Gå til innhold

Ville du byttet bort betingelsesløs kjærlighet fra en partner, for mer spenning i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betingelsesløs kjærlighet, trygt og godt forhold. Men det mangler sommerfugler  etter 10 år sammen. Hverdagen har blitt ensformig, og jeg lengter så mye etter spenning og sommerfugler i magen. Vi ler ikke sammen lenger som vi gjorde før, og tar meg i å bli direkte misunnelig når jeg ser andre par le sammen og tulle. Par som prater om alle verdens forundringer, og som ser ut til å ha en spennende hverdag. 
Burde man ta sjangsen på å forlate det trygge og gode, for å kanskje møte noen som gjør livet litt mer spennende? Ta sjangsen på å møte noen som kan gi både spenning og trygghet?

Jeg er 40 år gammel kvinne, og er ung til sinns og sprek.

Anonymkode: 6fd76...2e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor prøver du ikke å lage mer spenning der du er? Inviter med på date, gjør morsomme ting sammen, opplev noe nytt sammen! Fokuser på å gjøre livet ditt spennende!

Anonymkode: c4322...531

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha byttet

Anonymkode: 00afc...e39

Skrevet

Det er vel litt opp til hver enkel om en skal ha det gøy å le. Er det noe spesifikk du mangler, noe du ønsker. Å gå ut på en revy å le er jo ikke så vanskelig, besøke venner å ta en øl å koses seg å le er vel heller ikke så vanskelig.

• Nyttig 2
Skrevet

Betingelsesløs kjærlighet? Er det noen som vil ha det? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke sammenhengen. Et trygt forhold er ikke i veien for å ha spenning i livet.

Anonymkode: 89e63...223

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er gratis. 

De du ser som ler og koser seg har jobbet for det, velger å ta jobben hver dag og skaper noe sammen.

Hvordan står det til med  innsatsen din på den fronten?

Anonymkode: b09c8...370

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Dårlig vurdering.

Jeg ville aldri ha byttet ut betingelsesløs kjærlighet for noe som helst. Jeg vet ikke hva slags "spenning" du tenker på, men jeg synes oppriktig synd på alle de dopamin-junkies'ene som sier farvel til sunne og gode relasjoner til fordel for usunne og poteniselt ødeleggende relasjoner bare fordi det gir et kortvarig spennings-kick.

Du og mannen din har mye mer å vinne på å gjøre forholdet deres mer spennende og givende. 

Folk tror at livet skal være så sprita spennende hele tiden.... dear oh dear....  🙄

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Nei da hadde jeg tatt noen gode samtaler med min mann og sørget for at blusset ble bedre mellom oss. Fortalt og forklart, og tatt initiativ til å endre det at vi hadde et kjedelig liv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg ville byttet andre veien. Lett.

Anonymkode: d25c9...e98

AnonymBruker
Skrevet
Pysa skrev (3 timer siden):

Betingelsesløs kjærlighet? Er det noen som vil ha det? 

Jeg vil ha det. Bli verdsatt og elsket for den jeg er. 

Ikke for hvordan jeg ser ut = overfladisk kjærlighet 

Man kan sette grenser for hverandre, selv om man elsker hverandre betingelsesløst.

Betingelser og krav er ikke det samme. 

En betingelse forbinder jeg med noe man ikke kan gjøre noe med. Et krav kan man ha mulighet til å innfri. 

Så det kommer litt an på hvordan man tenker om de ulike begrepene. 

Om man virkelig elsker et annet menneske så setter man de fri.

Elsk din neste som deg selv. 

Anonymkode: 080f8...767

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser ikke sammenhengen. Et trygt forhold er ikke i veien for å ha spenning i livet.

Anonymkode: 89e63...223

Helt enig. Spot on! 

AnonymBruker
Skrevet

Betingelsesløs kjærlighet, trygt og godt forhold. Men det mangler sommerfugler  etter 10 år sammen. Hverdagen har blitt ensformig, og jeg lengter så mye etter spenning og sommerfugler i magen. Vi ler ikke sammen lenger som vi gjorde før, og tar meg i å bli direkte misunnelig når jeg ser andre par le sammen og tulle. Par som prater om alle verdens forundringer, og som ser ut til å ha en spennende hverdag. 
Burde man ta sjangsen på å forlate det trygge og gode, for å kanskje møte noen som gjør livet litt mer spennende? Ta sjangsen på å møte noen som kan gi både spenning og trygghet?

Har du snakket med mannen din om dette? 

Er han villig til å gjøre noen endringer eller strekke seg? 

Du må kommunisere med mannen din...

• Nyttig 2
Skrevet

Ser ikke på et forhold som betingelsesløst. Men ville ikke byttet et trygt og godt forhold mot spenning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, gresset er ikke grønnere på andre siden. Du/dere må lage et liv som gjør begge fornøyd. 

Anonymkode: 255ab...f99

AnonymBruker
Skrevet

Betingelsesløs kjærlighet? Du kunne ha myrdet småbarn og han ville fremdeles ha elsket deg? 

I så fall er svaret klart - jeg ville ha dumpet han og funnet på noe annet. Betingelsesløs kjærlighet er uten verdi.

Anonymkode: ff7dd...4d5

Skrevet

Overhode ikke. Mistet bror, mor samt fikk en kreftdiagnose selv i løpet av knappe 2 år, og skjønner ikke hva jeg skulle ha gjort uten min trygge havn i den perioden. 

Livet kan fort bli "spennende" nok i seg selv om man ikke skal ha en uforutsigbar partner i tillegg. 

Bruk heller tid og energi på å finne på noe annerledes med han du har i livet ditt, enten det er rafting, safari, interrail eller what not. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spenning? Begynn med fallskjermhopping eller annen ekstremsport 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 06b04...89a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja takk, begge deler. Det behøver ikke være noen  motsetning her, men det kommer ikke av seg selv.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med en trygg partner, er jo nettopp det at man kan leve ett spennende liv.

Det er jo de med såkalte spennende partnere som må bruke all tiden sin på partneren 😛

Fine med en trygg partner er jo den friheten man har, til å leve ut drømmer og hobbyer.

Ingen er dritspennende om du skal sitte å snakke med de hver eneste dag de neste 20 åra uansett.

Anonymkode: 6c658...3e8

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...