AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Bor i by hvor det er sirener fra før av så at mobilen skal gnåle gidder jeg ikke. Men hvordan skrur end et av ? NRK er ikke mye til hjelp bare sier det går ikke... ? https://www.nrk.no/buskerud/nodvarsel_-derfor-kommer-det-_lydsjokk_-pa-mobilen-to-ganger-i-aret-1.17441921 Anonymkode: da9b1...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Skrudde av "emergency alerts", funker det ? Eller må jeg vente til neste år for å se Har android Anonymkode: da9b1...7b2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Jeg setter bare på alarm et par minutter før kl. 12, og blir da påminnet å sette mobilen i flymodus til skrålet er over. Tyfonene er mer enn høye nok her. Anonymkode: 848a6...4b5 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg setter bare på alarm et par minutter før kl. 12, og blir da påminnet å sette mobilen i flymodus til skrålet er over. Tyfonene er mer enn høye nok her. Anonymkode: 848a6...4b5 Ganske sikker på at det er "emergency alert" og kan visst skrus av i settings i anroid, vet ikke hvorfor NRK ikke skrev det men de vil vel ikke at folk skal skru det av, folkeopplysning er flott takk NRK. Anonymkode: da9b1...7b2 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni Tullet? Skal prise oss lykkelig for det! Anonymkode: 9fc87...0b6 28 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni Det er jo bare å skru det av akkurat når den varsler. Tilogmed junior klarte det (har fri fra skolen idag) Anonymkode: ec5d4...39e 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni Hvorfor går folk i fistel av dette? Aaaaahhhhh!! Det kommer lyd fra mobilen min!! Den dagen du faktisk trenger varsel er du nok fornøyd. Anonymkode: f42a8...0b1 29 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni Helt dustete å skulle skru av nødvarsel bare fordi man bor i en by hvor man hører tyfoene bra. En dag er du ikke i denne byen, men et sted hvor man kanskje ikke hører noen tyfon, og det er faktisk reelt... Men så får du det ikke med deg bare fordi du synes det er pes at du må høre på et testvarsel i 2 sekunder 2 ganger i året.... Anonymkode: d84e4...6ce 17 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor går folk i fistel av dette? Aaaaahhhhh!! Det kommer lyd fra mobilen min!! Den dagen du faktisk trenger varsel er du nok fornøyd. Anonymkode: f42a8...0b1 Oljens grøde har gjort nordmenn til et korttenkt folk. Anonymkode: 59f5d...0f8 9 3
senior Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo bare å skru det av akkurat når den varsler. Tilogmed junior klarte det (har fri fra skolen idag) Anonymkode: ec5d4...39e Og selv gamlefar greide det uten hjelp . . . ikke engang hjelp yngre garde . . . Den som klager på dette kan ikke ha reelle problemer . . . 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tullet? Skal prise oss lykkelig for det! Anonymkode: 9fc87...0b6 Prise oss lykkelig over å ha en regjering som fører krig mot verdens største atommakt og vår gode nabo i over tusen år? Dere tosifrede kan få sagt det. Anonymkode: 1818c...c10 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Jeg håper du får til å skru det av, også kommer det et oppriktig nødvarsel du ikke får med deg. Anonymkode: 41d73...878 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Flymodus Anonymkode: bdb1a...d77 Jada eller skru av telefonen helt... Men jeg ønsker en fungerende telefon,uten sirene tull, heldigvis fant jeg løsningen AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg håper du får til å skru det av, også kommer det et oppriktig nødvarsel du ikke får med deg. Anonymkode: 41d73...878 ok men .... sirenen går jo på alle telefonene rundt meg, så skal mye til å ikke få det med seg. En risiko jeg er villig til å ta, og er mitt valg. senior skrev (1 time siden): Og selv gamlefar greide det uten hjelp . . . ikke engang hjelp yngre garde . . . Den som klager på dette kan ikke ha reelle problemer . . . Jeg er vant til å google og få svar, google ga meg nrk, som ga svaret flymodus... som var feil/dårlig svar Så skal jeg fordi jeg fikk feil svar, føle meg dum eller noe, kan ikke NRK heller være de dumme , hvorfor victim blame ? AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor går folk i fistel av dette? Aaaaahhhhh!! Det kommer lyd fra mobilen min!! Den dagen du faktisk trenger varsel er du nok fornøyd. Anonymkode: f42a8...0b1 Jeg foretrekker "Opt in". F:eks tenk at jeg skal gi deg en fin stol, også bare kaster jeg den inn vinduet ditt (som er åpent): Nå har du fått en fin stol, det er jo bra kanksje du trengte en stol også. Problemet er samtykke. Jeg bør spørre deg førsy "hei, vil du ha en fin gratis stol", også kan DU svare ja eller nei. Selv om svaret er ja, er det riktig å spørre før en kaster stolen inn i huset ditt. Er det vanskelig prinsipp å forstå? Dagens smarttelefoner er noe dritt, men som regel gir de deg valget om å samtykke (til at de samler all din data og selger det og bruker deg som en dum sau og hevder det er "praktisk" og bra ), som er idiotisk, men svarer du ja svarer du ja og greit nok Anonymkode: da9b1...7b2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Du kan skru av testvarsler. Søk etter nødvarsel på mobilen din og sett innstillinger der Anonymkode: 799a1...1e3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni Huff ja de ti sekundene en gang eller to i året tar virkelig knekken på en stakkar😅 #ilandsproblemer Anonymkode: bcf7f...20a 10 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jada eller skru av telefonen helt... Men jeg ønsker en fungerende telefon,uten sirene tull, heldigvis fant jeg løsningen ok men .... sirenen går jo på alle telefonene rundt meg, så skal mye til å ikke få det med seg. En risiko jeg er villig til å ta, og er mitt valg. Jeg er vant til å google og få svar, google ga meg nrk, som ga svaret flymodus... som var feil/dårlig svar Så skal jeg fordi jeg fikk feil svar, føle meg dum eller noe, kan ikke NRK heller være de dumme , hvorfor victim blame ? Jeg foretrekker "Opt in". F:eks tenk at jeg skal gi deg en fin stol, også bare kaster jeg den inn vinduet ditt (som er åpent): Nå har du fått en fin stol, det er jo bra kanksje du trengte en stol også. Problemet er samtykke. Jeg bør spørre deg førsy "hei, vil du ha en fin gratis stol", også kan DU svare ja eller nei. Selv om svaret er ja, er det riktig å spørre før en kaster stolen inn i huset ditt. Er det vanskelig prinsipp å forstå? Dagens smarttelefoner er noe dritt, men som regel gir de deg valget om å samtykke (til at de samler all din data og selger det og bruker deg som en dum sau og hevder det er "praktisk" og bra ), som er idiotisk, men svarer du ja svarer du ja og greit nok Anonymkode: da9b1...7b2 Omg for en sammenligning. Du er ikke helt god. Doro telefon får du få deg. Anonymkode: f42a8...0b1 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Man kan slå av nødvarsler i Innstillinger under Varslinger (Iphone). Jeg har det ikke på, og i tilfelle hadde jeg også telefonen på flymodus, for jeg la meg og sove 11:50 😆 Anonymkode: 2e37e...303
AnonymBruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg håper du får til å skru det av, også kommer det et oppriktig nødvarsel du ikke får med deg. Anonymkode: 41d73...878 Det sitter du å håper på andres vegne? Lavmål! Anonymkode: 44b27...077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå