Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jei!Jeg har jobbet i barnehage i mange år nå som fagarbeider og holder nå på med opplæring 1 dag i uka frem til ferien. Etter ferien skal jeg gå inn i et vikariat. Har foreløbig bare vært på 2 opplæringsdager. 2 dag fikk jeg prøve meg med litt stell mm… Jeg er ikke skremt,men det er myyyye nytt og jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette enda…Jeg er så usikker og ukomfortabel enda…Blir det bedre???Er sette noe man kan venne seg på mtp stell mm blant eldre ??Hva gjør jeg hvis jeg kjenner på at dette klarer jeg ikke,uaktuelt å gå tilbake i barnehagen….Kanskje ikke omsorgsyrke er noe for meg da….Noen flere som har gått fra barnehage til hjemmesykepleien???Erfaring???

Anonymkode: 241d7...5fe

Skrevet

Jeg gikk motsatt vei 😅 men har vært ny en gang i hjemmesykepleie/sykehjem. Du blir vant til stell etterhvert, og det blir enklere når du lærer deg små triks, og du blir kjent med brukerene. Nå er jo alt nytt, både stell og pasienter. Tar en stund før man kommer inn i alt og jobben blir mer naturlig. 

Anonymkode: 53471...fc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gikk motsatt vei 😅 men har vært ny en gang i hjemmesykepleie/sykehjem. Du blir vant til stell etterhvert, og det blir enklere når du lærer deg små triks, og du blir kjent med brukerene. Nå er jo alt nytt, både stell og pasienter. Tar en stund før man kommer inn i alt og jobben blir mer naturlig. 

Anonymkode: 53471...fc6

Tusen takk,d var godt å høre…For noen sier at  om du kjenner det tidlig så er det ikke noe for deg…Men tenker at jeg må nå kanskje gi det en sjanse….

Anonymkode: 241d7...5fe

Skrevet

Jeg er sykepleier i hjemmetjenesten.

Synes på generelt grunnlag at det gis for lite opplæring til nye ufaglærte i hjemmetjenesten. Hos oss får de 2-3 vakter før de skal begynne å gå for seg selv, jeg synes det er alt for lite. Det er mye å sette seg inn i og ingen å spørre i umiddelbar nærhet (selv om man selvfølgelig kan ringe). Jeg husker selv hvor overveldende det var i starten, og med årene har det bare blitt travlere og travlere. 

Jeg elsker jobben, og ville helt klart gitt det en sjanse om jeg var deg. Du vil jo etter hvert bli kjent med pasientene og rutinene. Samtidig skulle jeg så inderlig ønske det var mer ressurser så opplæringen kunne blitt grundigere - tror man ville tjent på det på sikt, både i form av tryggere ansatte og bedre kvalitet på helsehjelpen.

Lykke til i ny jobb! 🥰

Anonymkode: 1fe7f...27b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...