Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 8.51):

Nettopp! Har selv høyere utdanning, jobbet noen år 100% men de siste 10 årene ble det deltid eller laver for å i det heletatt klare å jobbe. Resultatet er at jeg havna på minstesats. Så jeg sitter med laveste utbetaling som er mulig fordi jeg prøvde i mange mange år å jobbe, faktisk vært i arbeid siden jeg var 15 år.. mens andre får høyere utbetaling uten å engang prøvd på jobb ( ja jeg refererer til de som får innvilget ung ufør som 18 åring rett etter vgs pgq sosial angst)! Så systemet er overhode ikke rettferdig slik det er i dag! 

Anonymkode: 6b364...2b5

Men visste du at du ville få minstesats hvis du ble ufør når du reduserte til deltidsstilling?

Anonymkode: c1f7b...ffe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
tvertimot skrev (På 10.6.2025 den 23.23):

Håper dere sender oss som står opp tidlig hver morgen og betaler skatt som finansierer vårt vellferdssystem en tanke, at dere er takknemmelig til oss som muliggjør disse utbetalingene.

Håper kunnskapsnivået ditt øker til et nivå hvor det faktisk forstås at de som har høyere utbetalinger har betalt MYE skatt i mange år, og fortsatt betaler skatt hver mnd som alle andre. Jeg betaler rundt 8000 kr i mnd i skatt, så det er ikke slik at uføre ikke bidrar. 

Det er forøvrig fint lite av din lønn som går til min trygd gitt, så kom deg ned fra din høye hest og tenk før du snakker. 

Anonymkode: f67a4...dee

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men visste du at du ville få minstesats hvis du ble ufør når du reduserte til deltidsstilling?

Anonymkode: c1f7b...ffe

Nei, jeg tenkte aldri på at jeg skulle bli ufør.. så hadde ikke noe peil på hva som ville bli en evt utbetaling hvis det skjedde.  Først når sykdom tok over livet og det ikke var mulig for meg å jobbe det gikk opp for meg hvor lite jeg satt igjen med. 

Hadde jeg gjort noe annerledes hvis jeg visste hva satsen ble på aner jeg ikke. Jeg planla ikke akkurat å bli ufør, så det var ikke i tankene å sjekke noe sånt for det var ikke noe jeg skulle bli 

Anonymkode: 6b364...2b5

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke 21 men rett under 20 utbetalt før oppgjøret. 

Anonymkode: 49964...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...