Daisy-love Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni For alle de som tenger en påminnelse, så vil jeg komme med den. Idag onsdag 11.juni, kl 12:00 vil det bli test av nødvarsel både rundt om på offentlige bygg, og ikke minst på mobilen. Det er litt voldsomt, men nødvendig og går raskt over. Jeg blir litt trigget av høye lyder selv så jeg pleier å legge mobilen litt bort, under dyna eller bak en sofapute om jeg er hjemme. Jeg er veldig glad for at de følger opp at ting virker som de skal, men har forståelse for at det for enkelte kan være utfordrende, men da hjelper det å vite om det på forhånd. 😊 6
Millimani Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Nødvarsel på mobilene er omtrent ingen ting. Jeg lar mobilen være på, og bryr meg ikke om den lyden som evt kommer fra den. Tyfonene er derimot voldsomme å høre på, og det kan jeg ikke gjøre noe med. Mange skvetter av dem, blir redde av dem, og folk med epilepsi kan faktisk få anfall av å være i nærheten av høye lyder som dem
Abra Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Honey Dew skrev (46 minutter siden): Jeg setter bare mobilen på lydløs jeg. Hjelper ikke 6 6
Daisy-love Skrevet 11. juni Forfatter #5 Skrevet 11. juni Millimani skrev (25 minutter siden): Nødvarsel på mobilene er omtrent ingen ting. Jeg lar mobilen være på, og bryr meg ikke om den lyden som evt kommer fra den. Tyfonene er derimot voldsomme å høre på, og det kan jeg ikke gjøre noe med. Mange skvetter av dem, blir redde av dem, og folk med epilepsi kan faktisk få anfall av å være i nærheten av høye lyder som dem Helt enig i at de tyfonene er voldsomme. Jeg har personlig likevel et mer avslappet forhold til det, enn på mobilen, men uansett så var dette med tanke på generell testing av nødvarsel idag. 😊 2
cleangal Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni Her varsler de med tyfon og kirkeklokker. Jeg hører ikke tyfonen, men hører kirkeklokkene hvis jeg er ute på riktig side av huset og det ikke blåser "feil" vei. Så nå blir det spennende om jeg får varsel på ny telefon (fikk ikke på den gamle).
iliah Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni TS, du vet at du kan sette mobilen i flymodus? Slipper å gjemme den bak en pute. 1 1
Ms. Steele Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni iliah skrev (1 minutt siden): TS, du vet at du kan sette mobilen i flymodus? Slipper å gjemme den bak en pute. Jeg gjemmer den også under dyna eller bak en pute 😅 Hater den høye lyden som går gjennom marg og bein! Det er lettere å gjemme den under dyna enn å sette i flymodus, for jeg kan fort glemme å sette tilbake i normal modus igjen. Å glemme at telefonen ligger under dyna eller bak en pute skal mer til 😆 2
Hoppetaujenta Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni (endret) Jeg har slått ned lyden på mine enheter, for det som kommer utenfra er nok for meg. (hmm...på nett ser jeg at det står at nedsetting av lyd blir overstyrt - jaja, vi får se) Skal sjekke om det dukker opp på mobil straks, for det har ikke pleid det før. Endret 11. juni av Hoppetaujenta
Daisy-love Skrevet 11. juni Forfatter #10 Skrevet 11. juni iliah skrev (13 minutter siden): TS, du vet at du kan sette mobilen i flymodus? Slipper å gjemme den bak en pute. Jeg vet det, men jeg vil gjerne ha litt lyd. For meg er det viktig å være kjent med de ulike måtene myndighetene varsler på, og bli vant med lyden og automatisk koble hva det er. Tyfonene kobler jeg jo med en gang, så det andre kommer nok etter hvert det også 😊 Var et tips til andre som håndterer lyden, men synes den blir litt heftig. 😊 2
iliah Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Daisy-love skrev (1 minutt siden): Jeg vet det, men jeg vil gjerne ha litt lyd. For meg er det viktig å være kjent med de ulike måtene myndighetene varsler på, og bli vant med lyden og automatisk koble hva det er. Tyfonene kobler jeg jo med en gang, så det andre kommer nok etter hvert det også 😊 Var et tips til andre som håndterer lyden, men synes den blir litt heftig. 😊 Du kobler nok automatisk at det er fare på ferde dersom det noen gang blir det Tyfonene vekker jo en sovende bjørn. 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni De er nok ikke mulige å sove seg gjennom, i alle fall ikke nær sentrum av byer. På vidda vet jeg ikke helt.
Phoenix Heart Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Honey Dew skrev (1 time siden): Jeg setter bare mobilen på lydløs jeg. Det gjorde jeg også, det hjalp ikke.
Daisy-love Skrevet 11. juni Forfatter #14 Skrevet 11. juni iliah skrev (Akkurat nå): Du kobler nok automatisk at det er fare på ferde dersom det noen gang blir det Tyfonene vekker jo en sovende bjørn. Det er faktisk ikke alle steder som er så godt dekket av tyfonene. Jeg bor et sånt sted. Hører de svakt i det fjerne bare. I byen stemmer det dog 😆🐻 Jeg overlever dette her fint, men det hjelper å vite om det og det var hensikten med tråden. Jeg har C-PTSD selv, og skjønner godt folk blir stresset om det kommer mer uventet 😊 Men nå var det over for i år. Neste er andre onsdagen i januar 😊 2
cleangal Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Fikk varsel på telefonen, men lyden var jo ikke spesielt høy? Usikker på om jeg hadde våknet av den hvis jeg sov tungt. Fikk inntrykk av at den skulle være høyere enn normal ringetone, men det var den ikke (i hvert fall ikke mye). 1
BeepBoop Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Ja, der spratt katten høyt i sofaen og løp ned på badet. Jeg hører de såvidt, men han har bedre ører enn meg. 2
iliah Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni Synes egentlig at det er merkelig med alt dette fokuset på stadig testing av nødvarsel når vi har et land som ikke har prioritert nok bomberom til halve befolkningen engang... i tillegg bygges helsetilbudene stadig ned. Oppleves ikke direkte som at sikkerheten til befolkningen er i fokus, men det er tydeligvis viktig at folk lever i frykt. 1 1
Daisy-love Skrevet 11. juni Forfatter #18 Skrevet 11. juni cleangal skrev (Akkurat nå): Fikk varsel på telefonen, men lyden var jo ikke spesielt høy? Usikker på om jeg hadde våknet av den hvis jeg sov tungt. Fikk inntrykk av at den skulle være høyere enn normal ringetone, men det var den ikke (i hvert fall ikke mye). Her var den høy, men så har jeg også lyden fast på maks vibrering, og ofte på «ikke forstyrr». Aldri lyd på her 😊 Jeg mener å ha lest at den var høyere i starten når de begynte med dette, men den ble skrudd ned litt. Jeg hadde så absolutt våknet av den selv, men vi har ulike sovehjerter 😊
Daisy-love Skrevet 11. juni Forfatter #19 Skrevet 11. juni iliah skrev (Akkurat nå): Synes egentlig at det er merkelig med alt dette fokuset på stadig testing av nødvarsel når vi har et land som ikke har prioritert nok bomberom til halve befolkningen engang... i tillegg bygges helsetilbudene stadig ned. Oppleves ikke direkte som at sikkerheten til befolkningen er i fokus, men det er tydeligvis viktig at folk lever i frykt. Varselet er jo for mer enn å gå i bomberom. Egentlig er det vel et signal som fra gammelt av betydde «lytt til radio», og der ville en få mer informasjon. Men ja, det er ikke nok bomberom om det faktisk skulle bli nødvendig. 2
Sh999 Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Jeg har ikke hørt ( bor på landet) eller fått mobilvarsling om noen ting ? 🤷♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå