Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er nyutdannet med en bachelorgrad i økad, men sliter litt nå med å finne jobb. Arbeidsmarkedet er tøft, og snittet mitt på 3,0 er ganske gjennomsnittlig, noe som kanskje ikke gjør det lettere.

Jeg har en deltidsjobb (40%), men inntekten har gått ned fra ca. 15 000 kr i mnd til rundt 8 000 kr pga lavere salg. Jeg har søkt over 40 jobber, men får bare avslag. Det er ganske demotiverende, men jeg prøver fortsatt.

Jeg vurderer å forbedre karakterene i to fag slik at jeg har muligheten til å ta en master i fremtiden, ikke fordi jeg har konkrete planer akkurat nå, men i tilfelle det åpner flere dører i fremtiden.

Samtidig kjenner jeg at jeg blir fort utbrent av deltidsjobben. Arbeidsmiljøet er slitsomt, og lønna er ikke det den en gang var. Jeg har ikke tenkt å slutte, men jeg føler meg bare litt lost og umotivert for tida. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Hva gjorde dere? Setter stor pris på råd eller bare noen trøstende ord...

Anonymkode: 01b9c...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Var i samme situasjon som deg for ca 25 år siden, var ikke lettere da. Startet for meg selv noen år 

Anonymkode: 53888...ef2

Skrevet

Jeg var ikke arbeidsledig, men mistrivdes. Var ikke motivert for ny utdanning, men tok en annen utdanning og stortrivdes. Siden du har en bachelor i økad kan det hende du finner noe av det samme ved å ta en mer IT-rettet økad-master? Evt en annen litt mer "nisje-retning"?;

AnonymBruker
Skrevet

Samme med sønn, bare bachelor i HR - for 2 år siden. 
Alle skal ha noen med erfaring. Har sikkert søkt 80-100 jobber, har vært på 2-3 intervjuer. NAV-rådgiver har gått gjennom søknad og cv, og mente den var bra... 
Nå tar han bachelor i økonomi og administrasjon og... blir ferdig til jul. 
Virker ganske håpløst, men håper det hjelper med den komboen av utdannelser. 

Anonymkode: 7b331...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Man kommer ikke så langt med kun bachelor dessverre.

Anonymkode: 563dc...27f

AnonymBruker
Skrevet

Selv med master kan det være vanskelig å finne jobb for tiden. 

Anonymkode: c7482...3ff

• Liker 2
Skrevet

Samme her, bachelor i Ledelse Innovasjon og Marked. Har søkt masse, ingen intervjuer, registrert arbeidsledig hos Nav og ble med på deres arbeidskurs, reiste hjemmefra til Oslo å finne jobb. Ingenting hjelper. Jobbet deltid i barnehager, sykehjem, kafe og føler helt umotivert...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...