satc Skrevet 10. juni 2025 #1 Skrevet 10. juni 2025 Noen med eefaring? Jeg falt på isen for 3 år siden.. rett på halebeinet. Har siden hatt vondt i halebeinet. Det kommer og går. Nå har jeg hatt myye smerter når jeg sitter i noen uker igjen. Jeg har vært på røntgen, alt ok. Legen har ikke mer å hjelpe meg med if han. Jeg er desperat. Plages også mye med korsryggen. Vanskelig å reise seg opp etter å ha sittet/bøyd meg fremover om jeg plukker opp noe osv. Var til fysio for dette, ble jo ok en periode men er like ille igjen. Hører skrekkhistorier fra folk som kjenner noen som har fått kroniske smerter osv.. Har noen her erfaring med samme type smerter? Hva hjelper? Håper noen har noe knall gode tips 😅
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2025 #2 Skrevet 10. juni 2025 Gå tilbake til fysio (en som er flink), få treningsopplegg/øvelser for å styrke muskulatur. Kamskjell er en av flere øvelser jeg har gjort som har vært bra, men det skal gjøres forsiktig. Anonymkode: 539d4...43d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2025 #3 Skrevet 10. juni 2025 Bristet/brakk halebeinet for 15 år siden, er fortsatt vondt i situasjonene du beskriver Anonymkode: 98683...c32 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2025 #4 Skrevet 10. juni 2025 Jeg falt også på isen og fikk ekstreme smerter et par år senere. Smertene kom ut av det blå når jeg reiste meg opp for å dra fra jobb en dag. Jeg gikk sykmeldt et år etter den dagen. Kunne ikke sitte over lenger tid eller kjøre langt med bil. Sosialt liv forsvant siden jeg måtte ligge eller stå mesteparten av tiden. Måtte enten rulle meg ut av sofaen eller så måtte jeg få hjelp. Fysio og kiropraktor sa at ingenting kunne gjøres. Ifølge fastlegen var alt fint på mr bildene. Valgte å gå privat og etter en raskt titt på bildene kunne spesialisten se at det var et gammelt brudd som hadde blitt "provosert" grunnet kontorjobb og at det var unormalt langt. Ble operert to uker senere hvor de fjernet hele halebeinet på 5 cm. Det er 4 år siden nå og det er en veldig sjelden gang at jeg kan merke litt smerte tidsvis, men fikk et helt nytt liv etter operasjonen. Anonymkode: 0a502...e5b 1
Rhodiola Skrevet 18. juni 2025 #5 Skrevet 18. juni 2025 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2025 #6 Skrevet 18. juni 2025 Fikk brist/brudd for over 20 år siden, fortsatt vondt i enkelte situasjoner dessverre. Til tross for styrketrening og god form ellers, er det blant annet vondt å sitte lenge i bil eller på for harde underlag. Sykle kan jeg bare glemme. Anonymkode: 56b96...ca8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå