AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Var noen dager i Oslo og observerte mange triste ansikter. Mange av de med apatisk deprimerte ansiktsuttrykk. Hvorfor? Anonymkode: c7df8...695 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Tull og tøys, vi ser ikke triste eller lei oss ut. Vi nyter solen og finværet i dag☀️ Anonymkode: b7944...1ff 15
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Jeg har bodd noen år i Oslo, og jeg er helt enig i din observasjon, ts. Er helt påfallende! Blir veldig tydelig når jeg sammenlikner med andre storbyer i Norge som jeg har bodd i. Anonymkode: 75a26...491 1
SPOCA Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Bare tull. Jeg har også bodd og beveget meg i andre storbyer i Norge. 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Tull og tøys, vi ser ikke triste eller lei oss ut. Vi nyter solen og finværet i dag☀️ Anonymkode: b7944...1ff Var mest overskyet der i dag. Anonymkode: a9f9a...181
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni Det er ikke min oppfatning. Oslofolk ser ut som annet byfolk, de nyter livet og er gjerne på vei et sted. Anonymkode: b3996...b44 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Hæh, jeg er helt uenig, og tvert imot, vil jeg si. Oslo-folk ser langt blidere ut enn engstelige småby-folk. Anonymkode: 4963e...c61 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Jeg er oppvokst i en by på rundt 30 000 noen timer fra Oslo, og jeg synes folk i Oslo jevnt over ser en hel del blidere ut enn det folk hjemme gjør. Midt på Jernbanetorget er vel gjennomsnittspersonen noe mer "i farta" enn på torget i hjembyen min, så der virker folk litt mer stressa, men sånn i gjennomsnittlig nedstemthet i bybildet synes jeg virkelig at Oslo virker å være langt nede på lista. Anonymkode: 44b42...761 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Det er ikke min erfaring. Er riktignok fra Oslo og har ikke bodd andre steder, men jeg har jo vært masse på ferie og besøk andre steder. Ser overhode ikke forskjell på «blindheten» på folk på forskjellige steder. Oslo har dessuten over 700 000 innbyggere - du har vel ikke sett alle sammen? Anonymkode: c50aa...9f6 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni SPOCA skrev (19 timer siden): Bare tull. Jeg har også bodd og beveget meg i andre storbyer i Norge. Storbyer i Norge?😅 Anonymkode: dd6ad...c80 6
SPOCA Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Storbyer i Norge?😅 Anonymkode: dd6ad...c80 Hehe, i norsk sammenheng. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Var noen dager i Oslo og observerte mange triste ansikter. Mange av de med apatisk deprimerte ansiktsuttrykk. Hvorfor? Anonymkode: c7df8...695 Hvordan går det med deg? Alt vel? Anonymkode: 3aaf3...a5d 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #15 Skrevet 12. juni Om du var i Oslo nå nylig så var det vel stort sett turister du så, anerikanske spesielt er det mange av i byen nå og de har jo ikke så mange ting å snile av for tiden😅 Vi som bor her er ikke så mye i sentrum nå i turistsesongen som ellers men holder oss til perlene og favorittene. Anonymkode: df1d2...dcc 2 2
Bokormsen Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni Det er velkjent at folk er lykkeligere på mindre steder enn store byer. Høye levekostnader, støy, trengsel og generelt høyere tempo enn mindre steder. Tror mye av det kan være at selv om du har tatt lang utdannelse og tjener ganske bra, opplever du relativ fattigdom i storbyen hovedsakelig grunnet boligkostnad samt at det er mange veldig rike så forskjellene blir større. Ellers er det vel mer hvilken fase i livet du er, unge studenter og uetablerte vil kanskje søke storbyens liv, mens for småbarnsfamilien er det bare mer stress. Også er jo kø kanskje det verste man utsetter et menneske for, og det er det ikke mye av på mindre steder. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Var noen dager i Oslo og observerte mange triste ansikter. Mange av de med apatisk deprimerte ansiktsuttrykk. Hvorfor? Anonymkode: c7df8...695 Fordi du ser folk på plasser ingen liker seg, kollektivt, til og fra jobb og på handling. Slik aktivitet er trist uansett hvor du er. Jeg blir og trist når jeg kommer til Oslo, for det innebærer hoteller, kø og reise, men jeg vet jo og at det er ikke det folkene som bor der bruker dagen på. Anonymkode: f26d2...8a7
Vannmelonen Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni Enig. Bodd her i fire år. Aldri sett så mange misfornøyde mennesker som da jeg bodde på Frogner. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #19 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 23.07): Jeg har bodd noen år i Oslo, og jeg er helt enig i din observasjon, ts. Er helt påfallende! Blir veldig tydelig når jeg sammenlikner med andre storbyer i Norge som jeg har bodd i. Anonymkode: 75a26...491 Andre storbyer i Norge? Det finnes da ikke noe andre storbyer enn Oslo i Norge. Anonymkode: aa34e...a08 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Skrevet 13. juni Bare tull. bare den vanlige Oslo-shamingen av folk som omtrent ikke har vært der. Anonymkode: 50c9a...5a5 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå