hegesim Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Hei jeg trakk en tann i går ca 15:15. måtte holde meg til yogurt og sånne myke ting. Jeg lurer på om det er innafor å prøve å spise potetmos i dag? For det er jo myk mat. Noen som har erfaring med det. Takk på forhånd. hilsen en sulten jente
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Det går fint. Greia er bare at du ikke skal tygge ting som er så harde at du begynner å blø igjen. Anonymkode: 5f3d4...b8f 1 1
princeofithilien Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Jeg er på samme regimet nå, i to uker, kun flytende mat, lengter etter et ordentlig måltid. 😄 Men hvor lenge sa tannlegen at du måtte holde deg til myk mat? Jeg tenkte også å spørre tannlegen om jeg kan få lov til å spise potetmos eller eggerøre og den type ting... Hvis tannlegen ikke ga deg noen spesiell tidsramme på det, og du ikke ellers fikk info om noe annet, kan du sikkert prøve deg litt fram med hva du føler går bra, man merker jo stort sett veldig fort hva man klarer å spise! Vær forsiktig, men prøv deg litt fram du.
hegesim Skrevet 11. juni Forfatter #5 Skrevet 11. juni princeofithilien skrev (1 time siden): Jeg er på samme regimet nå, i to uker, kun flytende mat, lengter etter et ordentlig måltid. 😄 Men hvor lenge sa tannlegen at du måtte holde deg til myk mat? Jeg tenkte også å spørre tannlegen om jeg kan få lov til å spise potetmos eller eggerøre og den type ting... Hvis tannlegen ikke ga deg noen spesiell tidsramme på det, og du ikke ellers fikk info om noe annet, kan du sikkert prøve deg litt fram med hva du føler går bra, man merker jo stort sett veldig fort hva man klarer å spise! Vær forsiktig, men prøv deg litt fram du. Tannlegen sa ikke hvor lenge egentlig. Men min mor sa jeg kunne prøve suppe i dag, men hadde mere lyst på potetmos. Så jeg prøver meg på det. 1
princeofithilien Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni hegesim skrev (9 minutter siden): Tannlegen sa ikke hvor lenge egentlig. Men min mor sa jeg kunne prøve suppe i dag, men hadde mere lyst på potetmos. Så jeg prøver meg på det. Når tannlegen ikke har sagt hvor lenge, og du føler selv at det skal gå bra, så gjør det nok sikkert det!
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni princeofithilien skrev (1 time siden): Jeg er på samme regimet nå, i to uker, kun flytende mat, lengter etter et ordentlig måltid. 😄 Men hvor lenge sa tannlegen at du måtte holde deg til myk mat? Jeg tenkte også å spørre tannlegen om jeg kan få lov til å spise potetmos eller eggerøre og den type ting... Hvis tannlegen ikke ga deg noen spesiell tidsramme på det, og du ikke ellers fikk info om noe annet, kan du sikkert prøve deg litt fram med hva du føler går bra, man merker jo stort sett veldig fort hva man klarer å spise! Vær forsiktig, men prøv deg litt fram du. Myk mat til såret er grodd. Og grodd er det vel nå, etter to uker, for din del? Ta en kikk inn i munnen og kjenn etter med tunga. Er såret lukket, kan du spise litt mere fast føde og i starten tygge mest på andre siden av munnen (med jekslene på motsatt side av den du har trukket tann fra). Sønnen min trakk to visdomstenner for et par år siden, og han spiste vanlig mat etter ti dager eller noe sånt. Tygget bare på andre siden, det gikk fint. Anonymkode: 8b7f1...541
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni En dag fikk jeg beskjed fra tannlegen min. Vanlig mat etter det. Bare ikke tygg maten der du trakk tanna. To uker er da hinsides 🙄 Anonymkode: 6d8de...79b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni hegesim skrev (1 time siden): Hei jeg trakk en tann i går ca 15:15. måtte holde meg til yogurt og sånne myke ting. Jeg lurer på om det er innafor å prøve å spise potetmos i dag? For det er jo myk mat. Noen som har erfaring med det. Takk på forhånd. hilsen en sulten jente Ja det går helt fint, du kan spise vanlig mat hvis du klarer. Hvis du skal tygge så prøv å tygge på motsatt side av der du trakk. Etter du har spist så skyll med vann Anonymkode: 33b14...639
princeofithilien Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Myk mat til såret er grodd. Og grodd er det vel nå, etter to uker, for din del? Ta en kikk inn i munnen og kjenn etter med tunga. Er såret lukket, kan du spise litt mere fast føde og i starten tygge mest på andre siden av munnen (med jekslene på motsatt side av den du har trukket tann fra). Sønnen min trakk to visdomstenner for et par år siden, og han spiste vanlig mat etter ti dager eller noe sånt. Tygget bare på andre siden, det gikk fint. Anonymkode: 8b7f1...541 Takk for omtanken, men det har bare gått en uke etter en komplisert operasjon der jeg har trekt en fortann og må være uten fortann i to uker (derfor er det et åpent hull der den har vært, og ingenting må komme i det, det er så viktig at det gror før protese kan på plass), og kirurgen var helt tydelig på at det måtte være to uker!
princeofithilien Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En dag fikk jeg beskjed fra tannlegen min. Vanlig mat etter det. Bare ikke tygg maten der du trakk tanna. To uker er da hinsides 🙄 Anonymkode: 6d8de...79b To uker fordi det gjelder en fortann og var en komplisert operasjon, jeg står midt i en lang prosess, har brekt to fortenner. 😕 Men det var ikke meg denne tråden handler om. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni princeofithilien skrev (1 minutt siden): Takk for omtanken, men det har bare gått en uke etter en komplisert operasjon der jeg har trekt en fortann og må være uten fortann i to uker (derfor er det et åpent hull der den har vært, og ingenting må komme i det, det er så viktig at det gror før protese kan på plass), og kirurgen var helt tydelig på at det måtte være to uker! Skyller du med vann og med den desinfeksjon man får av tannlegen så skal da det gå bra? Har trukket flere tenner siste 10 årene (senest i fjor) og har aldri fått beskjed om annet enn spis det du klarer og skyll Anonymkode: 33b14...639
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni princeofithilien skrev (1 minutt siden): To uker fordi det gjelder en fortann og var en komplisert operasjon, jeg står midt i en lang prosess, har brekt to fortenner. 😕 Men det var ikke meg denne tråden handler om. Usj føler med deg, god bedring 🦷❤️ Anonymkode: 33b14...639
princeofithilien Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skyller du med vann og med den desinfeksjon man får av tannlegen så skal da det gå bra? Har trukket flere tenner siste 10 årene (senest i fjor) og har aldri fått beskjed om annet enn spis det du klarer og skyll Anonymkode: 33b14...639 Jeg skulle veldig ønske du var tannlegen min 😄 Skulle gjerne gjort som du sier, jeg skyller og holder på, men tør ikke å gå imot det tannlegen sa... 😕 Jeg har også trukket massevis av tenner, har heller aldri fått den beskjeden før, men tror det er litt annerledes denne gangen fordi det ikke var en vanlig tanntrekking, men en skikkelig operasjon (jeg satt i tannlegestolen i tre timer). Endret 11. juni av princeofithilien
princeofithilien Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Usj føler med deg, god bedring 🦷❤️ Anonymkode: 33b14...639 Tusen takk ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni princeofithilien skrev (5 minutter siden): Jeg skulle veldig ønske du var tannlegen min 😄 Skulle gjerne gjort som du sier, jeg skyller og holder på, men tør ikke å gå imot det tannlegen sa... 😕 Jeg har også trukket massevis av tenner, har heller aldri fått den beskjeden før, men tror det er litt annerledes denne gangen fordi det ikke var en vanlig tanntrekking, men en skikkelig operasjon (jeg satt i tannlegestolen i tre timer). Skjønner godt at du ikke tør å gjøre annet enn hva tannlegen sa til deg. Håper at du kommer deg raskt, høres så vondt ut det du har gjennomgått ❤️ Anonymkode: 33b14...639 1
princeofithilien Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner godt at du ikke tør å gjøre annet enn hva tannlegen sa til deg. Håper at du kommer deg raskt, høres så vondt ut det du har gjennomgått ❤️ Anonymkode: 33b14...639 Du er snill, tusen takk, ja det er og har vært litt av et styr, det blir åtte måneder til jeg får et permanent implantat, men skal få en midlertidig protese om en uke da! Nå har jeg munnen full av sting, som jeg gleder meg veldig til å få ut imorgen! Pass på fortennene dine så godt du kan! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni princeofithilien skrev (1 time siden): Du er snill, tusen takk, ja det er og har vært litt av et styr, det blir åtte måneder til jeg får et permanent implantat, men skal få en midlertidig protese om en uke da! Nå har jeg munnen full av sting, som jeg gleder meg veldig til å få ut imorgen! Pass på fortennene dine så godt du kan! ❤️ Takk håper aldri jeg knekker de🙏 Lykke til i morgen og fremover ❤️ Anonymkode: 33b14...639
AnonymBruker Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni hegesim skrev (15 timer siden): Hei jeg trakk en tann i går ca 15:15. måtte holde meg til yogurt og sånne myke ting. Jeg lurer på om det er innafor å prøve å spise potetmos i dag? For det er jo myk mat. Noen som har erfaring med det. Takk på forhånd. hilsen en sulten jente Du kan spise vanlig mat, bare å tygge på den andre siden. Du får beskjed fra tannlegen om lett tyggbar mat første dagen pga bedøvelsen gjør at du kan bite deg selv i leppa. Akkurat operert ut visdomstann og trekt en jeksel. Spis og kos deg 🥰skulle det legge seg noen matrester i gropa, skyll godt med vann, bruk eventuelt sprøyter fra apoteket og spyl med vann i gropa så det ikke blir liggende matrester der 💕 Anonymkode: 22485...e15 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå