Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke fag er det «anbefalt» å ta i denne utdanningen for å ha størst mulig sjanse for å få jobb fort? ☺️

Lurer på å ta norsk, engelsk krle  kanskje samfunnsfag. Er det sansynlig å få jobb med en slik fagkombinasjon eller bør/må en ha matte med som lærer for å være sikret jobb?

Anonymkode: 69542...e06

Skrevet

Det kommer litt an på hvor du søker jobb, selvfølgelig, men mitt inntrykk er at KRLE og samfunnsfag ikke er like attraktivt som f.eks matte, norsk og engelsk. Jeg tenker det er greie fag å ta, men jeg ville nok heller valgt naturfag. Dessuten blir det en del om beinet ift samfunnsfag, fordi en del som studerer historie (på ungdomsskolen går det under samfunnsfag) som søker seg jobb, og dermed blir det mange om beinet for akkurat samfunnsfag. Mannen min som bare har historie og samfunnsfag måtte for øvrig bare gi opp lærerjobben (han fikk kun vikariat og ikke fast), så lær fra ham. Sånn sett tror jeg KRLE er bedre. Generelt er realfag mye mer attraktivt, og norsk er et ganske selvsagt fag å velge.

Selv har jeg alle disse fagene, og glad jeg har mange fag å vise til. 

Skrevet

Språkfag, mattematikk.. krle er et relativt lite fag, så du er heldig om du får en del timer der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvilke fag er det «anbefalt» å ta i denne utdanningen for å ha størst mulig sjanse for å få jobb fort? ☺️

Lurer på å ta norsk, engelsk krle  kanskje samfunnsfag. Er det sansynlig å få jobb med en slik fagkombinasjon eller bør/må en ha matte med som lærer for å være sikret jobb?

Matte er jo det åpenbare faget. I bunnen av alt ligger matte.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt hvilke trinn du søker mot og hvor i landet du bor. Etterspørselen i ulike fag kan variere. 

Jeg jobber på ungdomstrinnet og norsk, matte, engelsk i den rekkefølgen er helt klart mest etterspurt her. Deretter praktiske fag som K&H, naturfag og kroppsøving, samt fremmedspråk. Minst etterspurt er KRLE (lavt timetall) og samfunnsfag (overvekt av samfunnsvitere som blir lærere). 

Jeg har norsk, engelsk og samfunnsfag. En fin kombo som jeg ikke har hatt problemer med å få jobb med. 

Anonymkode: c22be...362

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar☺️ Så da er det håp for å bli lærer uten å ta med matte?!☺️☺️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta norsk fordi det er jævla mye å rette hilsen lærer 

Anonymkode: 541d5...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...