Hoppetaujenta Skrevet 11. juni 2025 #21 Skrevet 11. juni 2025 Liker denne damen her. Morsom og fargerik. Dame Prue Leith fra engelsk bakeprogram på tv. 12 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #22 Skrevet 11. juni 2025 Jeg må være ei kjedelig kjerring med klær i hvitt,lyseblått/ mørkeblått og mitt korte hår.I en alder av 70 er det på høy tid å kle seg i farger,skjønner jeg.😯Men leopardmønster er grusomt så det er ikke aktuelt.. Anonymkode: c3426...728 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #23 Skrevet 11. juni 2025 Oss unge folk bryr oss alt for mye om hva andre tenker. Når du blir eldre innser du at livet er kort og hvis du vil prøve en stil, så må du gjøre det før du havner i kisten. Ganske brutalt sagt. Men slik er det. Anonymkode: 15908...20f 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #24 Skrevet 11. juni 2025 Hvorfor begynner ikke menn med det litt oftere? Anonymkode: e972e...0c2 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #25 Skrevet 11. juni 2025 Det er jo mer en kollektiv treng enn unik klesstil. Rart fenomen. Har registrert det sammen, men ikke tenkt noe mer enn det. Anonymkode: 98e84...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #26 Skrevet 11. juni 2025 Stor pike skrev (3 timer siden): Det er så deilig å gi flatt faen i hva andre mener og synes 😁 Det er vel nettopp det de ikke gjør? Et skrik om oppmersomhet i en livsfase der utseendet har falmet … . Anonymkode: afd98...b10 3 1
Adrenalina1 Skrevet 11. juni 2025 #27 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel nettopp det de ikke gjør? Et skrik om oppmersomhet i en livsfase der utseendet har falmet … . Anonymkode: afd98...b10 Det er vel heller de unge som skriker etter oppmerksomhet. Ser det overalt i sosiale media. 3 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #28 Skrevet 11. juni 2025 Syns det er kjempe kult at de er seg selv, men kjenner kun noen få eldre som kler seg fargerikt. Når du da snakker med dem så har dem jo som regel en ganske fargerik personlighet også! Anonymkode: 9d1b6...2ea 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #29 Skrevet 11. juni 2025 Elsker å møte på kvinner som tør å være seg selv, og er litt fargerike. Blir glad av det 🙂. De yngre må da snart være drittleie av beige, hvitt og sort? Leste artikkel i VG, min mote, i dag om at nå kommer fargene tilbake 🙂. De store motehusene smeller til med fargerike kolleksjoner. Jeg er 59, og liker farget. Har ikke ponchoer, asymetrisk sveis eller ulike øredobber da. Liker kjoler med farger, topper med farger til hvit linbukse osv. Ikke har jeg tynt hår heller. Halvlangt, lyst hår med mye fall. Anonymkode: f471e...f02 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #31 Skrevet 11. juni 2025 Jeg har alltid skilt meg ut med min eksentriske, fargerike klesstil. Er nå i midten av 30 årene. Elsker når eldre kvinner kjører denne stilen, men kunne ønske de turte å gjøre det før det er en "stereotype" aldersstil. Kjør på med egen stil, både eldre og yngre kvinner! ❤️ Anonymkode: 36d5c...a00 2 2 1
Sonit Skrevet 11. juni 2025 #32 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser mange damer som begynner å kle seg mer eksentrisk når de kommer i 60-70 årene, og da mener jeg: Asymmetrisk hårfrisyre Én lang øredobb, gjerne litt kunstnerisk stil Vide ponchoer Markert brilleinnfatning-sterk farge/ form Knallfarge på leppestift Knallfarge på klær Anonymkode: 0d39b...dad Det er typete og frekt Sånn bli ny med KK! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #33 Skrevet 11. juni 2025 En viss generasjon har også vokst opp med mødre og fedre uten særlig mye Pride i hvert fall, og det å kunne bare være seg selv. Kanskje et lite opprør, som jeg i hvert fall unner dem. Digger kvinner i alle aldre som er seg selv, kler seg som de vil og er hyggelige uansett generasjon. Grå mus eller fargeklatt - bryr meg ikke ... Anonymkode: 03773...6f8 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #34 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er vel nettopp det de ikke gjør? Et skrik om oppmersomhet i en livsfase der utseendet har falmet … . Anonymkode: afd98...b10 Jeg tror ikke så mange skriker om oppmerksomhet fra andre, men kanskje de er en livsfase hvor de ønsker å gi seg selv oppmerksomhet etter å ha brukt mange år på å gi det til "alle andre". Og om noen er utsultet på oppmerksomhet, gjør det da noe om de skulle ønske å få det fra andre? Uansett så er nok de fleste klar over at det ikke er en stil som alle liker. Så sannsynligheten er trolig større for at de kler seg i noe de rett og slett trives i og bryr seg mindre om hva andre mener. Jeg har selv aldri fått mye oppmerksomhet for utseende da jeg var yngre, får mer oppmerksomhet nå da jeg nærmer meg 60 (egentlig merket jeg det fra jeg var ca 40). Visstnok fordi jeg "holder meg godt". Dvs nesten ikke cellulitter, normal BMI, håret er fortsatt ikke blitt grått (og jeg klipper det selv). Anonymkode: e6ac0...2ac 1
Daria Skrevet 11. juni 2025 #35 Skrevet 11. juni 2025 Med unntak for asymmetrisk hårklipp (men frisyren kan sikkert være på skeive innimellom - jeg går heller for den alternative kardinalsynden langt hår på damer over 40) og at jeg ikke bruker leppestift i noen farge, har jeg krysset av for det meste på den lista siden jeg var tenåring. Akkurat den ene lange øredobben var det faktisk mer av i tenårene, da var det i større grad en greie. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #36 Skrevet 11. juni 2025 Dette landet er lite og firkanta gitt. Jeg har hatt den stilen siden jeg var 18-19. Jeg er 42 i dag. Hvorfor? Fordi jeg kan! Fordi jeg gir blanke kanon i hva andre måtte mene om mitt klesskap, min stil, mine klær, mitt hår, smykker, sminke osv. De som har store mentale problemer med det får heller kjøpe seg et øyenbind å kliste på seg selv i forbifarten, lukke øynene eller eventuelt glane til øynene triller ut av hodene deres. Jeg er ikke en marionettdukke som danser for moteindustrien, menn, trender eller andre kvinner i det de trekker i trådene og vips så synes jeg svarte nøytrale drita kjedelige klær og grå mus looken er fin. Synes jeg ikke noe er fint vil jeg heller aldri gå med det. Det jeg derimot mener er fint er knallfarger på klær, poncho, stil, knallfarger på lebestift Og hadde jeg brukt briller kan jeg love deg de hadde vært markert😅 Det er så mange som lever et så musegrått liv at det et en skam. En ting er det med de som trives slik, alt kler et smykke, og alle stiler kan være fin. Men det et også mange som er for redd i for mange år av livet sitt hvor den frykten hemmer de i å kle seg slik de vil og ha den stilen de ønsker og det er jeg så glad for at jeg aldri har slitt med. Anonymkode: 765dc...e77 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #37 Skrevet 11. juni 2025 Adrenalina1 skrev (1 time siden): Det er vel heller de unge som skriker etter oppmerksomhet. Ser det overalt i sosiale media. Vel, det gjelder også middelaldrende og eldre mennesker med alderspanikk. Anonymkode: afd98...b10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #38 Skrevet 11. juni 2025 Mange eldre bryr seg mindre om andres meninger. Da velger man komfortable sko, løse kjoler som ikke strammer noe sted og myke varme ponchoer. Ettersom man blir eldre mister alle noe av gløden og fargene man hadde som yngre, og trenger derfor kraftigere farger for å ikke bli bare grå. Og man blir faktisk mer glad av å ha på seg fargerike klær. Anonymkode: 67c0e...762 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #39 Skrevet 11. juni 2025 Merkelig, de eldre kvinnene jeg kjenner som kler seg sånn, så sånn ut da de var yngre også. Typisk kunstnere. Anonymkode: efd9f...139 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #40 Skrevet 11. juni 2025 Jeg elsker når folk er veødig ulike hverandre og kler seg i et de liker. Får helt fnatt når alle er "helt like". Jeg er en av de damene som kommer til å ha grått hår, rett og slett fordi jeg ikke tåler hårfarge. Når jeg ser eldre damer med tynn og skjør hud som farger håret så synes jeg veldig synd på huden deres🥺 Når man blir eldre blir hud, hår, øyne, ALT blassere. Å slenge på en knall lebestift, en sprek brilleinnfatning og sterke farger på klærne i nyanser som fremhever det fine, ser jeg på som en positiv ting. Jeg tenker også at de kvinnene er sterke fordi de står i sine egne meninger om hva de synes er fint på seg selv og de viser det til hele verden. Jeg tror ikke det handler så mye om å få oppmerksomhet fra ande, men å trives med det man selv ser. Og vet du hva? Hvis man faktisk ønsker oppmerksomhet, er det så ille da???? Man er 50-60-70 år, man blir bare eldre. Det er NÅ man lever!! Det er ingen oppmerksomhet, møter med andre mennesker, gode samtaler og vennlige smil til/fra fremmede når man ligger 6 fot under. LEV LIVET! Hilsen k39 Anonymkode: 2e08c...166 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå