Gå til innhold

Jobb i forpleining offshore - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i oljebransjen på kontor i snart 19år, har lite teknisk innsikt så derfor ville jeg ikke kunne fått noen jobb offshore som mekaniker osv.

Derfor tenkte jeg litt på forpleining offshore, er det noen som kan fortelle litt om hvordan de fikk jobb, hvor, hva de gjorde og hva lønna var?

Anonymkode: 3955b...dfb

Skrevet

Det tar like lang tid å bli faglært kokk/renholder som det tar å bli faglært mekaniker. Hvorfor tenker du det er enklere å få en fot innafor i forpleining?

Anonymkode: 9c4d3...3ba

Skrevet

Hvis du kjenner noen i bransjen kan vel de hjelpe deg å få jobb? Du må ha sikkerhetskurs for offshore (det vet du sikkert), og det må du sannsynligvis betale av egen lomme da det er ekstremt mange om beinet. 

Har ikke jobbet i offshore selv, men på skip. Det er nesten like mange om beinet der for ufaglærte stillinger, men et lite tips er å søke i juleferien.

Anonymkode: cb3fe...d91

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det tar like lang tid å bli faglært kokk/renholder som det tar å bli faglært mekaniker. Hvorfor tenker du det er enklere å få en fot innafor i forpleining?

Anonymkode: 9c4d3...3ba

Det er mye enklere på den måten at det ikke kreves fagbrev for å jobbe i forpleining. Du trenger kun å vite hvordan man svinger en mopp, bærer mat, dekker bord og kjører en oppvaskmaskin, noe de fleste klarer etter noen timers opplæring.

Det er ikke dermed sagt at det er lett å få jobb. 

Anonymkode: cb3fe...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...