Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en firemannsbolig. Hagen er egentlig fellesområde, men allikevel skilt av med hekk slik at hagen ser ut som eget uteområde til leilighet C og D som er i kjelleren. Selger fikk aldri reseksjonert og jeg fikk da avslag i prisen tilsvarende siden leilighet sank i pris uten privat uteareal. Slik bolig og uteområde er gjort, ser det og helt unaturlig ut for andre å sette seg i hagene utenfor leilighet  C og D. Jeg bor i D og har et ønske om å reseksjonere fellesområdet, men blir møtt med nei fra han i C som i tillegg satt opp gjerde langs hekken. De som bor i A og B er det ok for. Jeg og C er ikke gode venner. Skulle gjerne flyttet, men har ikke økonomi til det nå. Han i C har en truende atferd slik at ingen vil være uenig med han, plutselig sier det klikk om han har tatt ett par kalde øl. 

Tips til å få gjennom reseksjonering i nabokonflikt?

I praksis vil jo flertallet av stemmer gjelde i et valg, men er redd for verre konflikt enn det er nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert seksjonering tillates av kommunen. Det er ofte krav til uteareal pr. boenhet, og det er enklere når fire boenheter deler felles tomt. 

Er vel lettere med vedtak i sameiet, slik at du får disposisjonsrett på areal utenfor din boenhet. Dere eier hver dere en ideell andel av tomten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...