Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg var nede i byen en tur i dag, og opplevde å bli stoppet av en mann (sikkert i 30-40 årene. Selv er jeg i slutten av 20-årene). Gikk av bussen, begynte og gå feil vei og tok en 180 grader for å gå riktig mot senteret. Så kommer det en mann i mot meg. Jeg får ikke helt med meg hva han sier i starten da jeg hadde i Airpods og han snakket så lavt. Men han spør meg om vi kan ta en kaffe. Jeg sier nei. Så spør han om vi kan veksle nummer, og jeg sa: Nei, sorry. Så går jeg videre.

I kveld har jeg følt meg så fæl og slem, og tenker på at han må føle seg så avvist. Jeg føler det er verre å avvise enn å bli det selv. Det virker som at han gikk bort til den første han så, hvis ikke han hadde observert meg tidligere. Nå hadde jeg heller ikke på linser. Jeg fikk vondt av fyren. Hva om han er ensom?

Vanligvis så har jeg ikke noe i mot å bli stoppet på bussen eller gata, og jeg heier skikkelig på det. Men da har man kanskje begge vekslet blikk først, og vist initiativ til gjensidig kontakt. Det her kom så brått på. Jeg angrer på at jeg ikke berømmet han for å tørre og ta initiativ.

Har dere opplevd noe slikt før?

Anonymkode: 168bd...231

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd flere ganger å bli sjekket opp både på gaten og ute. 

Synes det er kult når noen tørr å være såpass åpen i edru tilstand der de tar kontakt. Men selvfølgelig kun om de er høflige og ydmyke.

Jeg har sagt nei da, men fordi jeg har vært i forhold når det har skjedd. Men alltid vært hyggelig pratet med dem.

Anonymkode: 2b906...9be

Skrevet

Det har skjedd, men da på fredag/lørdag kveld og alltid noen som har høy promille. Regelrett fyllerør og det er veldig lite sjarmerende eller søtt. Heller ikke sexy for den saks skyld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun når jeg er i utlandet. Og de gjør det bare fordi jeg er blond og lys i huden, og de tenker jeg kanskje er skandinavisk, og skandinaviske kvinner har et visst rykte i enklete land. De er ikke interessert i meg som sådan, de bare tror jeg er lett å få til sengs. Ikke et kompliment i det hele tatt. Ikke har jeg dårlig samvittighet for å avvise eller ignorere heller, for de er garantert ikke ensomme, de bare prøver seg på neste blondine som dukker opp. Heldigvis skjer det veldig sjelden. 

Anonymkode: 1b3a3...dd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei,

Jeg var nede i byen en tur i dag, og opplevde å bli stoppet av en mann (sikkert i 30-40 årene. Selv er jeg i slutten av 20-årene). Gikk av bussen, begynte og gå feil vei og tok en 180 grader for å gå riktig mot senteret. Så kommer det en mann i mot meg. Jeg får ikke helt med meg hva han sier i starten da jeg hadde i Airpods og han snakket så lavt. Men han spør meg om vi kan ta en kaffe. Jeg sier nei. Så spør han om vi kan veksle nummer, og jeg sa: Nei, sorry. Så går jeg videre.

I kveld har jeg følt meg så fæl og slem, og tenker på at han må føle seg så avvist. Jeg føler det er verre å avvise enn å bli det selv. Det virker som at han gikk bort til den første han så, hvis ikke han hadde observert meg tidligere. Nå hadde jeg heller ikke på linser. Jeg fikk vondt av fyren. Hva om han er ensom?

Vanligvis så har jeg ikke noe i mot å bli stoppet på bussen eller gata, og jeg heier skikkelig på det. Men da har man kanskje begge vekslet blikk først, og vist initiativ til gjensidig kontakt. Det her kom så brått på. Jeg angrer på at jeg ikke berømmet han for å tørre og ta initiativ.

Det er ingen grunn til at du skal føle deg slem og fæl. Du har jo ingen forpliktelser overfor ham. Selv om han er ensom har ikke du noe ansvar for å hjelpe han med det. Du avviste kort og greit, og livet går videre for dere begge. 

M50

Anonymkode: 2ca8a...cf9

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og det hadde vært ubehagelig!

Anonymkode: b0934...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Har skjedd både i (edru) byen alene og på tur / turløype med ungene. Jeg avviser hver gang, syns det er spesielt kleint når jeg har med ungene mine. 

Anonymkode: fe56c...0fa

• Liker 1
Skrevet

Har vel aldri blitt sjekket opp på gata, men får av og til komplimenter på håret (har ca. til korsryggen) av tilfeldige forbipasserende. 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja flere ganger. Og sånn som du forklarer, så hadde jeg sagt nei og. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det.

Ene som sjekket meg opp, ble jeg faktisk kjæreste med. Men der så gikk vi av toget samtidig, så gikk vi begge inn på den lille matbutikken på togstasjonen, der gikk vi forbi hverandre flere ganger, så på hverandre og smilte, så gikk jeg til bussholdeplassen, der så vi på hverandre flere ganger og smilte, så startet han og prate til meg. Og da lurte han på hvor jeg hadde vært, så fint kledd jeg var, og vi pratet da bare om hva vi hadde gjort den kvelden, hvilken buss vi skulle ta, så ba han om å få nummeret mitt.

Synes jo det er hyggelig å bli sjekket opp, men liker det best hvis det ikke kommer for brått på, eller i en upassende situasjon.

Anonymkode: ba5b9...bcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du var ikke slem eller fæl. Du sa tydelig nei først, og så fortsetter han å mase. Det var han som var slem og fæl – ikke du.

Anonymkode: 11670...596

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Du skal da ikke ha dårlig samvittighet for det. Han stilte et(to) spørsmål og du sa nei, han respekterte det og du fikk være i fred. Helt legitimt, helt i orden og akkurat sånn det burde være.

Anonymkode: dd4c7...31c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er transe og var i Oslo på tur.  Var alminneleg kledd i en fin kjole. Det var en varm sommerkveld. 3 menn kontaktet meg og vil ha en date. Jeg lagde stemmen så godt jeg kunne og sa høflig nei. no problem. Var stolt av meg selv som klarte å se så godt ut som dame.

Anonymkode: 48c25...f3f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette er ubehagelig. En gang stoppet en mann og spurte om jeg ville bli med han hjem for å knulle. 🤮

Anonymkode: acffb...26b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Ja jeg har og nei jeg har null dårlig samvittighet for ikke å ha tatt en kaffe e.l med de personene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. Veldig ubehagelig. Særlig fordi det eneste de vet om meg er utseendet mitt.

Anonymkode: bce73...448

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men mest i andre land. Han ene begynte jeg å date en stund. 

Anonymkode: 28771...32e

Skrevet

Har aldri skjedd meg. Men så er jeg sjelden ute på byen + at jeg er ikke akkurat attraktiv 😄

Skrevet

Ja men i Oslo så svarer jeg ikke. Husker en satte seg ned med meg på benk v Nationalteateret og det var ikke måte på hvor fin jeg var, så tok han frem bibelen og lurte om jeg også var interessert i dette. Takket for meg.

Ofte er det de narkomane som slenger litt med leppa når jeg rusler rundt i byen, derfor kjører ikke snakk m noen..

En annen gang satt jeg på IKEA og vurderte sofa, der kom det plutselig to kjekkaser og slang seg ned i sofaen, og mente det at istedenfor at vi begge kjøpte sofa kunne vi kjøpe en i sammen og flytte inn til hverandre. Kunne ikke annet enn å le, men takket for tilbudet og gikk. 

Overtok også en leilighet etter en slask. Hilste på han ved overtakelse og han mente også vi kunne holde kontakten og jogge sammen, møtte plutselig på døra en kveld og lurte på om jeg ble med. Ehhh... nei, ikke min type... dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir stoppet av selgere i ett sett, teller det? 😂

Anonymkode: fc624...73c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har skjedd en del ganger. Fellesnevneren er at alle gangene har kommet så overraskende på, så jeg blir litt flau 🫣 Ikke vært noen blikk/smil mellom oss som jeg har fått med meg i forkant, hvertfall. Men tatt det for det komplimentet det er, intet mer eller mindre, og har avvist uten dårlig samvittighet. Den eneste gangen jeg synes det ble skikkelig ubehagelig var når en fyr nistirret på meg over lengre tid. Prøvde å vise med kroppsspråket at oppmerksomheten ikke var velkommen. Det var på en proppfull buss, så hadde ikke mulighet å fjerne meg fra situasjonen. Han drev å fiklet med mobilen, og etter at jeg hadde gått av og kommet meg hjem lå det en venneforespørsel fra han på fb 😬 Det var ubehagelig. Men de som har oppsøkt meg og vært hyggelige og spurt, har ikke plaget meg overhodet, og har aldri følt noen skyld eller syntes synd på dem etter avvisning 😊

Anonymkode: 9a95b...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...