AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Hei! Er i en vond situasjon hvor jeg står i et valg mellom å flytte 1.5 timer bort fra barna (grunnet tilbud om jobb) og gå fra delt bosted annenhver uke til kun annenhver helg ELLER bli her jeg er men ha en stor usikkerhet i forhold til å ha en fast jobb. Barna er nå 12 og 15 år. Kjenner på en side at det eneste jeg vil er å bli her for barna, samtidig vet jeg de har det veldig bra hos den andre forelderen. Er det noen andre som har stått i en slik situasjon som kan dele erfaringer? Får helt vondt av å tenke på at det kan gå 2 uker mellom hver gang jeg ser barna. Men situasjonen med jobb gjør at det vil bli en usikkerhet med å bli her. Samtidig tenker jeg at det nok vil løse seg på en eller annen måte. Men det kan bli tøft, også psykisk og en usikkerhet med hvor mye jeg kan gi barna i forhold til lønn og inntekt. Tenker veldig på hvordan jeg og ikke minst barna vil tenke tilbake på dette når barna er blitt større. Vil de oppleve dette som at jeg svikter dem. Veldig takknemlig for innspill, erfaringer og tanker. Anonymkode: 12597...935
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Er du mor eller far til barna? Anonymkode: 55c9c...b22
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni I en periode på fire år pendlet mannen her hver dag 1,5 time til og fra jobb.. Det var ikke ideelt men det gikk.. Han dro kl 06 og kom hjem kl 06.. Anonymkode: 12e98...c41 1
Carrot Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du mor eller far til barna? Anonymkode: 55c9c...b22 hvorfor er det vesentlig om de har delt samvær i dag der begge er like mye med ungene? 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du mor eller far til barna? Anonymkode: 55c9c...b22 Spiller ingen rolle Anonymkode: fd8ff...09a 1 2
Grüner Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du mor eller far til barna? Anonymkode: 55c9c...b22 Det er ikke relevant 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I en periode på fire år pendlet mannen her hver dag 1,5 time til og fra jobb.. Det var ikke ideelt men det gikk.. Han dro kl 06 og kom hjem kl 06.. Anonymkode: 12e98...c41 1,5 ja -, men for ts blir det 3 t Anonymkode: fd8ff...09a
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni Takk for svar! Jeg er far til barna. Anonymkode: 12597...935
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni I den nye jobben, har du mulighet for hjemmekontor? Ukependle? Jobbe full uke på 4 dager? Anonymkode: e111d...874
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Jeg ville snakket med barna først. Hva de tenkte om det. Forklar selv hvorfor du trenger jobben og hvordan du ser for deg å prioritere dem i en slik løsning. Har selv vurdert en jobb som betydde mye pendling fra eget stort barn og da spurte jeg ungdommen hva hen synes om det. Det var helt ok for ungdommen min så lenge hen slapp og flytte selv. Anonymkode: 51285...30e
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Hadde gjort alt jeg kan for å IKKE flytte bort fra barna i den alderen de er i nå. De er i en spesiell sårbar alder, uavhengig om de er gutter/jenter eller om du er mor/far. Anonymkode: 90e4d...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Snakk med barna! De er så store at de kan komme med meninger.. Legg frem en ordentlig plan på samvær og hva du tenker. Kan du feks pendle? Bo der du nå, og komme hjem i helger? Anonymkode: 3aec1...708
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): 1,5 ja -, men for ts blir det 3 t Anonymkode: fd8ff...09a burde spesifisert hver vei men regnet med når jeg skrev 12 timers dag at det var innlysende..? 7,5 + lunsj + reise og evt ventetid på ferge.. Anonymkode: 12e98...c41 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Siden barna er så gamle, ville jeg snakket med dem. Veldig mange barn syns dessuten at det er fryktelig slitsomt å bytte bosted annenhver uke, noe de gjerne ikke tørr å fortelle foreldrene sine i frykt for å såre dem. De opplever at de bor i en bag og føler de ikke får landet noen plass. Sånn sett kan den nye løsningen være til det beste for alle. Anonymkode: 16229...c1a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden barna er så gamle, ville jeg snakket med dem. Veldig mange barn syns dessuten at det er fryktelig slitsomt å bytte bosted annenhver uke, noe de gjerne ikke tørr å fortelle foreldrene sine i frykt for å såre dem. De opplever at de bor i en bag og føler de ikke får landet noen plass. Sånn sett kan den nye løsningen være til det beste for alle. Anonymkode: 16229...c1a Regner med du som mor hadde latt far ha fast bosted, nei vel nei... Anonymkode: cf186...11a
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Jeg ville ikke flyttet da. Anonymkode: 000e9...de2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni jeg synes du skal tenke deg godt om. Barn i den alderene trenger foreldrene sine i hverdagen. De er ikke voksne selv om de har store kropper og selv mener at de vet og kan mye. Og ja de er på vei, men foreldrenes støtte og veiledninger viktig. Flytter du vekk så mister du den daglige kontakten. Jeg har en på 13 og en på 17 og jeg hadde aldri flyttet vekk fra dem nå i de viktige tenårene. Anonymkode: cf186...11a
Tufsla&Vifsla Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni Men hvorfor kan du ikke pendle og kombinere med hjemmekontor? med så store barn er det fullt mulig å dra tidlig og komme hjem sent, de greier både å stå opp og komme seg på skolen og være alene på ettermiddagene. De har sikkert også aktiviteter, slik at flere ettermiddager i uka er de uansett ikke hjemme/opptatt. Det er selvsagt slitsomt å bruke så mye tid på pendling hver dag, men jeg ville mye heller gjort det enn å flyttet fra barna. Jobb er viktig, du trenger stabil inntekt og barna trenger også å se at foreldre faktisk prioriterer å jobbe og ikke bare surre rundt. Men alternativet å flytte fra barna er ikke noe bra, så da får du pendle til den nye jobben, det går helt fint.
AprilLudgate Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Hadde ikke flyttet enda nei. Såvidt jeg forstår har du jobb nå, men midlertidig?
AnonymBruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): jeg synes du skal tenke deg godt om. Barn i den alderene trenger foreldrene sine i hverdagen. De er ikke voksne selv om de har store kropper og selv mener at de vet og kan mye. Og ja de er på vei, men foreldrenes støtte og veiledninger viktig. Flytter du vekk så mister du den daglige kontakten. Jeg har en på 13 og en på 17 og jeg hadde aldri flyttet vekk fra dem nå i de viktige tenårene. Anonymkode: cf186...11a Forstår ift barnet på 13, men 17? H*n er jo snart myndig. Mange flytter langt bort for å gå på skole i denne alderen. Anonymkode: 2514d...5ca 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå