AnonymBruker Skrevet 11. juni #21 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Skriver mer i morgen, men du har helt rett - det har vært flere alvorlige episoder mens forholdet varte, og det har vært psykisk vold og materiell vold. Ikke fysisk vold. Han har gått inn i paranoid psykose flere ganger i løpet av forholdet. Han har forøvrig en historikk med psykoser og har vært innlagt flere ganger opp gjennom årene. Når vi først møttes snakket han mye om barndommen og traumene og jeg hadde sterk medfølelse, men innser nå at jeg burde takket nei til en videre relasjon som kjæreste allerede da. Har virkelig lært en lekse på den harde måten. Hilsen trådstarter Anonymkode: 336e7...2fd Veldig viktig at du forteller politiet også om den psykiske og materielle volden han har utøvd mens dere var sammen. Og det at han har vært i paranoid psykose flere ganger i løpet av de to årene dere var sammen, samt at han har en historikk med psykoser og innleggelser. Det du har opplevd har vært partnervold, og han eskalerer nå denne volden mot deg på en måte som gjør at han mest trolig nå igjen er i en paranoid psykose. Han er dermed potensielt en meget farlig mann! Ikke døm deg selv, du har tydeligvis et godt hjerte. Det er dyrekjøpt erfaring du nå har fått med deg. Det viktigste nå er at du gjør alt som er mulig for at du skal holde deg trygg og forbli trygg, og få fred fra ham. Husk at i morgen er ingenting - INGENTING - viktigere enn at du så tidlig som mulig drar til politiet. Jo tidligere du er der, jo raskere kan de sette i gang med å hjelpe deg. Lykke til i morgen! ❤️ Anonymkode: eaeb7...757 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #22 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Heldigvis er det ikke slik lenger at påtalemyndigheten er de som kan ilegge kontakt og besøksforbud. Nå kan politiet gjøre dette. Så det er heldigvis lettere enn før. Anonymkode: bc524...db3 Dette er feil. Beslutning om besøksforbud skrives fortsatt av politiadvokat. Kjære TS, ser du har fått mange gode råd allerede. Kontakt politiet, legg frem det du har av meldinger etc og fortell hvordan dette preger deg. Jeg jobber i politiet og vi får (dessverre) inn mange saker som dette. De tas på alvor. Ingen skal måtte tåle å bli trakassert slik du gjør nå. Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert 🫶🏻 Anonymkode: 58503...538 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni #23 Skrevet 12. juni Slett alle som kjenner han og deaktiver sosiale medier for en periode. Skaff deg nytt, hemmelig nummer. Anskaff alarm med kamera for sikkerhetsskyld. Kontakt politiet. Så ligger det i det minste en sak der fra før, om det skulle bli verre eller han ikke slutter. Men jeg antar det med tiden vil roe seg om du ikke gir han noe oppmerksomhet. Anonymkode: 0c49e...f01 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #24 Skrevet 12. juni Hvordan går det, Ts? Har du fått snakket med politiet? Noen nevnte at det verste som kan skje er at han blir suicidal. Det er definitivt ikke det verste som kan skje. Tikker det inn en melding med trussel om selvmord, så er det viktig at du ikke svarer. Ring politiet og la de håndtere det. Husk at han nå sliter med en hel haug av følelser, ønsker og tanker som står i sterk konflikt. Han er desperat etter å få deg tilbake, men han klandrer og hater deg for alt han føler på nå, og ønsker å straffe deg for det. Slenger man på diverse diagnoser, en sjalu og kontrollerende natur, dårlig impulskontroll og en aktiv psykose, så er det en stor sjanse for at hjernen hans kan ta ham til skremmende plasser som overbeviser ham om at et voldelig angrep vil løse alle hans problemer. Han viser allerede tegn til vrangforestillinger. Det er viktig at du tar dette alvorlig. Han er ikke rasjonell, så ikke forvent at han oppfører seg rasjonelt. Ta vare på alt av bevis på trakassering. Bo hos venner/familie en stund om du har mulighet. Anonymkode: f33a4...f96 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #25 Skrevet 12. juni IKKE SVAR. Ikke på noe, bare blokker. Og gå til politiet… Anonymkode: 4e436...2de 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #26 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei. Litt rådvill. For rundt en måned siden valgte jeg å forlate min daværende kjæreste. Forholdet vårt har vært turbulent hele veien, de to årene det varte. Jeg har ikke hatt det noe bra sammen med han. Han har hatt en ekstremt traumatisk barndom og ungdomstid preget av grove svik, seksuelle overgrep, fysisk og psykisk vold. I dag er han en godt voksen mann med flere diagnoser (satt av leger, etter lang utredning). Disse diagnosene preger han såpass at han ikke er i stand til å jobbe, så han er ufør. Det har vært mange røde flagg jeg har valgt å overse underveis, med de rosa brillene på. Og det har skjedd mye vondt. Han klarer dessverre ikke å behandle de rundt seg noe særlig fint, men har selvsagt noen gode dager og perioder han også. Jeg gjorde det slutt på det jeg føler var en ordentlig måte, hvor jeg snakket med han ansikt til ansikt, forklarte at jeg selv blir syk av forholdet og at jeg føler jeg er på vei til å "brennes ut" - jeg kan ikke lenger ofre min mentale helse fordi han er psykisk syk. Han tok det ikke pent. Dagen etter bruddet våknet jeg til 73 SMS og 48 ubesvarte anrop (han hadde da sittet hele natten og punchet ut SMS og ringt om hverandre - jeg hadde mobilen på lydløs). Meldingene vekslet mellom "jeg elsker deg så høyt, ikke forlat meg" til "jævla hore, du har sikkert knulla rundt og gitt meg kjønnssykdommer". I etterkant av dette blokkerte jeg han på mobilen. Han begynte da å ta kontakt via SoMe-kanaler, hvorpå jeg måtte blokkere han der også. Et par dager etter dette tok han på nytt kontakt via et ukjent nummer (skjult). Ringte og ringte og ringte. Begynte så å sende SMS fra ukjent nummer (sikkert en venns telefon). Jeg blokket der også. Slik har det pågått den siste måneden. Han tar kontakt via venners mobiler og sosiale medier. Jeg sender alltid først en melding hvor jeg forklarer at dette må ta slutt og vennligst la meg være i fred, men han gir seg ikke. Det er grove meldinger som sendes, og han bruker venners some-profiler til å stalke profilene mine, sjekke om jeg har fått noen nye venner (ser antallet) og så beskylde meg for ting. Han har nå diktet opp en lang historie om at jeg har vært utro både en og tre ganger, at han må sjekke seg for kjønnssykdommer, at jeg er en løgnaktig hore og at han skal spytte på både meg og de "skitne karene" jeg har vært utro mot om han ser oss på gata. Bare så det er klart: jeg har aldri vært utro. I dag fikk jeg melding fra enda et ukjent nummer, og da var det han igjen som kunne informere om at han nå hadde fortalt sine venner og familie "sannheten" om meg, og at han gjerne ville møtes for en kaffe fordi han gjerne ville fortelle meg at han tilgir handlingene mine (som er noe han har diktet opp selv). Jeg er snart på felgen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg få dette til å stoppe? Har det noen hensikt å kontakte politiet? Er det i det hele tatt noe de får gjort?? Anonymkode: 336e7...2fd KONTAKT POLITIET!!! TENK SIKKERHET LEEENGE ETTER ET BRUDD! TENK PÅ PARTNERDRAPSTATISTIKJEN! Anonymkode: 6123b...9fa 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #27 Skrevet 12. juni Hvordan har det gått i dag? Anonymkode: 6833f...ade
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:40 #29 Skrevet fredag kl 14:40 Jeg har opplevd noe lignende, men ikke like ille. Blitt trakassert på sms og some i et halvt år, og også blitt truet. Nå har det roet seg, og det virker som det går bedre med ex'en. Jeg ble rådet å anmelde ham, fra flere av mine venner. Jeg var på nippet flere ganger, og burde nok ha gjort det. Jeg støtter alle de som sier anmeld han. Det er det eneste riktige å gjøre. Masse lykke til, håper du holder oss oppdatert ❤️ Anonymkode: e842d...058 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:24 #30 Skrevet lørdag kl 10:24 Kjempefint du har blokkert han. Du bør notere deg alle kontaktforsøk han gjør fra ukjent nummer, andres mobiler osv. Ta screenshots av alle meldinger og særlig de som evt er truende/trakasserende. Tenk deg at du samler info til en fremtidig anmeldelse. Vi lever dessverre i et nisseland der det er nærmest fritt frem for å plage livet av andre, og der Politiet er uinteressert frem til plagsomme folk blir farlig/voldelig. Men ring dem, og spør hvor de tenker grensen går for når du kan få besøksforbud. Anonymkode: 50d0b...66d 1 2
NiceOrNothing Skrevet lørdag kl 10:31 #31 Skrevet lørdag kl 10:31 AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 20.33): Hei. Litt rådvill. For rundt en måned siden valgte jeg å forlate min daværende kjæreste. Forholdet vårt har vært turbulent hele veien, de to årene det varte. Jeg har ikke hatt det noe bra sammen med han. Han har hatt en ekstremt traumatisk barndom og ungdomstid preget av grove svik, seksuelle overgrep, fysisk og psykisk vold. I dag er han en godt voksen mann med flere diagnoser (satt av leger, etter lang utredning). Disse diagnosene preger han såpass at han ikke er i stand til å jobbe, så han er ufør. Det har vært mange røde flagg jeg har valgt å overse underveis, med de rosa brillene på. Og det har skjedd mye vondt. Han klarer dessverre ikke å behandle de rundt seg noe særlig fint, men har selvsagt noen gode dager og perioder han også. Jeg gjorde det slutt på det jeg føler var en ordentlig måte, hvor jeg snakket med han ansikt til ansikt, forklarte at jeg selv blir syk av forholdet og at jeg føler jeg er på vei til å "brennes ut" - jeg kan ikke lenger ofre min mentale helse fordi han er psykisk syk. Han tok det ikke pent. Dagen etter bruddet våknet jeg til 73 SMS og 48 ubesvarte anrop (han hadde da sittet hele natten og punchet ut SMS og ringt om hverandre - jeg hadde mobilen på lydløs). Meldingene vekslet mellom "jeg elsker deg så høyt, ikke forlat meg" til "jævla hore, du har sikkert knulla rundt og gitt meg kjønnssykdommer". I etterkant av dette blokkerte jeg han på mobilen. Han begynte da å ta kontakt via SoMe-kanaler, hvorpå jeg måtte blokkere han der også. Et par dager etter dette tok han på nytt kontakt via et ukjent nummer (skjult). Ringte og ringte og ringte. Begynte så å sende SMS fra ukjent nummer (sikkert en venns telefon). Jeg blokket der også. Slik har det pågått den siste måneden. Han tar kontakt via venners mobiler og sosiale medier. Jeg sender alltid først en melding hvor jeg forklarer at dette må ta slutt og vennligst la meg være i fred, men han gir seg ikke. Det er grove meldinger som sendes, og han bruker venners some-profiler til å stalke profilene mine, sjekke om jeg har fått noen nye venner (ser antallet) og så beskylde meg for ting. Han har nå diktet opp en lang historie om at jeg har vært utro både en og tre ganger, at han må sjekke seg for kjønnssykdommer, at jeg er en løgnaktig hore og at han skal spytte på både meg og de "skitne karene" jeg har vært utro mot om han ser oss på gata. Bare så det er klart: jeg har aldri vært utro. I dag fikk jeg melding fra enda et ukjent nummer, og da var det han igjen som kunne informere om at han nå hadde fortalt sine venner og familie "sannheten" om meg, og at han gjerne ville møtes for en kaffe fordi han gjerne ville fortelle meg at han tilgir handlingene mine (som er noe han har diktet opp selv). Jeg er snart på felgen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg få dette til å stoppe? Har det noen hensikt å kontakte politiet? Er det i det hele tatt noe de får gjort?? Anonymkode: 336e7...2fd Ja, det kan hjelpe å kontakte politiet . De kan først snakke med han . Å hjelper ikke det kan du anmelde han for trakkasering og evnt få et kontaktforbud . Ta vare på alle skriftlige meldinger . 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:42 #32 Skrevet lørdag kl 10:42 AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 20.33): Hei. Litt rådvill. For rundt en måned siden valgte jeg å forlate min daværende kjæreste. Forholdet vårt har vært turbulent hele veien, de to årene det varte. Jeg har ikke hatt det noe bra sammen med han. Han har hatt en ekstremt traumatisk barndom og ungdomstid preget av grove svik, seksuelle overgrep, fysisk og psykisk vold. I dag er han en godt voksen mann med flere diagnoser (satt av leger, etter lang utredning). Disse diagnosene preger han såpass at han ikke er i stand til å jobbe, så han er ufør. Det har vært mange røde flagg jeg har valgt å overse underveis, med de rosa brillene på. Og det har skjedd mye vondt. Han klarer dessverre ikke å behandle de rundt seg noe særlig fint, men har selvsagt noen gode dager og perioder han også. Jeg gjorde det slutt på det jeg føler var en ordentlig måte, hvor jeg snakket med han ansikt til ansikt, forklarte at jeg selv blir syk av forholdet og at jeg føler jeg er på vei til å "brennes ut" - jeg kan ikke lenger ofre min mentale helse fordi han er psykisk syk. Han tok det ikke pent. Dagen etter bruddet våknet jeg til 73 SMS og 48 ubesvarte anrop (han hadde da sittet hele natten og punchet ut SMS og ringt om hverandre - jeg hadde mobilen på lydløs). Meldingene vekslet mellom "jeg elsker deg så høyt, ikke forlat meg" til "jævla hore, du har sikkert knulla rundt og gitt meg kjønnssykdommer". I etterkant av dette blokkerte jeg han på mobilen. Han begynte da å ta kontakt via SoMe-kanaler, hvorpå jeg måtte blokkere han der også. Et par dager etter dette tok han på nytt kontakt via et ukjent nummer (skjult). Ringte og ringte og ringte. Begynte så å sende SMS fra ukjent nummer (sikkert en venns telefon). Jeg blokket der også. Slik har det pågått den siste måneden. Han tar kontakt via venners mobiler og sosiale medier. Jeg sender alltid først en melding hvor jeg forklarer at dette må ta slutt og vennligst la meg være i fred, men han gir seg ikke. Det er grove meldinger som sendes, og han bruker venners some-profiler til å stalke profilene mine, sjekke om jeg har fått noen nye venner (ser antallet) og så beskylde meg for ting. Han har nå diktet opp en lang historie om at jeg har vært utro både en og tre ganger, at han må sjekke seg for kjønnssykdommer, at jeg er en løgnaktig hore og at han skal spytte på både meg og de "skitne karene" jeg har vært utro mot om han ser oss på gata. Bare så det er klart: jeg har aldri vært utro. I dag fikk jeg melding fra enda et ukjent nummer, og da var det han igjen som kunne informere om at han nå hadde fortalt sine venner og familie "sannheten" om meg, og at han gjerne ville møtes for en kaffe fordi han gjerne ville fortelle meg at han tilgir handlingene mine (som er noe han har diktet opp selv). Jeg er snart på felgen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg få dette til å stoppe? Har det noen hensikt å kontakte politiet? Er det i det hele tatt noe de får gjort?? Anonymkode: 336e7...2fd Du må selvfølgelig kontakte politiet. Han vil da få beskjed om at det foreligger en anmeldelse på ham, og så vil den trolig bli henlagt. Men, da har du bevis, er i en prosess og står mye stødigere om det fortsetter. I beste fall vil du få en rettslig ordre på kontaktforbud. Også via tredjepart. Send melding til alle hans venner han kontakter deg fra og si at han stalker og trakasserer deg og at du vil anmelde alle som tillater at han gjør det via dem. Send evt kopi av besøksforbudet. Send SAMTLIGE av hans nærmeste en kopi av alt han har sendt deg. Kontakt politiet HVER gang han lar høre fra seg. Anonymkode: 5a5ae...e0c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:34 #33 Skrevet lørdag kl 11:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjempefint du har blokkert han. Du bør notere deg alle kontaktforsøk han gjør fra ukjent nummer, andres mobiler osv. Ta screenshots av alle meldinger og særlig de som evt er truende/trakasserende. Tenk deg at du samler info til en fremtidig anmeldelse. Vi lever dessverre i et nisseland der det er nærmest fritt frem for å plage livet av andre, og der Politiet er uinteressert frem til plagsomme folk blir farlig/voldelig. Men ring dem, og spør hvor de tenker grensen går for når du kan få besøksforbud. Anonymkode: 50d0b...66d Og later den trakasserende parten at de er snille, bekymret for deg osv i kontakten sin, så kan de trakassere deg i årevis uten at det får følger 😑 Anonymkode: 384e2...566
Havspeil Skrevet lørdag kl 12:01 #34 Skrevet lørdag kl 12:01 (endret) Fint du har blokkert 🥀, og ikke svar på NOE. Dette er en politisak , da du utsettes for trakassering. Men det vet du. Kun få dager siden en kvinne ble knivdrept på åpen gate ... av en eks. Så ikke gå i dialog med han ,eller de han sender meldinger gjennom . Jeg forstår din frykt . Både ifht ham og det å levere inn en anmeldelse. Men jeg et forslag som kanskje kan hjelpe. Du kan ringe et krisesenter . Du trenger ikke engang si hva du heter. Kun forklare hva du står i. Men de har ressurser å sette inn , -De blir med deg til politiet. De har advokater. ( gratis) De har alarm. Du kan t.o.m bo på et senter uten fem flate øre i flere mnd. Helt trygg ❤ Ikke gå i dialog. Og drit i hva som tenkes / blir sagt om deg av de han drar inn i dette. ! De VET at han ikke er i vater . Han har garantert en stygg historikk. Og de få som gir han støtte, er ikke oppegående folk ,- for å si det rett ut. ❤ Endret lørdag kl 12:01 av Havspeil 2
Chantielle Skrevet lørdag kl 12:42 #35 Skrevet lørdag kl 12:42 Ryddet for identifiserende innhold. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå