Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si du skal på besøk til noen en kveld - kjenner de ikke så veldig godt, og du tar med litt snop og frukt på deling. Ville det falt deg inn å spørre om å ta med snopet som ikke ble spist opp hjem igjen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hver sin gang.

Anonymkode: b4976...dc0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei Ronja 

Anonymkode: 9830a...58a

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Aldri 

Anonymkode: 24e0d...834

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke.

Anonymkode: d1deb...677

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 4fbef...cc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er jo superkleint å spørre om! Null sosiale antenner, pinlig!

Anonymkode: 7b229...c37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ganske klein ting å gjøre

Anonymkode: 91694...582

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: dd547...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kunne ikke falle meg inn. 
Jeg hadde kun tatt det med meg tilbake om de hadde insistert på at jeg tok det med meg igjen. 

Anonymkode: e5b7a...251

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde blitt sett på som veldig gjerrig.

Anonymkode: 23985...bea

• Liker 1
Skrevet (endret)

I vår vennegjeng gjør vi gjerne det. Eller vi spør ikke, men jeg som vert etter ett tapasselskap hvor 15 personer har med 1,2 eller 3 retter hver, så setter jeg pris på at de tar det med hjem så slipper jeg dårlig samvittighet for at vi ikke får spist det opp før det blir dårlig eller 100 små bokser i frysen. Så vennenene vår vet dette. Er ofte vert da jeg og mannen bor midt mellom to områder hvor vennene våre bor og skulle jeg spart på alt hadde det blitt for mye. Fortrekker også å ikke ha godteri i hus, det er lørdsgskos.

Edit: Så at det sto noen man ikke kjenner så godt. NEI! Med mindre jeg blir spurt om det. Da har jo noen andre stelt i stand og skal rydde opp etter seg. Så klart er jeg ikke Onkel Skrue å ber om en håndfull godteri eller ei halv flaske vin. Det skal da verten ha om hen ønsker det så klart.

Endret av Hannabanna
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. :forferdet:

Men ofte sier jo verten at gjestene kan fordele restene slik at hen slipper å sitte igjen med for mye mat til at det blir spist.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei?

Anonymkode: 28572...85c

AnonymBruker
Skrevet
Stellia skrev (28 minutter siden):

Si du skal på besøk til noen en kveld - kjenner de ikke så veldig godt, og du tar med litt snop og frukt på deling. Ville det falt deg inn å spørre om å ta med snopet som ikke ble spist opp hjem igjen? 

Hehe, barnet mitt på 11 etterlyste noen kjeks vi hadde tatt med til en nabofest med familier dagen etter, og ble litt småfornærmet over at vi ikke hadde tatt det med hjem igjen, for det var full kontroll på at det burde være igjen mye av den kjeksposen 😅 Så jeg forklarte at den ble igjen hos vertene, og at vi hadde nok fått minst like mye godt der som det vi hadde med. 

Prøver å oppdra ungene til at vi aldri drar tomhendt på besøk når vi er invitert, og at det vi tar med blir der om ikke vertene insisterer på at vi skal ta med rester hjem. Har jeg brukt egne fat eller lignende spør jeg som regel om hvordan vi gjør det praktisk, som for eksempel om de har en boks de kan legge rester i slik at jeg får med fatet. Av og til ønsker de at jeg tar med medbrakte rester hjem, av og til tilbyr de gjestene å ta med rester etter det de selv har servert. Det kan være litt "nøding" her, men man spør aldri om å få med egne rester hjem. Med mindre det er spesielle ting som for eksempel noe som er spesielt tatt med eller laget for noen med allergier. 

Anonymkode: f8f93...7fe

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei Ronja 

Anonymkode: 9830a...58a

👆🏻

Anonymkode: ecd60...e94

Skrevet

Nei, ikke om ikke verten vil at man skal ta det med hjem igjen. Det gjelder også eventuell alkohol man har tatt med til seg selv på fest. 

AnonymBruker
Skrevet

Ehm.

Nei.

Anonymkode: 74723...320

Skrevet

Bare hvis verten satt igjen med store mengder mat og insisterte på at man gjerne måtte ta med seg noe hjem, men da hadde jeg kanskje tatt med meg noe annet som var godt :) 

Utenom det så tenker jeg at det jeg tok med er til besøket og de som holder det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde MULIGENS vurdert å spørre om det, om det ble så mye snop og snacks at noe sto igjen uåpnet. 
Åpnede poser/esker måtte vertskapet insistert på at jeg tok med meg, for at jeg i det hele tatt skulle tenkt tanken. 

Om jeg har med kaker eller ting på fat eller i serveringsbolle, spør jeg vertskapet om de vil ha resten når jeg skal gå, for da må de jo finne noe å ta det over i, for jeg skal ha med fatet hjem. 

Ting jeg tar med, har jeg jo regnet med skal spises opp, så da har jeg jo ikke tatt med i beregningen at jeg skulle ha med noe hjem. 
Hadde kanskje heller forsynt meg grådig når jeg så det var mye igjen og jeg tenkte å gå snart, om det var noe jeg var veldig glad i. 

Anonymkode: 964b2...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...