Gå til innhold

Behandlingstilbud for fedme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres erfaringer med det offentlige behandlingstilbudet for fedme.

Har BMI på 35, ønsker ikke operasjon men gjerne behandlingsopphold, kurs eller lignende som kan hjelpe med å gjennomføre varig endring.

Anonymkode: 5aa77...219

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det ikke finnes. Jeg og har bmi rundt 35. Og har spurt legen, han sier at det er veldig dårlig med tilbud, for de med bmi under 40.

jeg prøvde å få hjelp av DPS og, da jeg har slitt med mat siden jeg var 4 år, hatt anoreksi, bulimi og overspising. Men får ikke hjelp, siden jeg ikke har veldig farlig bmi. Og de mente jeg hadde slitt i så mange år, så da går det ikke an å fikse det.

Anonymkode: 2030d...d46

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo disse slankemedisinene som Wegovy (Ozempic) og Mounjaro. Går selv på Wegovy og deet er veldig effektivt, uten at jeg har fått noen bivirkninger. Du er jo aktuell for det siden du er over BMI 30. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min erfaring er at det ikke finnes. Jeg og har bmi rundt 35. Og har spurt legen, han sier at det er veldig dårlig med tilbud, for de med bmi under 40.

jeg prøvde å få hjelp av DPS og, da jeg har slitt med mat siden jeg var 4 år, hatt anoreksi, bulimi og overspising. Men får ikke hjelp, siden jeg ikke har veldig farlig bmi. Og de mente jeg hadde slitt i så mange år, så da går det ikke an å fikse det.

Anonymkode: 2030d...d46

BMI 35 er over grensa for fedme grad 2, og er absolutt en farlig BMI... Hvis legen din virkelig mener at det er en ok BMI så burde du skifte lege. 

Anonymkode: 68a15...5e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på fedmerehabilitering, og der var det BMI på 35 som var grensen. Rehabiliteringsoppholdet var ikke i institusjon, men dagtidsopphold tre dager i uka. Det var trening og undervisning de tre dagene. Oppholdet varte i 8 uker, med oppfølging i fem år. Det gav varig endring for mange av oss som deltok. 

Anonymkode: ecacf...888

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...