AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Vi må ikke ha lang hår, for det er krampeaktig, ikke kort hår for det er kjerring, ikke la det bli grått, for da er man visst ustelt, og for oss som ikke har grått hår enda er det sikkert feil det også. Vi må ikke ha for mye farger off poncho og sånn for det er å skrike etter oppmerksomhet, men heller ikke bar mage, cargobukse eller annet man kanskje har gått med hele livet for det er krampaktig og desperat etter 40, uavhengig av hvor godt trent man er. Vi har ikke lov å gå i svart, for det er også desperat og emo-wannabe, og gud forby skinny jeans for det er det bare ekle game damer som bruker, men heller ikke slengbukser eller ballongbukser, for det er desperat. Kjoler og skjørt kan plutselig ikke værer mer enn 5 cm over kneet, igjen helt avheng av om man har definerte lår uten en eneste cellulitt, for man er uansett for gammel til det. Man kan få mistanke om at det eneste akseptable er å kle seg "klassisk" der man ser ut som en husfrue fra Holmenkollen eller Ullerntoppen, i perleøredobber og kamelhårskåpe og med slank/tynn yoga-kropp, men for det første har de færreste av oss råd til sånne klær, og for det andre blir det veldig merkelig å skulle switche over fra f.eks. band t-skjorte og cargojeans, klatrebukse og singlet eller midt på låret skjørt og støvletter til slacks og beige cardigan i kasjmir og et lite silkeskjerf, sånn over natten fordi man plutselig har nådd en viss alder? Noen 50-åringer ser ut som Ingrid Kjerkol, andre som Angelina Jolie , andre igjen som Kate Winslet, og det gir ingen mening at de alle skal måtte ha samme hårsveis og klesstil. Anonymkode: 80734...7cf 5 3 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni I Norge kan vi kle oss som vi vil, det er et fritt land. I enkelte andre land kan det være strenge regler. Anonymkode: 1b179...bff 3
Honey Dew Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Blås en lang marsj og le av den yngre garde som en dag vil bli like gamle som oss. Da tror jeg de må spise ordene sine...😁 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni Du kan kle deg akkurat som du vil så lenge du dekker til det aller mest private. Jeg ville nå anbefalt alle om de så er kvinne over 40 eller noe helt annet om å kle seg slik de selv ønsker. Gjerne i snitt og farger som kler dem. Mitt hår er langt, skjørtene fra maxi til mini og jeg følger ikke trender krampaktig. Elsker klær i skinn, silke, ull og kasmir. Hva andre mener om min bukse eller mitt hår er for meg ravende likegyldig, men får mange komplementer så sannsynligvis liker andre mine personlige valg. Og det selv om jeg er en kvinne over den magiske grensen. Anonymkode: b49fb...4c3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni Ingen bryr seg om ei over 40 har langt hår vel? Anonymkode: 76b6e...929 3
Daria Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni Hvem gir du definisjonsretten til hva som er riktig? Hvem vil du tekkes? Jeg kler meg primært etter egen preferanse, sekundært etter anledning og selskap og tertiært etter normal anstendighet. Det vil være mange der ute som synes jeg kler meg både riktig og fint, både etter alder og på mer generelt grunnlag, og mange som synes jeg gjør alt feil - og sånn vil det være for alle, uansett alder og antrekk. Det finnes ingen fasit - og selv de som mener de har den, vil oppdage at det ikke funker sånn i praksis fordi også damer over 40 kommer i mange varianter og kler forskjellige ting. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen bryr seg om ei over 40 har langt hår vel? Anonymkode: 76b6e...929 Det skal du ikke se bort ifra. Jeg er 35 år og har langt pent stelt hår, har begynt å få noen spørsmål om når jeg skal klippe meg kortere. For nå nærmer jeg meg tross alt 40 åra 🙄 Anonymkode: fa63d...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni Det er et fritt land... synes det er mer slitsomt med de som er veldig opptatt av dette, fordi det er umulig å slappe av med dem om de hele tiden overfokuserer på dette. Går i det jeg føler meg vel i .... avhenger av humør og anledning... "Så du hva hun hadde på seg"-opplegg... huff... 😉 Men at alle har en sånn fase hvor man innser at man ikke er udødelig lenger, den kommer 😉 Anonymkode: b9708...8b7 1
Trolltunge Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Som vi vil. Jeg skal forøvrig ha langt hår så lenge håret mitt gjør det mulig. Jeg liker kvinner med lagt grått hår. Håper jeg kan ha det når jeg er 70 år. 😊 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Kvinner er kvinner verst. Det er de som sladrer og baksnakker og snakker dritt om andre kvinners bekledning. Menn bryr seg ikke så mye, med mindre man går med rumpa bar og puppene hengende fritt. Anonymkode: d9526...1bd 1
Elaine Marley Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Det er vel bare å kle seg sånn som man vil og la være å be om tillatelse til kle seg som man vil. Jeg synes det er rart at unge skal ha noen som helst definisjonsmakt over hva andre skal kle seg i. Sitter de med fasiten? Nei. Sitter andre uansett alder med fasiten på hvordan kvinner på 40+ skal kle seg? Nei. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Vi skal bare kle oss etter været. Men innrømmer glatt at jeg som er 57 ikke går i miniskjørt og magetopper 🙂. Personlig går jeg heller ikke i skinnbukser, MC-jakker eller tights heller. Tights er treningsklær for meg. Ville ikke vist meg ute i joggebukse og hettegenser. Men la folk gå i det de vil 🙂 Anonymkode: 6c675...23d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Du kan kle deg som du vil også etter fylte 40, men jeg anbefaler deg å kle deg i plagg som passer til kroppen din, fargene dine osv. Håret kan du jo også style som du vil, men igjen, det er jo fint om det kler ansiktsformen din. Ellers tenker jeg det er lurt å kle seg etter vær og årstid. Anonymkode: 987f0...07a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan kle deg som du vil også etter fylte 40, men jeg anbefaler deg å kle deg i plagg som passer til kroppen din, fargene dine osv. Håret kan du jo også style som du vil, men igjen, det er jo fint om det kler ansiktsformen din. Ellers tenker jeg det er lurt å kle seg etter vær og årstid. Anonymkode: 987f0...07a Nøyaktig det samme som man ville sagt til en på 25, altså. TS, takk for tråden. KG er blitt et helt uinteressant sted, delvis pga den håpløse aldersforakten her som kommer frem i nesten ethvert innlegg. Det er jo bare å ønske dem som er så redd for alder og endring lykke til med fremtiden. Anonymkode: 01257...9af 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nøyaktig det samme som man ville sagt til en på 25, altså. Anonymkode: 01257...9af Det var det som var poenget mitt. Man bør kle seg utifra hva man faktisk er fin i, og ikke la alderen bestemme. Anonymkode: 987f0...07a 3
Violetta Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var det som var poenget mitt. Man bør kle seg utifra hva man faktisk er fin i, og ikke la alderen bestemme. Anonymkode: 987f0...07a Eller hva man faktisk trives med. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni Jeg kler meg akkurat slik jeg vil og kunne ikke brydd meg mindre om hva andre synes eller hva som er "in". Fordelen med å bli eldre er at man som regel gir mer beng i slike ting. Anonymkode: 2abc7...f3f 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Kun lov med burka og brukini etter fylte 40, visste du ikke det? Anonymkode: 318a7...be1
Phoenix Heart Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Jeg kler meg og har håret som jeg selv vil og det er ikke kort. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå