AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Prøver å se på diverse flyvninger til Australia fra Oslo. Det trenger ikke være veldig direkte, og en relativt gradvis tilnærming til jet-lagen er bra. Tenkte kanskje å dra innom Istanbul som første trinn (med mindre det er uhorvelig varmt der i juli, men går kanskje for en dag). Elsker Istanbul og det går vel mange ruter derfra. Hadde også vært morsomt å inkludere Singapore. Digger Japan og Sør-Korea, men det er nok litt mer en omvei, tror jeg. Altså, er litt opptatt av behagelig reise og ikke komme frem så fort som mulig Anonymkode: b835a...919
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Ta en stop-over i Bangkok eller Singapore, så tar dere Jetstar til Perth i Vest-Austarlia. Flytur på 3-4 timer og ikke så avskrekkende dyrt når man tenker på avstand. www.jetstar.com Anonymkode: 21ae0...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Jeg pleier å dra via Singapore. Hvor i Australia vil dere? Anonymkode: e8ee8...4ce
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Skal du både til NZ og Australia? Hvis du skal reise til Europa til NZ (eller retur), tenker jeg den desidert morsomste måten å komme seg dit på, er å fly via USA og over Stillehavet. Hvis du er interessert i stopover på veien, er det mange fantastiske steder å besøke som man ellers sjelden drar til som nordmann, her snakker vi rene stillehavsparadis som Fiji, Cook Islands, Tahiti etc. Air New Zealand. Til/fra Australia (jeg reiste i fjor) var Doha med Qatar Airlines, Singapore Airlines via Singapore og evt Thai via Bangkok de beste alternativene, med kombinasjonen pris/reisetid. Evt også Emirates tror jeg. Ville kanskje ikke stoppet i Qatar/Dubai, og du har uansett ikke kommet særlig langt på veien når du har kommet dit (også mtp tidsforskjellen). Singapore er morsomt å besøke. Men lite slår altså Stillehavsøyene synes jeg, hvis du vil legge inn en uke eller to til på veien til/fra NZ. Dette er selvsagt bare aktuelt hvis du skal ikke skal fly til/fra Australia, og fly t/r NZ derfra. I teorien kan man fly til Australia via Stillehavet også, men det er ikke den mest praktiske ruta akkurat. Anonymkode: fc255...24d
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du både til NZ og Australia? Hvis du skal reise til Europa til NZ (eller retur), tenker jeg den desidert morsomste måten å komme seg dit på, er å fly via USA og over Stillehavet. Hvis du er interessert i stopover på veien, er det mange fantastiske steder å besøke som man ellers sjelden drar til som nordmann, her snakker vi rene stillehavsparadis som Fiji, Cook Islands, Tahiti etc. Air New Zealand. Til/fra Australia (jeg reiste i fjor) var Doha med Qatar Airlines, Singapore Airlines via Singapore og evt Thai via Bangkok de beste alternativene, med kombinasjonen pris/reisetid. Evt også Emirates tror jeg. Ville kanskje ikke stoppet i Qatar/Dubai, og du har uansett ikke kommet særlig langt på veien når du har kommet dit (også mtp tidsforskjellen). Singapore er morsomt å besøke. Men lite slår altså Stillehavsøyene synes jeg, hvis du vil legge inn en uke eller to til på veien til/fra NZ. Dette er selvsagt bare aktuelt hvis du skal ikke skal fly til/fra Australia, og fly t/r NZ derfra. I teorien kan man fly til Australia via Stillehavet også, men det er ikke den mest praktiske ruta akkurat. Anonymkode: fc255...24d Altså, første linje: Hvis du tenker å reise FRA Europa TIL New Zealand, eller omvendt. Det ble to «til» der. Anonymkode: fc255...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå