Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg syns nesten det er pinlig og spørre om, vi er 35 og 37 år!

Er i et forhold som har vart i litt over 1 år.

Han jeg er i et forhold med har en del ekser på sosiale medier, snapchat og facebook. Jeg har kommentert dette for han tidligere, da jeg mener man ikke skal «samle» på eksene sine. Jeg må bare få luftet ut litt her da jeg oppdaget at han har lagt til enda en av sine ekser på facebook, snapchat vet jeg ikke. Jeg vet ikke eksakt hvor mange ekser han faktisk har på snap, utenom de 2 han har nevnt. Han unnskylder dette med at han bryr seg om mennesker, vil gjerne vite hvordan det går i livet dems. Han påstår han ikke snakker med noen av de, noe jeg har null tro på. Jeg mener det ikke er noen grunn for og ha kontakt med en eks, eneste grunnen for min del er om en skulle hat felles barn sammen, noe han ikke har med noen. Han sier også at han aldri kunne tenkt seg noen av dem tilbake. Men nå kjenner jeg at jeg faktisk ikke orker dette og ta det opp med han er ikke noe hensikt da han går rett i forsvar mener jeg. At han la til enda en eks på facebook gjør at jeg faktisk ikke klarer og stole 100% på han lenger. Og det er håpløst og skulle kommentere dette for han, da han kommer med alt mulig av unnskyldinger. Jeg føler jeg er god og ha nå, frem til han kanskje får en av eksene han så sterkt ønsker? 
Det er vel ikke jeg som er sykelig sjalu oppi dette? 

Anonymkode: f3ada...9fb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk har veldig ulike forhold til sosiale medier og mange er "sosialt sølete" og skjønner ikke grenser eller kotymer. 

Jeg er voksen mann og har ikke ekser på sosiale medier. Ikke engang eks-kona. Hun er mor til mine barn og jeg vet hvordan det går med henne. Er det noe vi trenger å snakke om så klarer vi det. Men jeg trenger ikke sitte og se på bildene hennes og "like" dem. Det er sosialt uintelligent og respektløst overfor ny partner. 

Men jeg vet ikke hva jeg skal si dersom jeg får ny partner og hun har ekser på sine medier. Jeg synes det blir litt kontrollerende å be henne slette dem. 

Mitt beste forslag er å ta det opp på en saklig måte uten å presse ham på det først. Men på ett punkt må han utfordres på hva som er viktigst for ham; dine følelser eller kontakten og oppdateringer på eks-kjæresten. Derfra er det vanskelig å spå hvor samtalen bærer. 😉

Anonymkode: ab802...a59

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter eksen min stadig vekk på fester og andre sosiale ting i vennegjengen. Det ville vært svært unaturlig for meg å bare slette han fra alle sosiale medier... 

Anonymkode: 4daf8...1fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

du skjønner det er derfor man har date, og når det ikke er endringsholdning, eller at han ikke forstår at det kan forstyrre deres eget forhold, så gir det ikke mye kjærlighet mellom dere to. 

Husker du noe av det som du spurte på deres date?

Anonymkode: e7cc5...fba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg møter eksen min stadig vekk på fester og andre sosiale ting i vennegjengen. Det ville vært svært unaturlig for meg å bare slette han fra alle sosiale medier... 

sosiale medier er jo en digitalt form for historier man får automatisk fordi man er tunet seg inn i deres venneliste. Derfor blir gjensynsblikk særdeles tynnslipt og man har egentlig ingenting å snakke om når man ved en annledning skulle møtes i ekte person.

AnonymBruker
Skrevet

En kjæreste som tvinger meg til å bryte bånd med andre, enten det er ex’er eller andre mannlige relasjoner, og enten det er fysisk eller digitalt. Han blir ikke min kjæreste særlig lenge. Det bestemmer jeg sjøl. Jeg har flere ex’er på sosiale medier, fordi de er ålreite menn jeg ikke har noe som helst imot, tvert imot er de så bra at jeg tok de inn i livet en gang. Jeg vil ikke ha en seksuell- eller kjæresterelasjon til de lenger. Det er helt uaktuelt. Men når vi har vært så nære, er det for meg helt naturlig å fortsatt være en liten del av hverandres liv. Jeg har ikke kranglet med noen av de da, ved vondt brudd kunne det sikkert blitt noe annet. Og hvis de fjerner meg blir jeg ikke sår, det styrer de selv også. Men per nå tror jeg faktisk alle ex’er fra «voksenlivet» er på snap og/eller face.

Dette sørget jeg selvfølgelig for at ble tidlig kommunisert med ny kjæreste, at er måten jeg må ha det på. Og ikke noe man skal måtte krangle på senere.

Anonymkode: 6b0a8...910

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Folk har veldig ulike forhold til sosiale medier og mange er "sosialt sølete" og skjønner ikke grenser eller kotymer. 

Jeg er voksen mann og har ikke ekser på sosiale medier. Ikke engang eks-kona. Hun er mor til mine barn og jeg vet hvordan det går med henne. Er det noe vi trenger å snakke om så klarer vi det. Men jeg trenger ikke sitte og se på bildene hennes og "like" dem. Det er sosialt uintelligent og respektløst overfor ny partner. 

Men jeg vet ikke hva jeg skal si dersom jeg får ny partner og hun har ekser på sine medier. Jeg synes det blir litt kontrollerende å be henne slette dem. 

Mitt beste forslag er å ta det opp på en saklig måte uten å presse ham på det først. Men på ett punkt må han utfordres på hva som er viktigst for ham; dine følelser eller kontakten og oppdateringer på eks-kjæresten. Derfra er det vanskelig å spå hvor samtalen bærer. 😉

Det har man, for meg virker det som han har en del bekreftelsesbehov, deler mye offentlig eller for venner, greit nok og dele for venner, men jeg mener det finnes grenser.

Han syntes ikke noe om at jeg hadde en del mannlige venner, fordi han mener menn kun er ute etter en ting. Etter et år med han så har de mannlige vennskapene jeg hadde forduftet. Jeg respekterte hans ønske, men det er ikke gjensidig. Det var heller aldri noe mer enn vennskapelig med mine kompiser. Ja jeg har noen på snap og face, men det finnes ingen dialog mellom noen og det sendes ikke en snap en gang. Men jeg må på en måte tåle at han samler på ekser, det blir veldig dobbeltmoralsk for meg. Han har kalt meg kontrollerende, men jeg mener det skal være gjensidig. Det er ikke slik at jeg «stalker» hans sosiale medier, men venner av venner kommer som forslag. Og det tror han heller ikke noe på, han mener jeg oppsøker og finner det ut. Jeg er ikke spesielt sjalu av meg heller, men det begynner og bli litt mye ekser inn i bildet.

Jeg har vel så og si prøvd dit forslag og det kommer ingen vei, han går i forsvar, blir litt høy i stemmen og har utallige unnskyldinger på hvorfor. Han kan også nevne mine gamle kompiser, som ikke en gang er i bildet i dag. Det blir veldig barnslig for meg. Jeg kan alltid prøve igjen, men da blir det nok kroken på døra da jeg tror det er viktigere for han med ekser på sosiale medier enn vårt forhold.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen av hans ekser er i hans sosiale omkrets. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

du skjønner det er derfor man har date, og når det ikke er endringsholdning, eller at han ikke forstår at det kan forstyrre deres eget forhold, så gir det ikke mye kjærlighet mellom dere to. 

Husker du noe av det som du spurte på deres date?

Han har forandret seg ganske mye ila det ene året. Han ønsket ikke at jeg skulle ha ekser på sosiale da det gir feil signal, da mener jeg det går begge veier. Han fjernet en del til og begynne med men de har nå dukket opp igjen. Han virket som en veldig ålreit fyr og er jo det enda, men dette med at han skal kunne ha de eksene han måtte ønske på sosiale blir feil når jeg ikke kan. Tar jeg det opp på en saklig måte, så ender det alltid i en tragedie, han blir som en liten unge som ikke får viljen sin. Vi var begge to veldig tydelig på hva man ønsket i livet, men nå føler jeg at jeg kun er god nok akkurat nå. Når det skjer gang på gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei.

Jeg syns nesten det er pinlig og spørre om, vi er 35 og 37 år!

Er i et forhold som har vart i litt over 1 år.

Han jeg er i et forhold med har en del ekser på sosiale medier, snapchat og facebook. Jeg har kommentert dette for han tidligere, da jeg mener man ikke skal «samle» på eksene sine. Jeg må bare få luftet ut litt her da jeg oppdaget at han har lagt til enda en av sine ekser på facebook, snapchat vet jeg ikke. Jeg vet ikke eksakt hvor mange ekser han faktisk har på snap, utenom de 2 han har nevnt. Han unnskylder dette med at han bryr seg om mennesker, vil gjerne vite hvordan det går i livet dems. Han påstår han ikke snakker med noen av de, noe jeg har null tro på. Jeg mener det ikke er noen grunn for og ha kontakt med en eks, eneste grunnen for min del er om en skulle hat felles barn sammen, noe han ikke har med noen. Han sier også at han aldri kunne tenkt seg noen av dem tilbake. Men nå kjenner jeg at jeg faktisk ikke orker dette og ta det opp med han er ikke noe hensikt da han går rett i forsvar mener jeg. At han la til enda en eks på facebook gjør at jeg faktisk ikke klarer og stole 100% på han lenger. Og det er håpløst og skulle kommentere dette for han, da han kommer med alt mulig av unnskyldinger. Jeg føler jeg er god og ha nå, frem til han kanskje får en av eksene han så sterkt ønsker? 
Det er vel ikke jeg som er sykelig sjalu oppi dette? 

Høres ut som dere er en dårlig match. Kanskje likegreit å la han få slippe videre drama fra deg ved gjøre det slutt med han? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er jo litt forskjell på det her og det å bevisst legg til ENDA en eks når du allerede vet at kjæresten din synes det er ubehagelig med alle de andre eksene du har på SOME. Det er jævli respektløst

Anonymkode: 4487e...0be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen av hans ekser er i hans sosiale omkrets. 

Han har forandret seg ganske mye ila det ene året. Han ønsket ikke at jeg skulle ha ekser på sosiale da det gir feil signal, da mener jeg det går begge veier. Han fjernet en del til og begynne med men de har nå dukket opp igjen. Han virket som en veldig ålreit fyr og er jo det enda, men dette med at han skal kunne ha de eksene han måtte ønske på sosiale blir feil når jeg ikke kan. Tar jeg det opp på en saklig måte, så ender det alltid i en tragedie, han blir som en liten unge som ikke får viljen sin. Vi var begge to veldig tydelig på hva man ønsket i livet, men nå føler jeg at jeg kun er god nok akkurat nå. Når det skjer gang på gang.

selvsagt skal det gå begge veier. Det er åpenbart, og dette er typisk menn som skal ha full kontroll. Så jeg synes du skal like gjerne med stor frihet legge til dine tidligere ekser i din sosiale plattform. 

Du må virkelig tenke igjennom hva som er best for deg. Det er liksom ikke bare bare å bytte kjæreste heller i voksen alder. For man er jo i en slags etableringsfase. 

• Liker 1
Skrevet

Så du mener han skal føye seg etter deg fordi DU mener noe men når han mener noe så er det feil?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En kjæreste som tvinger meg til å bryte bånd med andre, enten det er ex’er eller andre mannlige relasjoner, og enten det er fysisk eller digitalt. Han blir ikke min kjæreste særlig lenge. Det bestemmer jeg sjøl. Jeg har flere ex’er på sosiale medier, fordi de er ålreite menn jeg ikke har noe som helst imot, tvert imot er de så bra at jeg tok de inn i livet en gang. Jeg vil ikke ha en seksuell- eller kjæresterelasjon til de lenger. Det er helt uaktuelt. Men når vi har vært så nære, er det for meg helt naturlig å fortsatt være en liten del av hverandres liv. Jeg har ikke kranglet med noen av de da, ved vondt brudd kunne det sikkert blitt noe annet. Og hvis de fjerner meg blir jeg ikke sår, det styrer de selv også. Men per nå tror jeg faktisk alle ex’er fra «voksenlivet» er på snap og/eller face.

Dette sørget jeg selvfølgelig for at ble tidlig kommunisert med ny kjæreste, at er måten jeg må ha det på. Og ikke noe man skal måtte krangle på senere.

Ja det blir som sagt dobbeltmoralsk for min del når han hadde så mye imot mine ekser og kompiser. Så begge to fjernet for hverandre, så har jeg jo med tiden merket at eksene hans dukker opp både her og der. Når dette da har blitt tatt opp går han i forsvar, hisser seg litt opp, snakker stygt om eksene sine, ene eksen var visst mye utro også, så da kan jeg hvertfall ikke forstå at man ønsker og ha vedkommende på sosiale. For min del dreper dette forholdet nå, da tilliten blir veldig liten til han. Om det så er helt uskyldig fra hans side. Jeg har jo ingen bevis på noe, men det blir for dumt at man i så voksen alder legger til ekser igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det blir som sagt dobbeltmoralsk for min del når han hadde så mye imot mine ekser og kompiser. Så begge to fjernet for hverandre, så har jeg jo med tiden merket at eksene hans dukker opp både her og der. Når dette da har blitt tatt opp går han i forsvar, hisser seg litt opp, snakker stygt om eksene sine, ene eksen var visst mye utro også, så da kan jeg hvertfall ikke forstå at man ønsker og ha vedkommende på sosiale. For min del dreper dette forholdet nå, da tilliten blir veldig liten til han. Om det så er helt uskyldig fra hans side. Jeg har jo ingen bevis på noe, men det blir for dumt at man i så voksen alder legger til ekser igjen.

utrolig at du skal få høre sånne ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

selvsagt skal det gå begge veier. Det er åpenbart, og dette er typisk menn som skal ha full kontroll. Så jeg synes du skal like gjerne med stor frihet legge til dine tidligere ekser i din sosiale plattform. 

Du må virkelig tenke igjennom hva som er best for deg. Det er liksom ikke bare bare å bytte kjæreste heller i voksen alder. For man er jo i en slags etableringsfase. 

Har vært inne på tanken. Til og begynne med virket det som sjalusi fra hans side men etter hvert har jeg tenkt det var kontrollerende, da jeg satt igjen med null kompiser. 
Og nei det er ikke bare bare og få seg ny kjæreste ettersom man blir eldre. Jeg tenker man har det bedre som singel enn med en mann som må legge til alt av ekser på sine sosiale.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Så du mener han skal føye seg etter deg fordi DU mener noe men når han mener noe så er det feil?

Han har da klagd på mine ekser og kompiser til og begynne med, jeg respektere det og fjernet en god del. Men han skal få lov til og legge til de han måtte ønske av ekser? I ettertid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig på å gå videre.

Men jeg hadde én eks jeg pratet med selv 20 år etter brudd.

Jeg brøt med han da jeg innså jeg var en "hemmelighet" for samboeren hans gjennom over 10 år.

Det føltes feil og skittent.

Forloveden min er venn med sin første kjærlighet som varte over 10 år på FB. De har ikke kontakt. Hun har mann og barn. Hun likte innlegget vi delte der vi erklærte kjærligheten vår til hverandre.

Med eksmannen må jeg ha noe kontakt pga unge. Men det er kun mht samvær og praktiske ting.

Når jeg er ferdig med et forhold så er jeg ferdig og har null behov for kontakt.

Anonymkode: 5e163...e4f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vært inne på tanken. Til og begynne med virket det som sjalusi fra hans side men etter hvert har jeg tenkt det var kontrollerende, da jeg satt igjen med null kompiser. 
Og nei det er ikke bare bare og få seg ny kjæreste ettersom man blir eldre. Jeg tenker man har det bedre som singel enn med en mann som må legge til alt av ekser på sine sosiale.

kompiser trenger du, du skal ikke kveles. Relasjoner man har bygd opp steg for steg i livet var der akkurat når du trengte dem, og de har gjort mange gode ting ovenfor deg. Så du skal ikke være redd å gjenoppta kontakten, for du trenger du dem også. 

Singel er selvsagt ikke å foretrekke. Men så var dem som kunne komme opp et nivå slik at dem legger av seg det barnslige. Det er dem du kan møte der du minst venter det...  tiltrekningskraften starter alltid med noe man liker ved en... så kommer neste fase der man kommer dypere innpå hverandre, og det er der man lærer hverandre å kjenne enda mer... 

uansett date spørsmål skal man ikke undervurdere, for det er det signaleffekter du trenger for å forstå at en person er ment for deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har da klagd på mine ekser og kompiser til og begynne med, jeg respektere det og fjernet en god del. Men han skal få lov til og legge til de han måtte ønske av ekser? I ettertid.

Hva sier han når du sier dette til han da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra du kommuniserer spnt tidlig. Jeg hadde ikke giddet å involvere seg med en som bryr seg så lite om partnerens følelser. 👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...