Gå til innhold

Hvilken kyllingvalg får man mest for pengene for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å finne ut hva jeg får mest for pengene for av kyllingkjøtt... Grillet kylling er av og til på tilbud, men det er jo mye bein på disse. Jeg handler kun kyllingfilet på tilbud, ellers kjøper jeg lår fordi de er rimeligere. 

Dessverre har jeg ikke så stor fryser at jeg kan handle store kvanta. 

Noen som har gode tips? 

Anonymkode: 8a692...199

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en hel kylling. 

Lag kraft på skroget, og del opp kyllingen i ulike deler (filet, lårfilet, vinger etc). 

Anonymkode: 2c3c8...3db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper stort sett bare tre typer. Når det er på tilbud og jeg er sulten - ferdig varm gilla kyllling. Ellers kjøper jeg stort sett hel kylling - noen ganger deler jeg opp og fryser ned noe rått, men som regel steker jeg bare hele og fryser ned rester eller spiser rester resten av uka. Ellers synes jeg lårfilet med skin (uten bein) gir en del for pengene. 

Anonymkode: 3c8a6...098

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke kylling. 
Men for å finne ut hva som er rimeligst så må du jo fjerne bein på hel kylling/lår. Deretter må du se hva du får for pengene når du har trukket fra bein og slintrer. Da er det ofte ikke så mye billigere enn å kjøpe ren filet i utgangspunktet. Sånn er det med det meste av både kjøtt og fisk. Så her må du nesten regne selv for hver gang. Sannsynligvis finnes det vel et slags snitt for hvor mye bein, slintrer og annet avskjær man får pr hele kylling eller pr lår. Så må du bare regne ut fra det. Ikke glem å beregne tidsbruk og oppvask i regnestykket. Rå kylling innebærer jo nærmest skade-sanering av kjøkkenet så om du bruker 15-30 min på oppskjæring og oppvask så har jo også det en kostnad i form av tid og arbeid, og vaskemidler/tørkepapir etc. 

Anonymkode: 7429c...041

Skrevet

Hel kylling 

Kylling hel 1,5-2kg Kyllinggården

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spiser ikke kylling. 
Men for å finne ut hva som er rimeligst så må du jo fjerne bein på hel kylling/lår. Deretter må du se hva du får for pengene når du har trukket fra bein og slintrer. Da er det ofte ikke så mye billigere enn å kjøpe ren filet i utgangspunktet. Sånn er det med det meste av både kjøtt og fisk. Så her må du nesten regne selv for hver gang. Sannsynligvis finnes det vel et slags snitt for hvor mye bein, slintrer og annet avskjær man får pr hele kylling eller pr lår. Så må du bare regne ut fra det. Ikke glem å beregne tidsbruk og oppvask i regnestykket. Rå kylling innebærer jo nærmest skade-sanering av kjøkkenet så om du bruker 15-30 min på oppskjæring og oppvask så har jo også det en kostnad i form av tid og arbeid, og vaskemidler/tørkepapir etc. 

Anonymkode: 7429c...041

Vi får kjøtt til fire middager OG 1,4 liter kyllingkraft av å kjøpe en kylling til 120 kr….  Vi bruker HELE kyllingen. 

Tid er ikke en faktor, vi koser oss på kjøkkenet. Hel kylling er DEFINITIVT billigst. 

Anonymkode: 2c3c8...3db

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...