AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Jeg har ei datter sammen med barnefar. Barnefar har fått ei datter sammen med en annen nå, og rommet vi pusset opp og malte for vår datter, er nå det nye barnet sitt. Barnet vårt er der 50/50, og hun er kjempe lei seg. Jeg har ingen bestemmelsesrett, men dette ble malt i farger og mønster hun ønsket seg, og jeg får bare vondt av henne. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Hun har nå et blått rom hun ikke liker. Anonymkode: f8442...0b6 14
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Barnefar(hjelp) har vel rett til å disponere egen bolig som han vil, hva skal du bry deg med? Barnet ditt har eget rom der, det er vel en grunn til at de har gjort om på rommene, kanskje de vil ha baby nærmere eget soverom eller noe i den duren. Kan du ikke høre om de kan gjøre rommet mer "hennes" lage i stand så hun kan trives der. Anonymkode: ef276...e0f 10 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnefar(hjelp) har vel rett til å disponere egen bolig som han vil, hva skal du bry deg med? Barnet ditt har eget rom der, det er vel en grunn til at de har gjort om på rommene, kanskje de vil ha baby nærmere eget soverom eller noe i den duren. Kan du ikke høre om de kan gjøre rommet mer "hennes" lage i stand så hun kan trives der. Anonymkode: ef276...e0f Jeg sier jo det. At jeg ikke har noen bestemmelsesrett, rommet ligger ikke ved hovedsoverom heller. Nå har det gått 2 år, og han gjør ikke noe for at hun vil trives på nytt rom. Husk at rommet til ungene er viktig, og min datter har heller ikke mye leker der forhold til det nye barnet. Anonymkode: f8442...0b6 5 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Hvor gammel er datteren? Er hun gammel nok til å ta opp dette med faren sin selv? Eller er hun så liten at du må si ifra til far om at hun er lei seg for å ha måttet gi fra seg rommet sitt for et rom i farger hun ikke liker. Kanskje far kan male det nye rommet i en farge hun liker? Anonymkode: f9747...11e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er datteren? Er hun gammel nok til å ta opp dette med faren sin selv? Eller er hun så liten at du må si ifra til far om at hun er lei seg for å ha måttet gi fra seg rommet sitt for et rom i farger hun ikke liker. Kanskje far kan male det nye rommet i en farge hun liker? Anonymkode: f9747...11e Hun er 7 år. Har spurt, men det blir ikke gjort noe med. Anonymkode: f8442...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sier jo det. At jeg ikke har noen bestemmelsesrett, rommet ligger ikke ved hovedsoverom heller. Nå har det gått 2 år, og han gjør ikke noe for at hun vil trives på nytt rom. Husk at rommet til ungene er viktig, og min datter har heller ikke mye leker der forhold til det nye barnet. Anonymkode: f8442...0b6 Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom dere? Og hvor lenge siden er det dere pusset opp dette rommet til henne? Om dette er husets fineste barnerom, er det ikke rart at far vil bruke det til det barnet som bor der 100%. Men om det er 2 år siden datteren din byttet rom hos far, hvorfor tok ikke du og datteren dette opp med far da, og ba han gjøre det nye rommet hyggelig for henne? Anonymkode: f9747...11e 11 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom dere? Og hvor lenge siden er det dere pusset opp dette rommet til henne? Om dette er husets fineste barnerom, er det ikke rart at far vil bruke det til det barnet som bor der 100%. Men om det er 2 år siden datteren din byttet rom hos far, hvorfor tok ikke du og datteren dette opp med far da, og ba han gjøre det nye rommet hyggelig for henne? Anonymkode: f9747...11e Det er 3 år siden det ble slutt. Dette har alltid vært hennes rom med hennes ting. Hun nye og han har gjort dette til et babyrom. Og vi har tatt det opp, men det blir ikke gjort noe med. Anonymkode: f8442...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er 7 år. Har spurt, men det blir ikke gjort noe med. Anonymkode: f8442...0b6 Da tenker jeg dette vil løse seg av seg selv over litt tid. Ved at hun kommer til å prioritere å bo mer og mer med deg, fordi hun ikke føler seg velkommen hos far. Og så får hun et dårlig forhold til faren sin. Men det er det han selv som legger opp til. Du trenger ikke gjøre noe som helst, bare fortell henne at du har spurt, og at du ikke kan påvirke hvordan far velger å ha det hjemme hos seg selv. Anonymkode: f9747...11e 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni Det er ikke så rart at de vil ha det fineste rommet til barnet som bor der hele tiden. En annen ting er jo at far burde legge til rette for at hun trives når hun er der og gjøre rommet til hennes, med farger og møbler. Anonymkode: ef276...e0f 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sier jo det. At jeg ikke har noen bestemmelsesrett, rommet ligger ikke ved hovedsoverom heller. Nå har det gått 2 år, og han gjør ikke noe for at hun vil trives på nytt rom. Husk at rommet til ungene er viktig, og min datter har heller ikke mye leker der forhold til det nye barnet. Anonymkode: f8442...0b6 Han graver sin egen grav. Anonymkode: 37d99...adc 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er 3 år siden det ble slutt. Dette har alltid vært hennes rom med hennes ting. Hun nye og han har gjort dette til et babyrom. Og vi har tatt det opp, men det blir ikke gjort noe med. Anonymkode: f8442...0b6 Hun nye er fars nærmeste familie sammen med barna, han gjør lurt i å la henne får det som hun vil eller så risikerer han enda et brudd med barn fra tidligere forhold. Anonymkode: ef276...e0f 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni jeg tenker det er mer naturlig at det yngste barnet har rom nermest foreldrene men jeg tenker også at far og bonusmor bør legge innsats i at jenta har et rom hun liker. Anonymkode: df3ea...77e 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Det er lite du kan gjøre annet enn å anerkjenne hennes følelser. Du kan spørre bf om de kan ordne rommet hun når har til noe hun ønsker. Men om han ikke vil det, må de ta konsekvensene av dette. Det kan virke som han glemmer av sin førstefødte og skyver henne unna seg. Med årene kan datter også si mer om samværsordningen og da kan hun skyve bf unna. For det er det som blir resultatet. Hun er nå sju år og hennes stemme skal vektlegges mer og mer med årene som kommer. Du kan bare sørge for at hun har gode forhold hos deg og at hun kan snakke åpent med deg om det skjer i livet hennes. Anonymkode: ac2bd...31b 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er 3 år siden det ble slutt. Dette har alltid vært hennes rom med hennes ting. Hun nye og han har gjort dette til et babyrom. Og vi har tatt det opp, men det blir ikke gjort noe med. Anonymkode: f8442...0b6 Så hun er 7 år nå. Hun var 5 år da hun måtte bytte rom hos far. Hun var 4 år når det ble slutt. Og vi må anta at dere pusset opp rommet med farger hun valgte da hun var 4 eller yngre. Det er jo ikke engang sikkert hun ville valgt de samme fargene i dag. Far og ny samboer må jo få stå fritt til å velge rom til fellesbarnet sitt i eget hus. Og de følte nok, slik du og han gjorde i sin tid, at dette var det beste babyrommet. Det som ikke er bra her, er jo hvordan far har tatt dette med datteren han hadde fra før. Han har tilsynelatende ikke prioritert å gjøre hennes nye rom til hennes. (At hun ikke har like mye leker og ting der, handler nok mest om at hun har sine leker og ting spredt over 2 hjem, i motsetning til babyen.) Mulig det hadde vært bedre for dere alle om ikke far hadde blitt boende i "deres" hus. Uansett. Far saboterer sitt eget forhold til datteren. Det for ikke du gjort noe med. Anonymkode: f9747...11e 10 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hun er 7 år nå. Hun var 5 år da hun måtte bytte rom hos far. Hun var 4 år når det ble slutt. Og vi må anta at dere pusset opp rommet med farger hun valgte da hun var 4 eller yngre. Det er jo ikke engang sikkert hun ville valgt de samme fargene i dag. Far og ny samboer må jo få stå fritt til å velge rom til fellesbarnet sitt i eget hus. Og de følte nok, slik du og han gjorde i sin tid, at dette var det beste babyrommet. Det som ikke er bra her, er jo hvordan far har tatt dette med datteren han hadde fra før. Han har tilsynelatende ikke prioritert å gjøre hennes nye rom til hennes. (At hun ikke har like mye leker og ting der, handler nok mest om at hun har sine leker og ting spredt over 2 hjem, i motsetning til babyen.) Mulig det hadde vært bedre for dere alle om ikke far hadde blitt boende i "deres" hus. Uansett. Far saboterer sitt eget forhold til datteren. Det for ikke du gjort noe med. Anonymkode: f9747...11e Ja, jeg er enig i det du skriver. Det er bare det at hun har kanskje 4 barbiedukker, 2-3 bamser og et barbiehus der. Det er ikke det at hun trenger så mye, men for henne så utgjør jo det en del i tillegg til rommet hun ikke liker. Det eneste jeg ønsker er at hun skal trives. Det er hovedmålet, og jeg bryr meg ikke hvilket rom det er, det er bare det at hun ikke trives, eller at det blir gjort noe for at hun skal trives. Anonymkode: f8442...0b6 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er enig i det du skriver. Det er bare det at hun har kanskje 4 barbiedukker, 2-3 bamser og et barbiehus der. Det er ikke det at hun trenger så mye, men for henne så utgjør jo det en del i tillegg til rommet hun ikke liker. Det eneste jeg ønsker er at hun skal trives. Det er hovedmålet, og jeg bryr meg ikke hvilket rom det er, det er bare det at hun ikke trives, eller at det blir gjort noe for at hun skal trives. Anonymkode: f8442...0b6 Og det er ikke nok leker 😳 Anonymkode: ebb41...51f 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er enig i det du skriver. Det er bare det at hun har kanskje 4 barbiedukker, 2-3 bamser og et barbiehus der. Det er ikke det at hun trenger så mye, men for henne så utgjør jo det en del i tillegg til rommet hun ikke liker. Det eneste jeg ønsker er at hun skal trives. Det er hovedmålet, og jeg bryr meg ikke hvilket rom det er, det er bare det at hun ikke trives, eller at det blir gjort noe for at hun skal trives. Anonymkode: f8442...0b6 Kan hun ikke ta med seg litt mer fra ditt hjem når hun drar til far, bare ta det med tilbake igjen. Så hun har noe å holde på med. Anonymkode: ef276...e0f 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det er ikke nok leker 😳 Anonymkode: ebb41...51f Jeg vet ikke med deg, men mine barn har litt mer leker enn en barbiesett og 2 bamser 😊 kanskje det er mine som er bortskjemte eller ei, men vi har det litt mer variert. De får ikke noe hele tiden, men de får nok til å variere litt. Anonymkode: f8442...0b6 11
Millimani Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har ei datter sammen med barnefar. Barnefar har fått ei datter sammen med en annen nå, og rommet vi pusset opp og malte for vår datter, er nå det nye barnet sitt. Barnet vårt er der 50/50, og hun er kjempe lei seg. Jeg har ingen bestemmelsesrett, men dette ble malt i farger og mønster hun ønsket seg, og jeg får bare vondt av henne. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Hun har nå et blått rom hun ikke liker. Anonymkode: f8442...0b6 Rommet du og barnefar pusset opp til deres felles datter er nå overtatt av det nye barnet som far har fått med ny dame. Si meg, hva er galt med det? At det nye rommet er blått? Er det bare det hun ikke liker, eller er det alt annet hun har på rommet? Er alt annet på rommet blått? Selv om rommet er blått kan det også være et jenterom. Hvis hun virkelig har problemer med at rommet er slik etter to år med det rommet, så er det noe som er et problem her? Hva gjør hun (evt du) det til selv? Vet ikke far og stemor om at hun ikke liker det når det har gått så lang tid? Det er veldig rart å la det være et problem i to år, dette skulle dere snakka ut om for lengst. Dette kan du ta med barnefar og datter samtidig, og ikke dra det lengre ut enn du allerede har gjort. Det var nok en grunn til at de valgte å gi henne et annet rom. Be dem pusse opp rommet hun har nå i en farge hun liker hvis det virkelig er så ille som du eller jenta vil ha det til. Vil de ikke pusse det opp kan du ta deg bryet med å gjøre den jobben selv, så du vet at jenta blir fornøyd. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Herlighet hun er 7 år og en 7 åring kan ikke bestemme hvordan far og samboer skal ha det i hjemmet...jeg fikk heller ikke bestemme sånt som barn og det har ikke skadet meg på noen som helst måte. Det som er verre er at dere foreldre ikke klarer å holde sammen mens barna er små og sårbare. Men finner røde flagg for de minste bagateller for å skape samlivsbrudd og ved det skape sorg og sjalusi hos barna som må leve med delte hjem og halvsøsken og en haug med nye steforeldre. Anonymkode: b2e63...7b8 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå