AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Du som har lønn på 650.000 - 700.000, er enslig og har to barn, hvor mye boliglån har du? Forstår at det varierer noe innmari, men ønsker bare å høre SÅNN CA hva jeg kan forvente. Har prøvd sånne kalkulatorer, men de er litt vanskelig å forstå - og det er for tidlig i prosessen å gå i banken. Vil bare ha en hunch liksom. Anonymkode: dd6b1...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Det kommer an på andre utgifter på bolig. Fellesgjeld, kommunale utgifter og lignende. En venn av meg kjøpte en leilighet for arvede penger og skulle bo billig i studietiden. Så steg felleskostnader til 11000 i måneden.😬 Men vil tro rundt 3 mill er ok å sikte seg inn på om du har egenkapital. Anonymkode: 62b03...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni TS her. Glemte å skrive at jeg har ca 1 mill i egenkapital. Det har jo muligens litt å si. Men er takknemlig for alle erfaringer og svar! 🙏 Anonymkode: dd6b1...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kommer an på andre utgifter på bolig. Fellesgjeld, kommunale utgifter og lignende. En venn av meg kjøpte en leilighet for arvede penger og skulle bo billig i studietiden. Så steg felleskostnader til 11000 i måneden.😬 Men vil tro rundt 3 mill er ok å sikte seg inn på om du har egenkapital. Anonymkode: 62b03...fdb Ja, ser den. Nesten «umulig» å svare på det jeg spør om, skjønner det. Takk for svar likevel. TS Anonymkode: dd6b1...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Det er egentlig aldri for tidlig å ta en prat med rådgiver i banken, det er helt uforpliktende, og de er flinke til å forklare deg det boliglånskalkulatoren ikke kan vise deg. Anonymkode: 02611...080 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni har du 1 bil: ca 1,6 mill + det du har selv da. Anonymkode: 2a445...b6f
Mopsi Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni 3,3 var det jeg fikk i Oslo. Leiligheten er verdt 4,6 mill, og jeg har også en bil 😊
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni Har ikke barn, men bil. 650k i årslønn, 2,5 i boliglån. Med lån, felleskostnader, kommunale avgifter og strøm, så er boutgiftene mine på ca 21-22 000 pr måned. Anonymkode: 40fa3...e1f
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke barn, men bil. 650k i årslønn, 2,5 i boliglån. Med lån, felleskostnader, kommunale avgifter og strøm, så er boutgiftene mine på ca 21-22 000 pr måned. Anonymkode: 40fa3...e1f Hvordan klarer du å leve på så lite etter boutgifter er betalt? Godt gjort 😊 Anonymkode: ce6dc...4fd
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Jeg hadde tatt en prat med banken. På alle låne kalkulatorer fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk noe i lån. Jeg har inntekt på ca 350 000, og 3 mill i egenkapital. Men i min lokale bank, som jeg har hatt lån i flere år, og alltid betalt, så fikk jeg 1 mill. Anonymkode: b19a6...883
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan klarer du å leve på så lite etter boutgifter er betalt? Godt gjort 😊 Anonymkode: ce6dc...4fd Jeg klarer meg helt fint. Jeg synes ikke 16-18 000 er så lite å leve for etter boutgifter for en person. Anonymkode: 40fa3...e1f 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Kommer jo også veldig an på hvordan man vil leve. Vi er 2, med inntekt på akkurat det dobbelte av deg til sammen (1.4). 2 barn. Vi har 1.5 i boliglån og ingen annen gjeld. Noe særlig over 2mill hadde ingen av oss vært komfortable med. Anonymkode: bfa24...755
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni For noen år siden var det typisk 5×inntekt og fratrekk på 500k per barn og evt. annen gjeld. Anonymkode: d6fda...07f
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Jeg hadde ikke turt noe mer enn 4 x årslønn i boliglån. Vi har to inntekter og valgte litt mindre enn 3 x årslønn da vi kjøpte bolig. Det er jeg veldig glad for. Anonymkode: 04a80...396
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Mopsi skrev (15 timer siden): 3,3 var det jeg fikk i Oslo. Leiligheten er verdt 4,6 mill, og jeg har også en bil 😊 Med to barn og 700 000 i lønn? Anonymkode: 2fd42...58e
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Har selv inntekt på ca. 600.000. Har enebolig; gjeld på 1.1 mill. Betaler omtrent 7500 i renter og avdrag. Er enslig. I tillegg et lite billån og studielån (80.000 x 2) Når rubb og stubb av faste utgifter er betalt, er det ikke så veldig mye igjen. Sparer noen tusen hver måned, men dette for å ha til buffer/små utbedringer på huset. Feriepengene i år går med til å kjøpe maling til huset. I fjor var det nye kjellervindu. Det blir ikke ferietur med det første 😜 Anonymkode: 3da27...56b
Mopsi Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Med to barn og 700 000 i lønn? Anonymkode: 2fd42...58e Ja, med to barn på 7 og 11 og ca 740000. Men hadde jo litt i egenkapital. Det hjelper i hvert fall å høre med flere banker og jeg har Bulder nå 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå