AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Har noen erfaring med denne masteren, eller tilsvarende mastere ved HK? Er utdanningen verdt det med tanke på høy semesteravgift (sammenlignet med andre høyskoler), og ikke minst: har du fått deg jobb etterpå? Gikk du i Oslo eller Bergen? Måtte du selv organisere 3. semesters innhold/praksis selv? Anonymkode: d2b35...f5a
Majer Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Vet ikke noe særlig om det, men de fleste som jobber med HR har jo gått på offentlige skoler så tenker det er mange andre relevante grader som er gratis, men som ikke nødvendigvis heter HR
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni HR er et såpass "nytt" fag/linje, at det er vel mest de som allerede jobber med det, som drar nytte av å ha papirer på det de allerede kan.. har en ingen erfaring med HR-arbeid, kommer en ikke langt virker det som... 😕 Anonymkode: 28324...601 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 7.22): Har noen erfaring med denne masteren, eller tilsvarende mastere ved HK? Er utdanningen verdt det med tanke på høy semesteravgift (sammenlignet med andre høyskoler), og ikke minst: har du fått deg jobb etterpå? Gikk du i Oslo eller Bergen? Måtte du selv organisere 3. semesters innhold/praksis selv? Anonymkode: d2b35...f5a Du får ikke HR- jobb med kun utdannelse. Du bør ha litt relevant jobb og få arbeidserfaring mens du studerer. Anonymkode: 7bd26...eb0 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Har en kompis som tok master i HR på hk. Har relevant jobb i dag som recruiter i et større selskap. Men master på HK er jo på ingen måte noe fornuftig karrieremessig. Dyrt er det å de fleste arbeidsgivere ville nok foretrukket noen med master fra en skole med bedre renome. Anonymkode: 47791...bba 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni Majer skrev (På 12.6.2025 den 16.54): Vet ikke noe særlig om det, men de fleste som jobber med HR har jo gått på offentlige skoler så tenker det er mange andre relevante grader som er gratis, men som ikke nødvendigvis heter HR Har ikke gode nok karakterer fra bachelor til å komme inn på master, vurderer derfor HK. Har jobbet noen år etter bachelor i HRM, men ikke direkte HR. Har erfaring både fra personalledelse, salg, avd.leder, men ser at jeg blir forbigått av andre med master når jeg søker stillinger. Har jobb i dag, men kun vikariat. Det er derfor jeg vurderer å ta denne masteren. Men usikker… Anonymkode: d2b35...f5a
Majer Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke gode nok karakterer fra bachelor til å komme inn på master, vurderer derfor HK. Har jobbet noen år etter bachelor i HRM, men ikke direkte HR. Har erfaring både fra personalledelse, salg, avd.leder, men ser at jeg blir forbigått av andre med master når jeg søker stillinger. Har jobb i dag, men kun vikariat. Det er derfor jeg vurderer å ta denne masteren. Men usikker… Anonymkode: d2b35...f5a Åh, da kan det hende det er lurt ja! Hadde tatt master da om du har muligheten. Alternativt skaffet bransjeerfaring på gulvet og deretter håpet på en hr jobb innen samme bransje etterhvert, men det blir vanskelig om andre tar master i mellomtiden😬 Blir vel litt gambling uansett hva du gjør dessverre, men hva med å eks ta vakter i kommunehelsetjenesten eller en annen bransje i helgene mens du tar masteren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå