AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #61 Skrevet 11. juni 2025 tvertimot skrev (9 timer siden): Håper dere sender oss som står opp tidlig hver morgen og betaler skatt som finansierer vårt vellferdssystem en tanke, at dere er takknemmelig til oss som muliggjør disse utbetalingene. Nei, hvrfor skal vi gjøre det?! Jeg jobbet før jeg ble syk, så jeg har betalt, og betaler, min del av skatten og ser derfor ingen grunn for å sende en takk til dere som står i jobb i dag! Anonymkode: ccc36...e2e 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #62 Skrevet 11. juni 2025 Ingenv oversikt , bruke jo å kom etter 10 hver måned Anonymkode: 19739...f23 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #63 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Tja.. Med i underkant av 23 000,- utbetalt er det lukrativt å være ufør. Heldigvis er dette en skattefri måned, økning og etterbetaling, og da havner jeg vel på ca 31 000,-. Anonymkode: de84b...207 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #64 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Åja? Jeg kjenner flere i den alderen, som jobber ræva av seg. Dag ut og dag inn. Men sitter så mye mindre utbetalt enn uføre. Men de har guts nok til å jobbe. En av mine nærmeste har alvorlig hjerteproblemer regulert med operasjoner og medisiner. Og jobber likevel ! Et godt forbilde for alle uføre syns jeg. Nå kommer jo uføre snart og går vel to dager før det er tigging offentlig på gruppene, skattefritt eller ikke. Anonymkode: 9ae37...cbc Ah, så guts er alt det står på altså! Da skal jeg jammen kreve å få min fulltidsjobb tilbake med én gang, for lederen min vet akkurat hvor mye guts jeg har 💪 Samme søren hvordan en jobb blir utført (om den blir utført i det hele tatt), bare man har nok guts, skal jeg si til henne. I tillegg kan jeg være et godt forbilde for alle andre uføre som velger å ikke jobbe. 🤷♀️ Anonymkode: e6d6d...3e8 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #65 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Var nylig mas å tjas om det faktisk. Og jeg lever på nye mindre enn uføre, men klarer meg bedre likevel. Budsjettering er tingen. Anonymkode: 9ae37...cbc Har du link til artikkel om dette maset og tjaset om feriepenger på uføretrygd? Har prøvd å google, men fant ikke noe. Muligens er du så oppsatt på dette med uføre at du får mer om det inn i feeden din enn andre. Jeg lurer også på hvor du har beløpet fra som du sammenligner din inntekt med. Hvor mye har egentlig uføre å leve på? Baserer du det eksempelvis på et gjennomsnitt av opplyste beløp i KG-tråder? Eller har du annen statistikk å vise til? Anonymkode: a36c0...632 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #66 Skrevet 11. juni 2025 Minsteytelse 26 899 Anonymkode: 554b6...3ef 1
Adrenalina1 Skrevet 11. juni 2025 #67 Skrevet 11. juni 2025 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: Endret 11. juni 2025 av Adrenalina1
Adrenalina1 Skrevet 11. juni 2025 #68 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Enda en uvitende og arrogant tulling. 3 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #69 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Så du syns 21.000 er mye? Har samme utgifter som alle andre ,men kan pluss på ekstra utgifter på medisiner og desverre noen medisiner får du ikke på blåresept, fysio, leger, osv bruker fort 2000kr i mnd bare på det for å være nogenlunde oppegående etter ulykke. I juni får jeg litt mer pga det ikke er skatt, fordi ekstra skatt blir betalt ellers av året. Når jeg hører andre får nesten 100.000 i ferie penger, at folk kan bruke over 100.000 kr på ferie, det kan aldri jeh kunne gjøre med min inntekt. Kansje noe skulle komme å bite slike som deg i raua så kan en se om du syns det er like gøy Anonymkode: 64444...df1 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #70 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja? Jeg kjenner flere i den alderen, som jobber ræva av seg. Dag ut og dag inn. Men sitter så mye mindre utbetalt enn uføre. Men de har guts nok til å jobbe. En av mine nærmeste har alvorlig hjerteproblemer regulert med operasjoner og medisiner. Og jobber likevel ! Et godt forbilde for alle uføre syns jeg. Nå kommer jo uføre snart og går vel to dager før det er tigging offentlig på gruppene, skattefritt eller ikke. Anonymkode: 9ae37...cbc Så godt de er friske nok til å jobbe. Heldige de. Anonymkode: db9aa...b98 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #71 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja? Jeg kjenner flere i den alderen, som jobber ræva av seg. Dag ut og dag inn. Men sitter så mye mindre utbetalt enn uføre. Men de har guts nok til å jobbe. En av mine nærmeste har alvorlig hjerteproblemer regulert med operasjoner og medisiner. Og jobber likevel ! Et godt forbilde for alle uføre syns jeg. Nå kommer jo uføre snart og går vel to dager før det er tigging offentlig på gruppene, skattefritt eller ikke. Anonymkode: 9ae37...cbc Jeg har visst nok guts, jobbet meg nærmest ihjel. Unngikk ufør i 20 år, eneste takken jeg fikk var mindre utbetalt og mer smerter. Kroppen min er utslitt både fysisk, psykisk og kognitivt. Jeg gav alt frem til noen andre satte punktum for meg. Det skal være mer i livet enn bare å klare jobben, en skal også kunne være menneske, mamma, venninne, kjæreste, datter, nabo. Slik strender for meg kan jeg fort bruke noen dager på å mannen meg opp til å dusje. Det finnes ikke krefter, det finnes ikke "mer guts". Jeg er hundre prosent utbrent, og for hva? For at folk som ikke vet hvordan det er skal føle seg bedre? AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ah, så guts er alt det står på altså! Da skal jeg jammen kreve å få min fulltidsjobb tilbake med én gang, for lederen min vet akkurat hvor mye guts jeg har 💪 Samme søren hvordan en jobb blir utført (om den blir utført i det hele tatt), bare man har nok guts, skal jeg si til henne. I tillegg kan jeg være et godt forbilde for alle andre uføre som velger å ikke jobbe. 🤷♀️ Anonymkode: e6d6d...3e8 Bare guts, ja. Er bare å møte opp og forlange lønnsslipp for jeg har også guts! Anonymkode: 9f5fd...b1e 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #72 Skrevet 11. juni 2025 tvertimot skrev (14 timer siden): Håper dere sender oss som står opp tidlig hver morgen og betaler skatt som finansierer vårt vellferdssystem en tanke, at dere er takknemmelig til oss som muliggjør disse utbetalingene. Nei. Og hadde på ingen måte slike forventninger fra andre når jeg var frisk og i jobb. Innså også at velferdssystemet ikke var bygget på « mine skattepenger «. Nå sender jeg derimot en takk til guder jeg ikke tror på de dagene jeg klarer og stå opp tidlig om morgnen og gjøre noe nyttig og bidra. Tror ikke du skjønner hvor heldig du er som klarer og stå opp tidlig hver morgen, og kommer den dagen du ikke klarer det, så bor du i Norge og slipper og stå med lua i hånda og takke naboen og ukjente for at du også har mat. Anonymkode: 32d26...ddd 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #73 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åja? Jeg kjenner flere i den alderen, som jobber ræva av seg. Dag ut og dag inn. Men sitter så mye mindre utbetalt enn uføre. Men de har guts nok til å jobbe. En av mine nærmeste har alvorlig hjerteproblemer regulert med operasjoner og medisiner. Og jobber likevel ! Et godt forbilde for alle uføre syns jeg. Nå kommer jo uføre snart og går vel to dager før det er tigging offentlig på gruppene, skattefritt eller ikke. Anonymkode: 9ae37...cbc Det er veldig pussig og være 60 år i jobb uten og ha klart og opparbeide seg minstelønn slik som 16 åringene som jobber på McDonald’s har? Nei, dumskap er ikke et godt forbilde for noen. Han burde ha byttet jobb for 40 år siden. Anonymkode: 32d26...ddd 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #74 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan man jobbe så velger man jo selvsagt jobb! Uføretrygd er for de som ikke har er valg.. Anonymkode: 078ac...ee3 Absolutt , men og velge og jobbe uten normal lønn er jo et valg. Han kan jo velge og bytte jobb . Anonymkode: 32d26...ddd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #75 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Uføre har ofte en hel del faste og høye sykdomsutgifter som ikke går på egenandel. Husk at de fleste som er uføre ikke har maks utbetaling, lån og økte renteutgifter, økte levekostnader. De som har "høy" utbetaling hadde høy inntekt før de ble syke. Anonymkode: f67a4...dee 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #76 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja hva får dere utbetalt uten skatt? De jeg kjenner får over 40 000 i juni uten skatt. Anonymkode: b225f...59e Ca 20 tusen. Anonymkode: d25db...121
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #77 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingenv oversikt , bruke jo å kom etter 10 hver måned Anonymkode: 19739...f23 Blir det ikke alltid rør i juni med de kompliserte utregningene? Mener jeg fikk typ 33 lønnsslipper i fjor med utregning av etterbetaling per dag, og så var systemet nede noen dager. 😅 Anonymkode: 32d26...ddd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #78 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åja? Jeg kjenner flere i den alderen, som jobber ræva av seg. Dag ut og dag inn. Men sitter så mye mindre utbetalt enn uføre. Men de har guts nok til å jobbe. En av mine nærmeste har alvorlig hjerteproblemer regulert med operasjoner og medisiner. Og jobber likevel ! Et godt forbilde for alle uføre syns jeg. Nå kommer jo uføre snart og går vel to dager før det er tigging offentlig på gruppene, skattefritt eller ikke. Anonymkode: 9ae37...cbc Man kan ha hjertesykdom og fortsatt være arbeidsfør. Man kan være kreftsyk og fortsatt være arbeidsfør. Hvis alle sykdommer kunne reguleres godt med medisinsk behandling så hadde det ikke vært noe problem, da kunne alle jobbet da. Men sånn er det dessverre ikke. Du må sette deg inn i hva som faktisk skal til for å bli ufør. Lov å reflektere litt, tenker jeg Anonymkode: f67a4...dee 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #79 Skrevet 11. juni 2025 Håper alle haterene får en smell som meg. Toppjobb. 1.3 mill i året. Kjempesyk over natta. Operasjon som ikke gjorde nytten. Prøvde å kjempe meg tilbake. Men det var umulig. Kan sikkert jobbe litt på gode dager. Men 100% ufør rett over et år etter man ble sjuk. Heldigvis forsikringer, men lønna gikk ned omtrent 66%. Anonymkode: 60c73...f09 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #80 Skrevet 11. juni 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Håper alle haterene får en smell som meg. Toppjobb. 1.3 mill i året. Kjempesyk over natta. Operasjon som ikke gjorde nytten. Prøvde å kjempe meg tilbake. Men det var umulig. Kan sikkert jobbe litt på gode dager. Men 100% ufør rett over et år etter man ble sjuk. Heldigvis forsikringer, men lønna gikk ned omtrent 66%. Anonymkode: 60c73...f09 Samme her. Dvs langt fra så god lønn som deg, men hadde god inntekt den gang (19 år siden), og ble akutt syk hvor det ikke fantes behandling som kunne få meg frisk. Det er skremmende hvor lite kunnskap haterne har rundt det faktum at de som har høyere utbetalinger faktisk hadde en relativt høy inntekt tidligere, og forstår ikke at man sitter med boliglån og utgifter, og veldig ofte betydelig økte sykdomsutgifter, barn/ungdom, osv. Boliger trenger vedlikehold og det må settes til side penger til dette. Men det virker som at uføre ikke fortjener stabiliteten det er å ha egen bolig, at "bare flytt da" er løsningen, uten å evne å forstå det større bildet. Og argumentet "jeg kjenner noen med hjertesykdom som jobber, ass!!", er helt latterlig. Skremmende at folk er så lite reflekterte. Anonymkode: f67a4...dee 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå