AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Vi skal i bryllup i Sør-Europa (brudeparet er derfra og bor der) i sommer og trenger tips til gave. Siden vi bruker ganske mye penger på reise og opphold, tenker jeg å holde prisen på gave på rundt 1000 kr. Siden vi skal ta fly ned, er det fint om gaven er lett å frakte. Anonymkode: 14820...251
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Ildhane lysestake. Norsk designklassiker. Anonymkode: 92b0e...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Hva er vanlig å gi i gave i det landet? Noen steder er jo det mest vanlig med pengegaver. Anonymkode: 54e90...224 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni I Spania er det feks vanlig å gi penger, typisk rundt 150-200 Euro per pers. Anonymkode: 54e90...224
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Penger eller opplevelser. Evt forbruksvarer (norske matvarer f.eks). Ikke gi type pyntegjenstander til folk, i noen sammenheng. Det er bare å gi folk en byrde. Ingen lysestaker, telysestaker eller bilder jeg har fått har jeg noen gang hatt lyst til å ha i hjemmet mitt. Anonymkode: 821f8...74b 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Har de en gaveliste? Vi var invitert i et bryllup i Tyskland for noen år siden og da kunne man kjøpe fra en liste. Brudeparet lager en liste hos en butikk, og hver gjest kan da velge noe fra den lista utifra egen budsjett. Slipper all frakt og innpakning og brudeparet fikk gavene hjem på døra etter bryllupet. Ellers ville jeg holdt meg til pengegave! Anonymkode: 1522b...2df 4
Rosa Sløyfe Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 13.45): Vi skal i bryllup i Sør-Europa (brudeparet er derfra og bor der) i sommer og trenger tips til gave. Siden vi bruker ganske mye penger på reise og opphold, tenker jeg å holde prisen på gave på rundt 1000 kr. Siden vi skal ta fly ned, er det fint om gaven er lett å frakte. Anonymkode: 14820...251 Jeg anbefaler og gi penger Di fleste i dag har det meste man trenger og få masse ting man ikke trenger/ har plass til blir bare en irritasjon 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 22.54): Ildhane lysestake. Norsk designklassiker. Anonymkode: 92b0e...dcd Hadde jeg fått en slik hadde jeg blitt så skuffet😂 Anonymkode: 9468c...0de 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni Gi de penger og et kort med noe typisk norsk(eventuelt en norsk suvenir) Anonymkode: 3132a...41a
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni spør chatgpt om hva som er vanlig å gi i landet/regionen, gitt type bryllup etc. Ikke penger... med mindre det er tradisjonen i landet. Det er en forferdelig "gave" Anonymkode: 85f96...d7e
AnonymBruker Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni En vakker blomstervase. Fikk en i bryllupsgave selv og tenker på giverne hver gang den er i bruk. Anonymkode: a64e6...673
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.06): spør chatgpt om hva som er vanlig å gi i landet/regionen, gitt type bryllup etc. Ikke penger... med mindre det er tradisjonen i landet. Det er en forferdelig "gave" Anonymkode: 85f96...d7e Jeg syns det er mye bedre og få penger, jeg og mannen har allt vi trenger så nå har vi mange gaver vi ikke har plass til som vi bare må selge/kaste Anonymkode: 19457...ea5 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.06): spør chatgpt om hva som er vanlig å gi i landet/regionen, gitt type bryllup etc. Ikke penger... med mindre det er tradisjonen i landet. Det er en forferdelig "gave" Anonymkode: 85f96...d7e Hun skriver "Sør-Europa". Både i Italia og i Spania er det vanlig med pengegaver. Anonymkode: 1b6d8...14d 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Jeg ville gitt en gave som representerer noe norsk på en eller annen måte. Hva med noe så tradisjonelt som et kakesett fra Hardanger bestikk? Dette, for eksempel: https://hardangerbestikk.no/produkt/hardanger-kakesett/ Om de har kakespade fra før, gjør ikke noe. Kakespader er jo noe man helt fint tåler å eie flere av. Dette settet er dessuten uten mønster, så det er ganske nøytralt og kan passe sammen med mye forskjellig bestikk. Ildhanen synes jeg også er et godt forslag. 👍 Det er prisbelønt design. Anonymkode: 70507...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni TS her. Takk for innspill. Penger er uaktuelt. Likte det kakesettet fra Hardangerbestikk. Det var et fint design og er enkelt å ta med. Skal sjekke ut det! Har tenkt på et fint ullpledd i norsk design også, men det tar jo mye plass i baggasjen… Anonymkode: 14820...251 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni Bor dere på sentrale østlandet så ta en tur på Hadeland glassverk og kjøp noe fint i fabrikkutsalget der. Jeg ville helst kjøpt noe man kan bruke, ikke bare pynt som en vase eller lysestake. Anonymkode: c1bce...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni Til våre venner og familie i Sør-Europa kjøper vi som regel en Bjørklund ostehøvel for myke oster, og et fint serveringsfat (stein eller lignende holdbart). Ostehøvel er det ingen/meget få som har. Ellers ville vi gitt penger, det er veldig vanlig. Anonymkode: 5fdfe...ee5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå