AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Visste ikke at man kun skal ha en HALV teskje maks om dagen. Jeg skulle strø litt på havregrøten og whopps så ble det en god slump (sikkert en del teskjeer). Så tenkte jeg, jaja det gjør ikke noe. Kjente at jeg fikk litt vondt i magen etter måltidet (ferdig nettopp). Derfor søkte jeg det opp Hva gjør jeg??? Anonymkode: dd8e6...452
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Aldri hørt om eller brydd meg om. Kan neppe være så farlig så lenge du ikke har spist flere teskjeer av det og gjør det hver dag. Anonymkode: ef412...132 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri hørt om eller brydd meg om. Kan neppe være så farlig så lenge du ikke har spist flere teskjeer av det og gjør det hver dag. Anonymkode: ef412...132 Men det ble temmelig mye på grøten. Målte en halv teskje og så hvor lite det var. Det må ha vært MANGE teskjeer i grøten min. Det kan visst føre til leverskade Anonymkode: dd8e6...452
Roci Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni Det er ikke farlig om du har "overdosert" på kanel en enkelt gang. Men kjøp ekte ceylonkanel, den er litt dyrere men inneholder mye mindre kumarin enn "vanlig" (cassia) kanel. Kumarin er det stoffet i kanel som kan være skadelig for leveren ved høyt inntak over tid. 5
Phoenix Heart Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni Ingen grunn til panikk, du kommer til å overleve. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni Phoenix Heart skrev (Akkurat nå): Ingen grunn til panikk, du kommer til å overleve. Ja men leversvikt er jo farlug Anonymkode: dd8e6...452
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men leversvikt er jo farlug Anonymkode: dd8e6...452 Ring legen og spør, jeg er ganske sikker på at det går bra, men for din egen indre ro, ring legekontoret ditt. Anonymkode: 7c882...574 1
Phoenix Heart Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja men leversvikt er jo farlug Anonymkode: dd8e6...452 Om du spiser kanel daglig anses det som farlig for leveren, mener det da er snakk om ca 2 dl, kanel hver dag. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Visste ikke at man kun skal ha en HALV teskje maks om dagen. Jeg skulle strø litt på havregrøten og whopps så ble det en god slump (sikkert en del teskjeer). Så tenkte jeg, jaja det gjør ikke noe. Kjente at jeg fikk litt vondt i magen etter måltidet (ferdig nettopp). Derfor søkte jeg det opp Hva gjør jeg??? Anonymkode: dd8e6...452 Hadde folk fått leversvikt av sporadisk for mye kanel hadde det vært solgt som rottegift og ikke krydder. Det er lov å tenke litt. Anonymkode: 3246c...0b8 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Du kommer til å overleve, det er hvis du spiser dette hver dag som evnt blir et problem. Det du gjør er å kjøpe ceylon kanel fremfor den vanlige, den inneholder mindre kumarin som er det som gjør mye kanel skadelig. Fåes i noen matbutikker, og helsekost. Smaker også bedre. Anonymkode: 57614...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Phoenix Heart skrev (5 minutter siden): Om du spiser kanel daglig anses det som farlig for leveren, mener det da er snakk om ca 2 dl, kanel hver dag. Anbefalt for voksen person er 1 teskje. Jeg tror du blander med te med kanel. der er det anbefalt maks 2 dl per dag. Man kan fint spise litt mer enn det sporadisk, dette er snakk om hvis man spiser det daglig gjennom livet. Anonymkode: 139c7...a44
Maleficenta Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men det ble temmelig mye på grøten. Målte en halv teskje og så hvor lite det var. Det må ha vært MANGE teskjeer i grøten min. Det kan visst føre til leverskade Anonymkode: dd8e6...452 Ja du dør nå iallefall ikke....
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Det er derfor kanel brukes som selvmordsmetode, så dødelig Nei. Anonymkode: 1624b...322 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Slapp av du dør ikke, du har spist mye kanel en dag liksom. Anonymkode: 02fa6...dea 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ring legen og spør, jeg er ganske sikker på at det går bra, men for din egen indre ro, ring legekontoret ditt. Anonymkode: 7c882...574 Nei, det er Giftinformasjonen man i så fall må ringe. Anonymkode: 81bfd...45b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå