AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Jeg har nylig begynt å jobbe i en butikk som åpner kl 9. Arbeidsgiver har gjort det helt klart at jeg skal møte opp 8.45 for å få butikken klar til åpning kl 9. I tillegg stenger butikken kl 17 og har fått beskjed om at stengerutiner (som fort tar 10-15 min) ikke skal starte før kl 17. Timebetalingen min er fra kl 9-17 minus lunsj. I mine forrige jobber har det vært krav til å være klar til å jobbe til ett visst tidspunkt men har ikke tidligere erfaring med at arbeidsgiver krever at jeg jobber nesten 30 min daglig uten betaling. Er dette lov eller vanlig? Anonymkode: 4a0e4...a45
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Å jobbe/gjøre klart er ikke greit. Å være ferdig skiftet til jobb sol betyr å komme noen minutter før er OK. Jobbet i Narvesen før. Jeg satte grensen ved at jeg skulle være ferdig pålogget kassen og i uniform når jobben startet. Skulle jeg vaske, sette på boller, mekke pølsegrill eller pakke ut blader og aviser, skulle jeg ha betalt. Så dette hadde ikke jeg godtatt. Det er en halvtime gratisarbeid hver dag. Anonymkode: 58fdb...2b6 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Ganske vanlig i butikkbransjen, og i flere andre også. Nei, det er ikke riktig, men protesterer du har du neppe noen jobb. Man har i praksis ingen rettigheter i dagens arbeidsliv. Anonymkode: 5b452...481
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har nylig begynt å jobbe i en butikk som åpner kl 9. Arbeidsgiver har gjort det helt klart at jeg skal møte opp 8.45 for å få butikken klar til åpning kl 9. I tillegg stenger butikken kl 17 og har fått beskjed om at stengerutiner (som fort tar 10-15 min) ikke skal starte før kl 17. Timebetalingen min er fra kl 9-17 minus lunsj. I mine forrige jobber har det vært krav til å være klar til å jobbe til ett visst tidspunkt men har ikke tidligere erfaring med at arbeidsgiver krever at jeg jobber nesten 30 min daglig uten betaling. Er dette lov eller vanlig? Anonymkode: 4a0e4...a45 Jeg vet ikke om det er vanlig, men dette hadde jeg ikke godtatt. 2,5 time gratis jobb pr. uke, dvs. minst 10 timer pr. måned. Anonymkode: b25ac...9f9
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Hele det norske helsevesenet er basert på dette. Vi møter opp ti-femten minutter før jobb for å kle oss om i en kjeller langt unna avdelingen vår, og bruker det samme den andre veien. Så ja, det er helt vanlig med tanke på alle som jobber i helsevesenet i Norge. Anonymkode: 1e895...fd2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hele det norske helsevesenet er basert på dette. Vi møter opp ti-femten minutter før jobb for å kle oss om i en kjeller langt unna avdelingen vår, og bruker det samme den andre veien. Så ja, det er helt vanlig med tanke på alle som jobber i helsevesenet i Norge. Anonymkode: 1e895...fd2 Jeg har svart tidligere i tråden. Om du må skifte klær mm så må man jo møte opp litt tidligere. Man skal jo være klar når arbeidsdagen starter. Anonymkode: b25ac...9f9
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hele det norske helsevesenet er basert på dette. Vi møter opp ti-femten minutter før jobb for å kle oss om i en kjeller langt unna avdelingen vår, og bruker det samme den andre veien. Så ja, det er helt vanlig med tanke på alle som jobber i helsevesenet i Norge. Anonymkode: 1e895...fd2 Det der er ikke det samme. Anonymkode: 5408f...356 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå