klaffe. Ofte er det sånn at gresset virker grønnere på den andre siden. Men så er det ikke nødvendigvis sånn. 

Hvis dere begge virkelig mente at dere var ment to bee, og sole mates antar jeg dere faktisk hadde brutt opp på hver deres kant, og satset på hverandre. Likevel hadde det ikke vært garantert at det hadde fungert om dere faktisk hadde prøvd. 

Anonymkode: 5211f...0b4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I kveld har jeg tatt avskjed med en person jeg har hatt intense følelser for over flere år. Det ligger dessverre i kortene at vi aldri skal snakkes igjen.

Det kan ikke bli oss, fordi vi er etablert med hver vår familie. Vi møtte hverandre for sent i livet. Det er ubeskrivelig vanskelig å akspetere situasjonen, men det er allikevel ikke annet å gjøre, og jeg er helt knust.

Hvordan kommer jeg meg videre? Hvordan klarer jeg å finne igjen livsgleden og finne tilbake til forholdet jeg er i? Gode råd og varme klemmer mottas med takknemlighet.

Du aksepterer sorgen, bearbeider den med litt tid, og så synes jeg du skal finne ut hva du savner i dagens forhold og begynne å ta talk i den delen - om jeg forstår det rett at dette var en affære men du er i et forhold. Tror ikke du kan finne tilbake til forholdet du er i, jeg tror dere må bygge et nytt forhold. Parterapi, ærlighet om egne følelser og behov er en god start. Du trenger ikke si du har vært utro... siden du tar det rette valget og avslutter det. Men du kan ta den ærlige biten om at følelsene dine ikke er de samme som før, og at du savner kjærligheten, men ønsker å prøve å få gjort noe med det.

Anonymkode: d6eba...a4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der du er. Det er sårt, men jeg tenker det var til det beste. Jeg er i et stusselig ekteskap, men det ble nå som det ble. Det ville blitt for mye "rot" ellers. Det er bare å la hverdagene komme og gå, og ta vare på familien. 

Anonymkode: 72039...27c

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nå uansett tragisk for mannen din å måtte stå i dette. Konen har vært forelsket i en annen i årevis og er nå knust og har kjærlighetssorg grunnen denne andre mannen. 

Ja, man kan ikke alltid styre følelser. Men å være nummer 2 i årevis og muligens for alltid? Du burde gi ham sjansen til å være sammen med noen som er forelsket i ham på samme måte som du er forelsket i han andre. 

Ja, det er vondt for alle parter. Men du mener seriøst at jeg skal dumpe mannen min, som fortsatt elsker meg, som aksepterer og tilgir at jeg har disse følelsene, og som allikevel velger meg hver dag? Bryte opp familien på grunn av en  - riktignok langvarig og sterk - forelskelse?

Er det fordi mannen min ikke forstår sitt eget beste, det da? Vi har valgt hverandre midt i dette. Hvis mannen min noen gang opplever sterke følelser for andre, håper jeg at vi har styrke til å komme oss igjennom det også, hver for oss og sammen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært der du er. Det er sårt, men jeg tenker det var til det beste. Jeg er i et stusselig ekteskap, men det ble nå som det ble. Det ville blitt for mye "rot" ellers. Det er bare å la hverdagene komme og gå, og ta vare på familien. 

Anonymkode: 72039...27c

Takk for at du deler erfaringen. Med «for mye rot», hva tenker du først og fremst på da? Splittede familier, fordømmelse fra omgivelsene, økonomi, andre ting - eller alt dette?

Og kan du si noe om hvor lenge det er siden , og hvor lang tid det tok før livet var tilbake som tilnærmet normalt?

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...