Gå til innhold

Er det beliggenhet/utsikt eller tilstanden på boligen som er viktigst når du kjøper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fant en bolig som hadde byens flotteste utsikt, men dårlig isolert og mye rehabilitering i årene som kommer, hadde du da kjøpt den? Eller funnet en fornuftig bolig som lå et sted du ikke ønsket å bo med minimal utsikt?

Anonymkode: 3e157...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du fant en bolig som hadde byens flotteste utsikt, men dårlig isolert og mye rehabilitering i årene som kommer, hadde du da kjøpt den? Eller funnet en fornuftig bolig som lå et sted du ikke ønsket å bo med minimal utsikt?

Anonymkode: 3e157...735

Beliggenhet er det eneste ved en bolig som du ikke kan forandre. Beliggenhet vinner.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Kommer ann på om du skal flippe den

AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet er åpenbart "fasiten" med tanke på hva husene går for her i byen. 

Anonymkode: 14672...3cd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si noe sånt som 60 % beliggenhet, 40 % tilstand.

Anonymkode: 4edef...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si noe sånt som 60 % beliggenhet, 40 % tilstand.

Jeg må presisere at dette gjelder etter at radiusen er sirklet inn. Før det betyr jo beliggenheten alt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet. Men hvis jeg ikke har råd til beliggenhet pluss helt nødvendig grunnleggende vedlikehold blir det den fornuftige likevel, for da er ikke bra beliggenhet et reelt alternativ,

Anonymkode: 4006e...434

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet, alt annet kan fikses! Vi totalrenoverte vårt hus, det ligger på en av byens flotteste tomter. Stor tomt, panorama sjøutsikt, nydelig privat hage.  Har fått igjen i en mye høyere verdivurdering enn om vi skulle kjøpt noe med dårligere beliggenhet. 

Anonymkode: 309de...027

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Location location location.

Så fremt du faktisk har råd til å ta renoveringen. 

Anonymkode: 2bdec...549

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Husets tilstand var min prioritet. Jeg har ikke råd til noen dyre oppussing. Jeg kjøpte en relativt ny leilighet uten spesiell utsikt. Hvis du er rik eller har 1 million i kontanter, så kjøp noe med fin utsikt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Beliggenhet først og fremst 

Endret av huldra_hildur
  • Liker 1
Skrevet

Beliggenhet er nok viktigere, men det kommer litt an på også. For oss var det f.eks viktig med bolig i Oslo, i en bydel vi trives i, samt hage. Da lempet vi noe på tilstand (ikke mye, men litt). 

Så, det kommer jo litt an på. Hadde det ikke vært i Oslo, ville tilstand blitt viktigst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet er alfa og omega,men om du har snevret inn radiusen som du sier så er det noe annet. 

Da ville jeg nok sett mer på standarden.

Vi kjøpte en fin og praktisk bolig i en dårlig strøk og det kommer jeg ikke over. Har flyttet nå men det ergrer meg fortsatt daglig.

Anonymkode: 0aa8f...05c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Både min mann og jeg er data-folk, vi har 10 tommeltotter begge to, så vi ville ha noe som var nytt og i god stand, for det er begrenset for hva vi kan, og orker, å gjøre selv. Det var det viktigste for oss. Beliggenhet var også viktig, ikke for utsikta, men for at det skulle være lettvint: det tar 2-3 min å kjøre til et stort handelsområde hvor jeg får tak i alt jeg måtte trenge og vel så det. Nært knutepunkt for kollektivt og skogsområde/turområde. Om man er mer handy så kan man jo helt klart kjøpe noe i dårligere stand i det en selv anser som bedre beliggenhet(hva folk tenker på som god beliggenhet varierer jo litt).

Anonymkode: 1ab24...60b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. Har kjøpt bolig kun en gang i livet. Det var egentlig et rivningsobjekt bygget på 1700-tallet og påbygd midt på 1800-tallet. Den kjøpte jeg fordi den har vært i familien i et par hundre år i likhet med gården den ligger på. Her har jeg tenkt å bo livet ut, hvis mulig.

Anonymkode: 1e36d...199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet har mye å si ift prisvekst da.. oppussing kan man alltids gjøre, vanskeligere å flytte hele huset 😅

Anonymkode: 58c0f...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Størrelse forrige gang 😅 4 barn som skulle ha hver sitt soverom, ønske om kjellerstue og loftstue. Beliggenhet i nærheten av skole og fritidsaktiviteter var jo faktisk et pluss da.

Nå er vi 50 og har er veldig stort hus for bare 2 stykker ...så nå er det mer beliggenhet ved havet. Men tilstand har litt å si...orker ikke at der er for mye greier. Kan male, bytte kjøkken, men helst ikke tak osv...

Anonymkode: 3699d...b26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet er viktigere for meg.Lever i dag med eldre kjøkken og flere ting i leiligheten må ordnes med tiden. Men har en kjempe fin utsikt over sjøen det betydde mere for meg😀

Anonymkode: d7035...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Makser alltid lånet for best mulig beliggenhet! Du får det igjen mange ganger for stigningen på boliger med riktig beliggenhet har en helt annen prisutvikling enn boliger med mindre attraktiv beliggenhet. Men alt handler om økonomi, man må jo kunne bo i boligen.

Anonymkode: 53e2b...638

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

100% beliggenhet. Kjøpte nylig en leilighet midt på St.Hanshaugen selv, som er et dritdyrt område. En rønne som må totalrenoveres, men tar det gradvis over tid. Vet at den kun vil stige i verdi, så det er en god følelse. Og det er viktig for meg å bo både rolig og sentralt i et hyggelig område. Alt annet kan jo endres.

Anonymkode: 49fbc...729

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...