Gå til innhold

Hvor gammel var din oppvaskmaskin da den sluttet å fungere ordentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 11 år gammel Bosch oppvaskmaskin. Den fungerer fremdeles helt fint, ikke merket noe galt med den. Men jeg begynner så smått og forvente at noe kan/vil skje snart, da den begynner jo å dra på årene og elektriske dingser i dag ikke pleier å vare så særlig lenge. Så jeg har for lengst begynt å sette av penger til ny på en sparekonto, og har nok penger til en ny der nå. Nå er det bare å vente.

Begynte å lure litt i denne forbindelse med hva slags erfaringer folk har med oppvaskmaskiner.

Hvor lenge fungerte din oppvaskmaskin før den røyk? Hvor lenge har du hatt den du har nå som ennå fungerer og hvilket merke er den?

Anonymkode: fdb73...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min stoppet brått her en dag. Ble en ny ja. 10 år var den. Så fornøyd med brukstiden der👍🏼

Anonymkode: a1a44...300

AnonymBruker
Skrevet

Min ble bare 7 år gammel... kjøpte ny og der slutta pumpa å virke etter et halvt år... det var dog selvsagt garanti. Oppvaskmaskin er det som ryker fortest, har jeg inntrykk av. Vaskemaskina mi er over 20. Koketopp (induksjon) er også nå nesten 20 år. 

Anonymkode: 0ab4c...e3d

AnonymBruker
Skrevet

12 år var siste. Den andre før var bare 6 år.

Anonymkode: 311ba...11a

Skrevet

Kjøpte en Electrolux i 2012 og den tok kvelden i vinter. Så den holdt i 12 år ca. Har vært noen runder med feilmeldinger og ødelagte deler i løpet av de årene, men den har alltid kommet seg igjen. Denne gangen ble det lekkasje i bunnen og etterhvert jordfeil, så da måtte den ut. Nå har vi kjøpt ASKO, og er fornøyde sålangt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en helt ny maskin for 20 år siden. Den holdt i 3 år. Pga at vi hadde kjøpt den via firmaet til mannen min (han jobbet hjemmefra), var det ikke forbrukerkjøp, og dermed heller ikke 5 års reklamasjonstid. :eeeh: 
Da kjøpte vi en brukt, to år gammel oppvaskmaskin som vi hadde i 15 år. Den funket fremdeles helt som den skulle da vi byttet den ut, men da fikk vi en nesten ubrukt oppvaskmaskin av et familiemedlem som skulle flytte til en bolig med integrerte hvitevarer. Den var ganske mye mer stillegående, noe vi hadde ønsket oss en stund. Den maskina er vel blitt 4-5 år nå, og den funker heldigvis fint ennå. 

PS: Før noen begynner med nægging og ædda-bædda i forbindelse med å kjøpe ting med firmaets penger: oppvaskmaskina var den eneste tingen vi noensinne kjøpte på firmaet, for vi ville ikke utnytte det, og det er den eneste tingen som har gått i stykker før forventet levetid. 

Anonymkode: b43fe...a57

AnonymBruker
Skrevet

Har en Siemens fra 1995. Den fungerer fortsatt og har aldri hatt noe trøbbel med den.

Anonymkode: 12b2e...711

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde en LG som holdt i nesten 20 år før elektronikken tiltet. (husker ikke nøyaktig kjøpsår men den holdt 18-20 år)
Var mulig å fikse men kjøpte meg en ny LG som jeg er storfornøyd med, som jeg regner med vil ha en levetid på ca 10 år.

• Liker 1
Skrevet

25 år :) Da måtte jeg gjerne sette den på 3 ganger før det ble rent så da fikk den pensjonere seg 😂

AnonymBruker
Skrevet

Min Electrolux har snart 30 års jubileum, og vasker fortsatt like bra.

Anonymkode: 3f089...871

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en Miele som er 17 år gammel og fungerer fortsatt utmerket.

Anonymkode: 95e57...ae1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har en 11 år gammel Bosch oppvaskmaskin. Den fungerer fremdeles helt fint, ikke merket noe galt med den. Men jeg begynner så smått og forvente at noe kan/vil skje snart, da den begynner jo å dra på årene og elektriske dingser i dag ikke pleier å vare så særlig lenge. Så jeg har for lengst begynt å sette av penger til ny på en sparekonto, og har nok penger til en ny der nå. Nå er det bare å vente.

Begynte å lure litt i denne forbindelse med hva slags erfaringer folk har med oppvaskmaskiner.

Hvor lenge fungerte din oppvaskmaskin før den røyk? Hvor lenge har du hatt den du har nå som ennå fungerer og hvilket merke er den?

Anonymkode: fdb73...83c

Hadde en Bosch som holdt i 14 år.

AnonymBruker
Skrevet

Oppvaskmaskiner er svært enkle maskiner, de fleste varer i 10+ år, og er vanligvis ganske enkle å reparere

Anonymkode: c1290...8a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår forrige var en AEG som holdt i 10 år.  (Det er vel forventet levetid på noe sånt i dag, tror jeg.) 

Den vi har nå, er en Miele, og den har så langt holdt i 7 år, og jeg forventer at den holder i en god del til. 

Anonymkode: 28a5a...434

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke nøyaktig hvor gammel den er men iallfall 15-16 år, hvis ikke mer. Brukes i snitt en gang om dagen og er like fin som den dagen vi kjøpte den.

Anonymkode: d1adc...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en 15 år gammel whirlpool, null problem med den. En del røk en gang, men fantes faktisk ekstradel, så den fikset vi uten problem. Vasker like rent fortsatt. I bruk hver eneste dag. Kom med huset, har ønsket at den skulle ryke i snart 10 år 😛 Samme med kjøleskapet... men nei da... Spent på hvor lenge de holder, nå har det gått sport i å ikke bytte de ut før de ryker uansett. Morsomt.

Anonymkode: 22cf4...24e

Skrevet

Nyfødt. Den er så tragisk at den ikke klarer å skylle av brødsmuler på en tallerken uten noe annet søl på. Aldri sett på makan 😅 Skal byttes ut, men er integrert så vi venter til vi skal ta hele kjøkkenet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...