AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Vi har bryllupsdag, og tenker å invitere noen nære venner (6 stk) på middag. De er matelskere, og jeg har lyst til å imponere. Har tilgang på egne tomater og agurk. Er en habil kokk sånn ellers. Det må ikke være en klassisk middag, kan være småretter. Fyr løs. Anonymkode: 52953...217
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Jeg synes det er pussig å invitere venner på feiring av bryllupsdag - er ikke det er mer privat anledning som et ektepar feirer alene. Unntaket er gullbryllup osv, men da er det mer naturlig å feire med barn og barnebarn (om man har). Mht meny: Med egne tomater og agurk ville jeg kanskje laget gazpacho til forrett. Anonymkode: a079b...738 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det er pussig å invitere venner på feiring av bryllupsdag - er ikke det er mer privat anledning som et ektepar feirer alene. Unntaket er gullbryllup osv, men da er det mer naturlig å feire med barn og barnebarn (om man har). Mht meny: Med egne tomater og agurk ville jeg kanskje laget gazpacho til forrett. Anonymkode: a079b...738 Ble du spurt om din mening angående vår feiring av bryllupsdag? Tror ikke det nei. Til din informasjon så er det en rund dag ja, 20 år. Anonymkode: 52953...217 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det er pussig å invitere venner på feiring av bryllupsdag - er ikke det er mer privat anledning som et ektepar feirer alene. Unntaket er gullbryllup osv, men da er det mer naturlig å feire med barn og barnebarn (om man har). Mht meny: Med egne tomater og agurk ville jeg kanskje laget gazpacho til forrett. Anonymkode: a079b...738 Det er vel ikke pussig? Feire det som feires kan med gode venner og familie, tenker nå jeg. Hva med 3 retters? Enkel spekefat med oster, oliven, focaccia og aioli (og gjerne konfiterte tomater og frisk agurk som ekstra tilbehør) som velkomstrett. Urtebakt klippfisk til hovedrett: https://oppskrift.klikk.no/urtebakt-klippfisk-med-brandade/1033 Og friske og lette sorbeter til dessert. Gjerne sammen med smakssatt marengs eller makroner, for litt sprøhet til. Anonymkode: 69d6b...77d 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg synes det er pussig å invitere venner på feiring av bryllupsdag - er ikke det er mer privat anledning som et ektepar feirer alene. Unntaket er gullbryllup osv, men da er det mer naturlig å feire med barn og barnebarn (om man har). Haha! Typisk KG! greier ikke å la være og dømme. Huff,for noen mennesker! AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mht meny: Med egne tomater og agurk ville jeg kanskje laget gazpacho til forrett. Anonymkode: a079b...738 Anonymkode: 1a469...f0d
test1e Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Haha! Typisk KG! greier ikke å la være og dømme Når det er sagt, det er vel ikke mange her inne som 'har lag' på sin bryllupsdag ? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni test1e skrev (3 minutter siden): Når det er sagt, det er vel ikke mange her inne som 'har lag' på sin bryllupsdag ? For du har spurt alle her inne? Der jeg kommer fra er det heilt vanlig. I fjor var vi på kake og kaffe hos et vennepar, det var ikke en rund dag engang. Anonymkode: 52953...217 1
test1e Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): For du har spurt alle her inne? Der jeg kommer fra er det heilt vanlig. I fjor var vi på kake og kaffe hos et vennepar, det var ikke en rund dag engang Det er jo selvfølgelig mulig at dette har gått meg hus forbi, men det var første gangen jeg har hørt om det. Tenker bryllupsdag er en privat affære. (Jeg prøver å huske blomster. Så tar jeg med med kona ut å spise og kino på kvelden) Endret 11. juni av test1e
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni "Fyr løs". Vel, om det er din underholdning så er det bare temmelig trist. Anonymkode: 5f41e...572
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Wow! Tilgang på egendyrkede tomater og agurk - det var inspirerende!! Anonymkode: be055...647 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Siden det er sommer: Forrett: Godt rugbrød eller annet brød du foretrekker. Skjær gjerne bort skorper slik skiven blir mindre. Skal tross alt være en forrett. Server med hjemmelaget skagenrøre. Krepsehaler, reker. Pynt med agurk, dill, sitron, kanskje rogn. Røren kan lages tidlig på dagen og raskt å dandere før servering. Hovedrett: helstekt indrefilet med bakte tomater, asparges, hjemmelaget potetsalat (godt med en olje/sennep basert type). Hjemmelaget kryddersmør til. Kan også grilles. Dessert: Rabarbra kompott med vaniljeis til. Rasp over litt sjokolade og pynt med mynte / sitronmelisse. Anonymkode: 53c68...980 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå